شناسهٔ خبر: 55620530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرازی از زندگینامه شهید «احمدعلی کاظمی»

«احمدعلی کاظمی کردلر» یکم تیر ۱۳۴۲ در قریه گلپاشین از توابع شهرستان ارومیه متولد شد و در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران در عملیات بازپس گیری تپه شهدا به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «احمدعلی کاظمی کردلر» فرزند خلیل سال ۱۳۴۲ در قریه گل پاشین از توابع شهرستان ارومیه به دنیا آمد. بعد از طی دوران کودکی و اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه تبریز شد و از آنجا برای ادامه تحصیل به دانشگاه مشهد رفت.

احمدعلی جوانی مومن و شخصی پایبند به احکام دینی بود و در انجام فرایض دینی کوتاهی نمی‌کرد. در راهپیمایی‌های قبل از انقلاب با مردم انقلابی همگام و همصدا بود و بعد از پیروزی انقلاب با همکاری در جهاد سازندگی مشغول به تاسیس اماکن فرهنگی از جمله کتابخانه بود و تابستان‌ها بعد از امتحانات خود با سپاه پاسداران در بخش تبلیغات احکام و قرآن همکاری و البته نقش مؤثری نیز داشت.

وی بسیار معتقد و علاقمند به امام خمینی (ره) بود، به طوریکه اغلب سخنرانی‌های ایشان را جمع آوری نموده بود. احمدعلی در طول مدت تحصیل هفت بار به جبهه‌های نبرد از طریق جهاد دانشگاهی اعزام شد و در اغلب جبهه‌های جنوب از جمله گیلان غرب، اسلام آباد، سومار، حاجی عمران و ایلام شرکت فعال داشت.

وی از تجاوزات رژیم صدام به حریم جمهوری اسلامی ایران سخت نگران بود و همیشه آرزو می‌کرد که کاش مدرسه‌ها را تعطیل می‌کردند تا در جبهه حضور می‌یافت. سرانجام بعد از مدت زمان طولانی حضور در جبهه ها، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران در عملیات بازپس گیری تپه شهداء در رویارویی با دشمن به شهادت رسید و پیکر پاکش مفقودالاثر شد.

در بخشی از وصیت نامه شهید کاظمی آمده است:

توصیه حقیر بر کسانی که شهادت نامه‌ای را می‌خوانند این است که در شناخت و معرفت احوال ائمه اطهار بیش از پیش تفحص و تحقیق کنند تا اینکه انشاءالله محبت آن‌ها به ائمه اطهار (س) همراه با معرفت باشد و باب شفاعت آنان بر روی خویش بدین وسیله مفتوح کنند.

به یقین و به تحقیق حضرت امام خمینی این یادگار سلاله پاک نبوی و محمدی و اسوه و نمونه مجسّم و ممثّل ولایت علوی و سمبل رشادت و شهامت و قیامت و استقامت حسینی است.

مدرسه ام و دانشگاهم را به سوی جبهه و کربلای حسین (ع) به همراه راهیان کربلا تغییر دادم که چون اینجا کعبه عشق است و نزدیکترین راه برای رسیدن به محبوب و حضرت دوست.

هان‌ ای دانشجویان و دانشگاهیان، به پا خیزید و بیرق و پرچم جنگ و جبهه را به دوش گیرید و عملا وارد مبارزه و مقاتله متعهدانه شوید. توصیه می‌نمایم معلومات علمی و تخصصتان را در امورات تحقیقی و پژوهشی جنگ به کار گیرید. زمینه ایجاد کنید که در نظام آموزشی و درسی و رشته‌های گوناگون، آثار کفر و الحاد محو و مضمحل شود. سلاطین و طواغیت به حاشیه گذاشته شود.

مادر مهربانم مصلحت اسلام اقتضاء می‌کند زینب وار استقامت کنید و سرافراز باشید فرزندی را که شیره جانت بود هاجر گونه به مسلخ عشق فرستادی.

انتهای پیام/ 

نظر شما