شناسهٔ خبر: 55620495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

مقصران حادثه «متروپل» مشخص شدند

شهرداری آبادان در صدر فهرست سیاه

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر مالک متروپل، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی که در طول ساخت پروژه، مشکوک به انجام تخلف بوده و اقدامی برای توقف طرح نکرده، از مقصران این حادثه هستند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای کار در انتخاب مشاور و ناظر کار متأسفانه کوتاهی انجام شده و شرکت ناظر صلاحیت و مجوز قانونی لازم را نداشته و در حین انجام پروژه مرتب ناظران متروپل تغییر پیدا کردند.برج‌های دوقلوی متروپل یک طرح ساختمان‌سازی هلدینگ عبدالباقی واقع در آبادان بود. این دو برج قرار بود با دو پل شیشه‌ای در طبقات سوم و ششم به یکدیگر متصل شوند. برج شماره 2 متروپل در دوم خرداد ۱۴۰۱، پیش از آنکه به بهره‌برداری کامل برسد، بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت. در نتیجه این حادثه بیش از 40 هموطنمان جان باختند.رضایی کوچی افزود: متأسفانه باوجود آنکه گزارش تخلفات به شهرداری ابلاغ شده‌اند، اما نه شهرداری و نه دیگر مدیران متولی در سایر دستگاه‌ها توجهی به آن نداشته‌اند.
رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی که در طول ساخت پروژه مشکوک به انجام تخلف بوده و اقدامی برای توقف طرح نکرده‌اند، از مقصران این حادثه هستند.وی ادامه داد: البته وزارت راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی منطقه آزاد و متولی مدیریت عمرانی آن منطقه در این امر دخیل بوده‌؛ چراکه در جلوگیری از تخلف کوتاهی کرده است.
محمدرضا رضایی کوچی تصریح کرد: گزارش تعیین مقصران حادثه در ۶ صفحه آماده و به هیئت رئیسه و دستگاه قضا ابلاغ خواهد شد تا با استفاده از متخصصان به این پرونده رسیدگی شود.وی بیان کرد: درصد قصور هر یک از متخلفان متفاوت است، اما بیشترین آن به شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی برمی‌گردد. البته برخی از دستگاه‌های اجرایی نیز در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند.

نظر شما