شناسهٔ خبر: 55619765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان کرمان در بخش های مختلف تشریح شد

استاندار کرمان با اشاره به بیش از ۲۱۶مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان، این مصوبات را به تفکیک بخش های مختلف اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، یکشنبه شب(۲۳ مرداد) در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان در خصوص سفر رئیس جمهوری به استان ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای سفر اعم از مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، همراهی نماینده ولی فقیه در استان و رسانه ها گفت؛ به زودی آثار این سفر  مشاهده می شود.

 

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دیدارهای رئیس جمهوری در استان با مردم کرمان، جیرفت و بم به صورت جداگانه انجام شد؛ به نشست های تخصصی از جمله با نخبگان، فعالان اقتصادی، شورای اداری هم اشاره کرد.

 

 

 

وی بیان کرد: دیدارهای تخصصی خیلی موثر بود و حرف نخبگان، نگاه متخصصان حوزه های خاص استان شنیده شد و یکسری بازدیدهای سرزده انجام شد که کار سختی بود اما ریاست جمهوری انجام داد از جمله در دو روستا از جنوب استان یکی روستای کروچان در بخش زهکلوت رودبار که قرار شد به شهرستان جازموریان ارتقاء پیدا کند و یکی روستای تنگ شاه که منطقه محرومی در عنبرآباد بود حضور یافتند.

 

 


 

فداکار ادامه داد: در زمینه مصوبات تقسیم کار صورت گرفته و همکاران در این روستاها حضور یافته و مصوبات را پیگیری می کنند و بازدید رئیس جمهوری از روستاها و مناطق در دیدن عمق محرومیت در استان موثر بود و در اتخاذ تصمیمات تاثیر زیادی داشت.

 

 

 

وی به برپایی میز خدمت در سطح همزمان با سفر رییس جمهوری هم اشاره و تصریح کرد: وزراء و معاونان در مناطق مختلفی حضور یافته و کمک زیادی صورت گرفت و این امر هنوز ادامه دارد و حدود 300 نفر در مرکز سامد مشغول به کار هستند تا نامه ها جمع بندی، پردازش و وارد سیستم شود و سپس برای پیگیری ارسال شود.

 

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه قواعدی برای مصوبات دولت وجود دارد و دولت اصرار دارد پروژه جدیدی را کلنگ نزند مگر موارد خاص یا متعلق به بخش خصوصی؛ اظهار کرد: برای همین مصوبات عمدتاً مربوط به پروژه های نیمه تمام است زیرا پروژه های نیمه تمام در استان کرمان زیاد است و شرط دولت در استان ها طرح های با 50 درصد پیشرفت فیزیکی  است و اولویت با طرح هایی است که بالاترین پیشرفت را دارد تا مردم زودتر بهره مند شوند.

 

 

 

وی افزود: اما بیمارستان عنبرآباد کمتر از 50 درصد پیشرفت دارد و 13 سال معطل مانده و به دلیل نیاز مردم، پذیرفته شد و ساخت خوابگاه متاهلین برای دانشگاه شهید باهنر و علوم پزشکی پذیرفته شد چون ضرورت داشت.

 

 

 

فداکار خاطرنشان کرد: تاکنون 216 مصوبه سفر داریم که بخش دیگری نیز با توجه به دستور یاست جمهوری اضافه خواهد شد و وزارتخانه ها نیز بعد از بازدیدها تمایل داشتند کمک کنند و از رئیس جمهوری اجازه گرفته شد تا وزارت نیرو یکسری طرح ها را به دلیل ضرورت و نیاز استان تا پایان هفته اضافه کند.

 

 

 

وی تاکید کرد: چند طرح مهم باید تا پایان هفته نهایی شود که یکی سیل بند جنوب(خرم) است و از جیرفت آغاز و تا پایان حوزه استحفظی استان در رودبار که بیش از 140 کیلومتر است را در برمی گیرد و یکی هم تکمیل جاده مهم محمدآباد، ریگان و جاسک که بخشی از آن از منطقه کوهستانی می گذرد.

 

 

 

استاندار کرمان سپس با اشاره به اینکه زائران مزار حاج قاسم بسیار زیاد هستند و در برخی ایام ورود به گلزار شهدا عملاً قفل می شود؛ افزود: گلزار شهدا پارکینگ، راه دسترسی، امکانات عمومی، اورژانس و ... می خواهد.

 

 

 

وی تفویض اختیار به شورای معادن استان را از دیگر مصوبات سفر دانست و ادامه داد: مجموع اعتبارات هم دو بخش است که شامل اعتبار و تسهیلات است و 18 هزار و 528 میلیارد تومان اعتبار  و بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات برای استان کرمان در نظر گرفته شد که بخش های مختلفی را شامل می شود.

 

 

 

فداکار گفت: در حوزه آب و خاک 62 مصوبه با 3 هزار و 554 میلیارد تومان؛ اشتغال 11 مصوبه که عمدتاً تسهیلات است؛ بهداشت و درمان 13 مصوبه با یک هزار و 670 میلیارد تومان؛ رفاهی و اجتماعی 18 مصوبه؛ در فرهنگی و آموزش و پرورش 55 مصوبه؛ حوزه زیربنایی با بیشترین عدد یعنی 9 هزار و 980 میلیارد تومان شامل 33 مصوبه داریم.

 

 

 

وی کل اعتبار عمرانی استان را سالیانه سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: بعضی مصوبات مشخص است و اسم دارد مانند 200 میلیارد تومان کمک به بیمارستان بم که در اختیار دستگاه مربوطه است؛ 100 میلیارد تومان برای تکمیل مدارس و مجتمع های آموزشی استان، 30 میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه های مدارس شبانه روزی، 150 میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس، تکمیل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش، 80 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان های جنوب استان، 60 میلیارد تومان بیمارستان علی بن ابی طالب علیه السلام رفسنجان، 500 میلیارد تومان برای بیمارستان بم در نظر گرفته شده است.

 

 

 

استاندار کرمان گفت: در حوزه کار، رفاه و تامین اجتماعی 40 میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام ورزشی کارگران چند شهر و 40 میلیارد تومان هم تکمیل مراکز فنی و حرفه ای دیده شده است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مصوبه را بعد از وزارت راه؛ وزارت جهاد کشاورزی با 61 مصوبه و سومین عدد را وزارت نیرو دارد؛ گفت: 200 میلیارد تومان برای سیستم های نوین آبیاری، 170 میلیارد تومان اجرای 250 کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان، 100 میلیارد تومان مرمت و نگهداری ایل راه های عشایری، و مصوباتی هم در بخش پزشکی قانونی، تکمیل ساختمان های دادگستری، وزارت راه و شهرسازی برای پروژه های حمل و نقل و راه های استان داریم.
 

 

 

فداکار ادامه داد: وزارت صمت هم 70 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه شهرک های صنعتی مصوب کرد و وزارت علوم هم مصوبات خوبی داشت که 384 میلیارد تومان بود و مصوباتی هم برای مجتمع های فرهنگی هنری در قلعه گنج، ریگان، رابر، تکمیل کتابخانه های عمومی و... در نظر گرفته شد.

 

 

 

وی به مصوبات حوزه وزارت کشور، بنیاد شهید، هلال احمر و‌‌‌... را هم تشریح کرد و ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی 350 میلیارد تومان، وزارت ورزش 230 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام ورزشی استان، بنیاد مسکن 320 میلیارد تومان، بهزیستی 57 میلیارد تومان برای تکمیل مراکز حمایتی، صدا و سیما 150 میلیارد تومان، زندان ها بیش از 100 میلیارد تومان مصوبه داشتند.

 

 

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان در پایان گفت: ستادی برای پیگیری مصوبات در استان تشکیل خواهیم داد و دستگاه های اجرای باید موارد را پیگیری کنند.

پایان پیام/80

نظر شما