شناسهٔ خبر: 55619282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ملی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران رضوی

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ملی برای ارتقاء و گسترش خدمت‌رسانی به زائران رضوی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی پیرامون تدابیر لازم برای برگزاری مراسم‌های دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس، ابراز کرد: طی چند روز در ایام دهه پایانی ماه صفر چند میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف می‌شود و باید تمام ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته از زائران به کار ببریم تا در محضر مبارک حضرت رضا(ع) سربلند باشیم.

وی به اهمیت اسکان زائران در ایام ماه صفر اشاره و عنوان کرد: تأمین اسکان، تأثیر عمیقی بر میزبانی شایسته از زائران دارد؛ تخت‌های هتلی و اقامتگاه‌های رسمی مشهد پاسخگوی جمعیت میلیونی زائران نیست، لذا در موضوع اسکان باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم و توجه به ارتقای فرهنگ میزبانی با استفاده از ظرفیت‌ خطبه‌های نماز جمعه، ائمه جماعات و رسانه ملی حائز اهمیت است.

تولیت آستان قدس رضوی به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران اشاره کرد و خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله گران‌فروشی و نظارت دقیق بر قیمت اقامتگاه‌ها و اجناس در فروشگاه‌ها شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به محدودیت‌ تردد وسایل نقلیه در ایام شهادت حضرت رضا(ع) در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، ابراز کرد: در تمهیدات ترافیکی و اعمال محدودیت‌های تردد در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حتماً باید شرایط کهن‌سالان و بیماران را در نظر گرفت و باید وسایل نقلیه عمومی برای تشرف این اشخاص به حرم مطهر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در ایام دهه پایانی صفر حدود 6 میلیون زائر طی تنها 5 روز به مشهد مشرف می‌شوند،گفت: اگر بخواهیم در ایام پایانی ماه صفر و مناسبت‌های مختلف مذهبی میزبانی شایسته‌ای از زائران داشته باشیم، باید از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم زیرا ظرفیت‌ها و امکانات استان خراسان رضوی پاسخگوی جمعیت بالای زائران نیست.

انتهای پیام/ 

نظر شما