شناسهٔ خبر: 55619272 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پرسپولیس حریف ذوب آهن 10 نفره نشد / سپاهان به رکورد شکست ناپذیری استقلال پایان داد

تیم فوتبال پرسپولیس باوجود 10 نفره شدن ذوب‌آهن از کسب پیروزی در این دیدار بازماند و به یک امتیاز بازی بسنده کرد.

صاحب‌خبر -

 

سرویس ورزشی-

پرونده هفته اول رقابت‌های لیگ برتر روز شنبه در حالی بسته شد که در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در اصفهان برابر ذوب آهن 10 نفره به تساوی بدون گل رضایت داد. پرسپولیس با تغییرات فراوان در نقل و انتقالات تابستانی به رقابت‌های این فصل پا گذاشته بود. تازه واردهای پرسپولیس شیوه متفاوت فنی در دیدار با ذوب آهن را از همان ابتدا پیاده کردند. سرخپوشان پایتخت پس از سوت موعود بنیادی‌فر بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند اما مدافعان پر تعداد این تیم به خوبی توانستند از زیر فشار بازیکنان پرسپولیس خارج شوند.
ذوبی‌ها با نگاه به ضد حمله و استفاده از سرعت‌هافبک‌های میانی خود توانستند در دقیقه ۸ با شوت سرکش صادقی، اولین موقعیت خطرناک خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند ایجاد کنند.در ادامه مدافعان پرسپولیس با نفوذهای خود تا نیمه زمین حریف فشار روی میزبان را افزایش دادند. همچنین حرکت تیمی‌هافبک‌های پرسپولیس با پاس‌های عمقی متوالی سعید صادقی به مهدی ترابی و مهدی ترابی به مهدی عبدی همراه بود تا مهاجم سرخپوشان در دقیقه ۲۰ در محوطه شش قدم، موقعیت مسلم گلزنی پیدا کند اما حبیب فرعباسی به خوبی توانست دروازه ذوب را بسته نگه دارد تا حسرت اولین گل فصل عبدی در این لحظه برای او بماند.
پاس‌کاری‌های تک‌ضرب‌هافبک‌های پرسپولیس بارها خط میانی و دفاعی ذوب آهن را غافلگیر کرد. طراح اصلی این حرکات سروش رفیعی بود که در نیمه اول با اتکا به قدرت بالای بازی ترابی و صادقی توانستند بارها یار رو‌به‌روی خود را از سر راه بردارند. فشار بالای پرسپولیس در نیمه زمین حریف باعث شد تا صادقی و نادر محمدی با خطا روی پای علی نعمتی، از داور مسابقه کارت زرد بگیرند. در ۱۵ دقیقه پایانی هم سرخپوشان توانستند مالکیت توپ را به طور محسوس در اختیار داشته باشند اما ذوبی‌ها با استفاده از پاس‌های کوتاه و بلند خود قصد داشتند باقر پسند را در خط حمله صاحب موقعیت گلزنی کنند که این امر محقق نشد تا بازی با تساوی بدون گل در نیمه نخست به اتمام برسد.
مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن برای خروج تیمش از فشار همه‌جانبه پرسپولیس تصمیم به ایجاد تغییر در ابتدای نیمه دوم گرفت. محمدحسین اسلامی به جای صادق بابا احمدی وارد زمین شد اما بی‌احتیاطی نادر محمدی روی پای میلاد سرلک باعث شد تا او کارت زرد دوم را در دقیقه ۵۲ دریافت کند و از زمین مسابقه اخراج شود.
پس از این اخراج، ذوبی‌ها با یک بازیکن کمتر روی ضد حمله و کار تیمی‌هافبک‌های خود توانستند در دقیقه ۵۷ دروازه بیرانوند را با تهدید جدی رو‌به‌رو کنند اما دفاع میهمان این موقعیت را دفع کرد.ارسال کرنر روی سر باقرپسند با خطای مشکوک به «هند» علی نعمتی همراه بود اما بنیادی فر اعتقادی به آن نداشت تا اعتراض‌های آرمان قاسمی با کارت زرد رو‌به‌رو شود. رفتار مشابهی که سعید باقرپسند نیز در نیمه دوم انجام داد و کارت زرد گرفت.
اخراج نادر محمدی فضای میانی زمین را بیش از پیش در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داد تا دانیال اسماعیلی‌فر با سانتر بلند خود در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی را صاحب موقعیت سر زنی کند اما او نیز نتوانست دروازه فر عباسی را بگشاید. حملات پر دامنه پرسپولیس پس از پاس‌های کوتاه در پشت محوطه جریمه ذوب آهن تغییر فاز داد تا بازیکنان این تیم با شوت‌های سرکش از پشت محوطه جریمه خطرات جدی روی دروازه ذوب آهن ایجاد کنند اما واکنش‌های فرعباسی مانع از لرزیدن تور دروازه این تیم شد.
به این ترتیب پرسپولیس بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را با نتیجه بدون گل برابر ذوب آهن آغاز کرد و یک امتیازی شد.
پیروزی گل گهر، توقف فولاد
در دیگر دیدار روز شنبه تیم فوتبال گل گهر سیرجان میزبان تراکتور تبریز بود تا نخستین تقابل امیر قلعه نویی در بیست و دومین دوره لیگ برتر با تفکرات قربان بردیف رقم بخورد.این دیدار با پیروزی ٢ بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی به اتمام رسید تا دو تیم که در نقل و انتقالات تابستانی فعالیت‌های زیادی داشتند این‌گونه گام نخست را بردارند. نوید عاشوری در دقیقه ٢١ و رضا شکاری در دقیقه ٥٧ برای تیم گل گهر گل زدند. محمد عباس‌زاده هم در دقیقه ٥٥ برای تراکتور گل زد.
در اهواز تیم‌های فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید. در پایان بازی جواد نکونام انتقادات تندی را متوجه داور کرد. سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت آقای عرب براقی داور ضعیفی است به ویژه برای تیم‌هایی که بخواهند فوتبال بازی کنند و به بازی سرعت بدهند اما برای تیمی که بخواهد وقت تلف کند این داور فوق‌العاده است.
شکست استقلال بعد از 333 روز
روز جمعه نیز 5 بازی در چارچوب دیدارهای هفته نخست برگزار شد که در مهم‌ترین آنها استقلال مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب سپاهان شد. آخرین شکست استقلال در مسابقات رسمی به فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد که این تیم در مقابل الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی با ۲ گل شکست خورد. آبی‌های پایتخت با گذشت ۳۳۳ روز از این بازی و طی شدن ۳۳ بازی رسمی، مقابل زردپوشان اصفهانی تن به شکست دادند.
در دیگر بازی جمعه نفت مسجد سلیمان در خانه موفق شد مهمان کرمانی خود را ۳ بر ۲ شکست دهد.دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و مس کرمان به عنوان پرگل‌ترین دیدار هفته اول در روز نخست لقب گرفت. همچنین تیم فوتبال نساجی مازندران برابر مس رفسنجان به تساوی یک به یک رسید.
در اراک آلومینیوم با یک گل برابر هوادار تهران شکست خورد. محمدجواد محمدی در دقیقه ۲۲ تنها گل این دیدار را به ثمر رساند تا تیم هوادار به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. و در نهایت پیکان برابر ملوان انزلی به برتری یک بر صفر دست پیدا کرد.
بدین ترتیب در پایان هفته سپاهان، نفت مسجد سلیمان، گل گهر سیرجان، پیکان و هوادار 5 تیمی بودند که توانستند در گام نخست سه امتیاز را بدست آورند.

نظر شما