شناسهٔ خبر: 55619032 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

«جمله» با توجه به آخرین اظهارات وزیر آموزش و پرورش گزارش می‌دهد؛

طرح رتبه بندی معلمان در ایستگاه اجرایی شدن

سرویس اجتماعی طرح رتبه بندی معلمان از آن قِسم پرونده‌هایی بود که از زمانِ شکل گیری ایده اولیه تا همین امروز بارها و بارها دستخوشِ دگرگونی‌ها و کش و قوس‌های فراوانی شد و با افزایش نرخِ اقلام اساسی و سپس گرانی‌های سرسام آور، به مهم‌ترین چالش میان دولت و قشر فرهنگیان کشور انجامید تا جایی […]

صاحب‌خبر -

سرویس اجتماعی

طرح رتبه بندی معلمان از آن قِسم پرونده‌هایی بود که از زمانِ شکل گیری ایده اولیه تا همین امروز بارها و بارها دستخوشِ دگرگونی‌ها و کش و قوس‌های فراوانی شد و با افزایش نرخِ اقلام اساسی و سپس گرانی‌های سرسام آور، به مهم‌ترین چالش میان دولت و قشر فرهنگیان کشور انجامید تا جایی که در گوشه گوشه ایران زمین، فریادِ معلمان معترض بالا گرفت و حالا بعد از گذشتِ مدتی طولانی به نظر می‌رسد قرار است این ماجرا
ختم به خیر شود.

اکنون وزیر آموزش و پرورش در تازه ترین اظهارات خود درباره زمان دقیق اجرای رتبه‌بندی گفت: زمان‌بندی رتبه بندی اینگونه است که فرایند از ۲۶ ام مرداد شروع می‌شود. این فرایند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از ۱.۵ ماه به طول بینجامد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در برنامه جهان‌آرا شبکه افق درباره اقدام تحولی خاص در دوره مدیریتش گفت: رهبری در دیدار با معلمان در اردیبهشت ماه فرمودند از اجرای سند تحول ناخرسند هستند. در راستای اجرای سندتحول بنیادین، اولین اقدام تحولی ما تحول در مرکز ثقل آموزش و پرورش یعنی تربیت معلم است.
وی افزود: تربیت معلم بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که در ابتدای دهه ۹۰ تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شد اما دستخوش حوادثی شد که باید آنها را ترمیم می کردیم. نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۱۰ بوده است.
نوری با اشاره به اینکه در برنامه ششم این نسبت باید یک به ۲۰ باشد گفت: اولین اقدام، دریافت مجوز و موافقت با جذب هیات علمی و ترمیم این نسبت با همکاری وزارت علوم است. براین اساس ۱۰۰۰ دکتر معلم را جذب دانشگاه می‌کنیم. ۳۰۰ نفر دیگر از نخبگان نیز وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. البته دریافت مجوزها زمان‌بر است. حدود ۵۶۰۰ دکترمعلم داریم که از بین اینها ۱۰۰۰ دکترمعلم برتر جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشته‌های خاصی چون آموزش معلم چندپایه، بهداشت مدارس و چندمهارتی نداشتیم که برنامه ریزی برای تربیت دانشجومعلمان در چنین رشته‌هایی در حال انجام است.
نوری با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان برای تحول بنیادین، ماموریت گرا شد، در پاسخ به پرسشی درباره رتبه بندی معلمان نیز گفت: معلم، محور تحول است. یکی از کارهایی که باید برای معلم انجام شود این است که او را در شرایطی قرار دهیم که بتواند بر کیفیت آموزش بیفزاید.
وی سیر تصویب و ابلاغ رتبه بندی را مرور کرد و گفت: تصویب آیین نامه با کش و قوس‌هایی مواجه شد و ایراداتی به آن در هیئت تطبیق مجلس وارد و اصلاح شد که ۱۵ مرداد آیین نامه اصلاحی رتبه بندی نیز ابلاغ شد. سامانه رتبه بندی از امروز باز شده که برای تعدادی از همکاران به صورت آزمایشی کار را انجام دهیم تا مشکلاتش کمتر شود و از بیست و ششم همین ماه، سامانه برای مراجعه همکاران باز خواهد شد.
نوری افزود: برای اینکه تاخیری نداشته باشیم با سازمان برنامه صحبت کردیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات همکاران را – زمان اجرای قانون از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است – به صورت علی الحساب بپردازیم تا این انتظار به گونه‌ای پاسخ داده شود تا زمانی که رتبه‌ها مشخص شوند که البته خیلی دور نخواهد بود.
وی ادامه داد: رتبه بندی امری زمانبر است. اگر تاریخ اعلام کنیم و تاخیر شود انتظار ایجاد می‌شود. البته از این تاخیر عذرخواهی می‌کنم چون عده‌ای مشمول نبودند که با رفع ایرادات وارد طرح شدند و دایره شمولش بیش از ۸۰۰ هزار نفر است. تلاش می‌کنیم کار را با سرعت انجام دهیم. به تدریج مطالبات را هم شروع به پرداخت می‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره زمان دقیق اجرای رتبه بندی گفت: زمانبندی رتبه بندی اینگونه است که فرایند از ۲۶ ام مرداد شروع می شود. این فرایند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از ۱.۵ ماه به طول بینجامد.
نوری درباره حقوق پایین معلمان و دغدغه معیشتی قشر فرهنگی گفت: ادراک نابرابری منفی واکنش های رفتاری های خوبی نخواهد داشت. هرچند در عملکرد معلمان اثری نداشته و آنها اینگونه نیستند. ما نباید اجازه دهیم ادراک نابرابری اتفاق بیفتد. مواردی چون بیمه تکمیلی و رتبه بندی در راستای جبران همین دغدغه معیشتی در دستورکار قرار گرفته و دولت هم برنامه هایی برای عادلانه سازی پرداختی کارمندان دارد.
وی تغییرات در بیمه تکمیلی فرهنگیان و احیای مسابقات ورزشی فرهنگیان را به عنوان دیگر اقدامات این وزارتخانه در یک سال اخیر برشمرد و در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: سه دسته مدرسه دولتیِ عادی، دولتیِ خاص و غیردولتی داریم. شهریه غیردولتی اعلام شده و اگر تخلفی رخ داد مردم می توانند گزارش کنند.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شهریه مدارس غیردولتی، نرخ ثابتی نیست و بر حسب شاخص های مختلف، متفاوت است. طرحی برای شفاف سازی مالی شهریه مدارس غیردولتی و ضرورت برخورداری از حساب واحد مدرسه برای واریز شهریه در دست بررسی و تصویب قرار دارد.
نوری داد: گزارش تخلفات حتما رسیدگی می‌شوند و اثر دارند و تاکنون بیش از ۴۰ مدرسه توقف فعالیت پیدا کرده‌اند.
وی با اشاره به شهریه مدارس دولتی خاص گفت: مدارس سمپاد نیز حق ثبتی هنگام ثبت نام می‌گیرند که میانگین کشوری حدود سه میلیون تومان است، البته ۴۰ درصد دانش آموزان مشمول تخفیف شهریه شده‌اند، از تخفیف کلی تا تخفیف بخشی از مبلغ حق ثبت؛ تدابیری برای دهک‌های پایین و معافیت آنها از پرداخت شهریه اندیشیده شده تا از سال آینده عملیاتی شود. ۳۰ درصد اولیایشان زیرخط فقر و همکاران فرهنگی ما هستند.
نوری افزود: به طور کلی «کمک به مدرسه» هنگام ثبت نام اختیاری است و دانش آموزی نباید به علت ناتوانی در پرداخت هزینه ها از مدرسه بازبماند.
وزیر آموزش و پرورش درباره نقش مدارس غیردولتی در دامن زدن به طبقاتی شدن آموزش گفت: بررسی ها نشان می‌دهد وجود مدارس غیردولتی، از نظر کمی کمکی به آموزش و پرورش است اما به طور کلی ایجاد طبقاتی شدن آموزش در پژوهش ها مورد اشاره قرار گرفته است. در دنیا مدارس ابتدایی غیردولتی یا خصوصی، به ندرت داریم. ما هم بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی از خصوصی شدن، مستثنی هستیم، این موضوع جدی است و باید روی آن بحث جدی داشته باشیم.
نوری ادامه داد: البته تعدادی مدارس، غیرانتفاعی هستند و نفع اقتصادی نمی‌برند، تعدادی هم وابسته به دستگاه‌ها هستند، اما گروهی از مدارس به سمت بنگاه داری رفته‌اند و خصوصی شده اند و مغایر تعلیم و تربیتی است که ما انتظار داریم و توصیه کرده‌ایم رویکردهای خود را تغییر دهند.
وزیر آموزش و پرورش در خاتمه سخنانش گفت: رتبه بندی مدارس را بر اساس الگویی برگرفته از مبانی سندتحول بنیادین از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش در دست انجام داریم. حرکت به سمت تحول آغاز شده است.

 

 

وکلا دوره‌های وکالت تخصصی می‌گذرانند
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز با مزایای تخصصی شدن وکالت گفت: وکلا دوره‌های وکالت تخصصی می‌گذرانند.
هوشنگ پوربابایی با بیان اینکه از سال ۱۳۰۷ پروانه وکالت صادر شده است ضمن اشاره به استقلال وکلا از سال ۱۳۳۳ افزود: اکنون ۶۰ تا ۸۰ هزار وکیل دادگستری در سراسر کشور فعالیت دارند.وی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری از ابتدا دغدغه تاسیس مرکز علمی و پژوهشی داشت تا وکلا مانند اطبا متخصص باشند.پوربابایی اظهارداشت: در دنیا وکالت عام نیست بلکه تخصص رشته‌های خاص دارند و ورود وکلا در پرونده‌های با موضوعات مختلف پدیده شومی است زیرا با حقوق ملت در تضاد است.این وکیل دادگستری اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری از حدود ۱۲ سال قبل دانشکده‌ای برای ارائه دوره‌های تخصصی اقدام کرد هرچند این فرایند طولانی شد و از هیات مدیره دو دوره قبل مصمم شدیم تا با همکاری وزارت علوم، دوره‌های وکالت تخصصی برگزار شود.وی با بیان اینکه تخصصی شدن وکالت برای نخستین بار در خاورمیانه این دوره‌ها را ارائه می‌دهد اظهارداشت: اکنون دپارتمان حقوق خصوصی، دپارتمان حقوق بین‌الملل، دپارتمان حقوق جزا و جرم‌شناسی و دپارتمان حقوق عمومی تشکیل شد و در هر یک از این دپارتمان ها، کمیته‌های مختلف تشکیل شد.پوربابایی گفت: این طرح برگرفته از مدرسه حقوق فرانسه است و با استقبال بی‌نظیر وکلا روبرو شدیم به نحوی که در فرایند اولیه بیش از دو هزار متقاضی در دوره‌های پیشنهادی ثبت نام کردند.وی با اشاره به ماده ۲۲ مبنی بر ضرورت ارائه خدمات تخصصی اظهارداشت: طبق قانون مقرر شده است دوره‌ها به سمت تخصصی شدن سوق داده شود و مطابق قانون حق‌الوکاله در پرونده‌ها برای وکلایی که دوره‌های تخصصی گذرانده‌اند نیز ۱۰ درصد بیشتر باشد.این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: تخصصی شدن وکالت علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، بار دستگاه قضایی را کم می‌کند.پوربابایی گفت: ثبت‌نام در این دوره‌ها از امروز ۲۳ مرداد آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد همچنین این دوره، ۱۰۰ ساعت آموزش برای وکلایی است که از کانون‌های وکلای دادگستری پروانه وکالت دارند.این وکیل دادگستری افزود: عنوان دوره‌ها براساس نیاز مردم و براساس فراوانی پرونده‌ها انتخاب شده است از همکاری قوه قضاییه استقبال می‌کنیم.پوربابایی گفت: اسامی وکلایی که دوره‌های تخصصی را بگذرانند در سایت کانون وکلای دادگستری مرکز معرفی خواهند شد.

 

 

ساسان شیخی، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور:
خبرنگاران استانی، سربازان خط مقدم اطلاع رسانی در شهرستان ها هستند

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور گفت: خبرنگاران استانی، سربازان خط مقدم
اطلاع رسانی در شهرستانها هستند و روزانه ۲۵۰خبر و گزارش تولیدی از آنها منتشر می‌شود.

ساسان شیخی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت و مسئولین معاونت مطبوعاتی که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار متعهد شهید صارمی اظهار داشت: قبل از هر چیز از اینکه بعد از سالها شاهد برگزاری چنین مراسمی به عنوان یک مراسم ملی بابت روز خبرنگار هستیم از بانیان برگزاری آن نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
وی ادامه داد: ۱۷ مرداد امسال که با عاشورای حسینی همزمان شده است، یادآور حرکت تاریخی، آگاهی بخش و ماندگار بزرگ پیام آور قیام کربلا، حضرت زینب (س) است که در سایه بصیرت و درک رسالت خویش، پیام عاشورا را برای تمامی نسل ها اطلاع رسانی نمود که والاترین سرمشق و الگو در این راستاست.
شیخی بیان داشت: خبرنگاران به عنوان طلایه‌داران راستی و حقیقت، رسالت خطیر اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را بر عهده دارند و به یاری قلم‌های صادق و توانای خود، می‌توانند موجبات تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم آورند.
وی تاکید کرد: خبرنگاران با الگو گرفتن از رفتار و فعالیت خبری شهدای رسانه، تلاش می‌کنند تا با نقدهای منصفانه و ارایه مشورت‌های مشفقانه، مدیران را در پیمودن مسیر خدمت گزاری و آبادانی ایران اسلامی یاری رسانند.
شیخی گفت: بنده به عنوان نماینده خبرنگاران رسانه‌های محلی ایران در اینجا حاضرم تا ضمن بیان توانمندی‌ها، تلاش‌ها و کوشش عزیزان خط مقدم اطلاع رسانی در استانها به بیان دغدغه و مشکلات آنها نیز بپردازم و ان‌شاءالله خروجی مراسم امروز اخبار خوشحال کننده و اقدامات عملی در حوزه خبرنگاران را شاهد باشیم.
وی گفت: من امروز نماینده خبرنگارانی هستم که در تمامی استانها با وجود اینکه خود مشکلات زیادی اعم از امنیت شغلی، حقوق نامناسب، بیمه و مسکن و معیشت دارند اما به اطلاع رسانی مشکلات مردم می‌پردازند از کمبودها و دلایل عدم توسعه استانها و شهرهای خود می‌پردازند و نتیجه آن حضور میدانی مدیران و در نهایت رفع مشکلات شهری و استانی است که بهترین مزد برای زحمات آنها به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: من امروز نماینده خبرنگارانی هستم که در تمامی بحران‌ها از جمله حوادث سیل اخیر در کنار مردم و در سخت‌ترین شرایط به کار اطلاع رسانی پرداختند و گزارش‌ها و نوشته‌های آنها موجب شد تا مسئولین حضور مستمر در مناطق داشته و گام‌های مثبت برای مردم برداشته شود.
وی گفت: من نماینده خبرنگارانی هستم از استانها که روزانه حدود ۲۵۰ خبر و گزارش تولیدی آنها بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها قرار گرفته و در روزنامه‌های محلی چاپ و منتشر می‌شود و نماینده آن خبرنگارانی هستم که در آستانه روز خبرنگار توسط رسانه خود اخراج می‌شوند.
شیخی تصریح کرد: من نماینده خبرنگارانی هستم که در کنار همه نقدها و بیان مشکلات مردمی که می‌نویسند از اقدامات خوب دولت و نظام در راستای خدمت رسانی به مردم نیز گزارش می‌دهند و آنها با قلم خود به تشویق مدیرانی که برای مردم گام برمی‌دارند و خدمت صادقانه می‌کنند نیز می‌پردازند.
شیخی تصریح کرد: خبرنگاران رسانه‌های محلی که در استانها قلم می‌زنند مشکلاتی در حوزه‌های مختلف صنفی خود دارند که انتظار داریم شاهد بر طرف شدن آنها باشیم.
وی گفت: در بحث بیمه که همواره یکی از مشکلات حوزه خبرنگاران بوده و هست که البته با دستور حضرتعالی با ساماندهی صندوق هنر در بخش روزنامه نگاران و با ساماندهی‌ «ای‌رسانه» و ضرورت داشتن کد کارگاهی برای رسانه موجب شد تا تعدادی از خبرنگاران توسط مدیران رسانه بیمه شوند که اقدام خوبی از سوی معاونت مطبوعاتی بود رفع شد و از سویی با پیگیری مدیرکل محترم مطبوعات داخلی استفاده نشریات مکتوب از تخفیف سهم کارفرما به عنوان کارگاه مورد حمایت دولت به این حوزه کمک شد اما نیاز است با طرح موضوع در دولت یا تشکیل جلسه ویژه توسط معاون اول رئیس جمهور سازمان تامین اجتماعی بپذیرد که سایت‌های خبری هم به عنوان یک رسانه و نشریه محسوب می‌شوند و اکنون تعریف رسانه فرق کرده که با این حساب مشکلات بیمه تا حدود زیادی
مرتفع می‌شود.
شیخی تاکید کرد: بحث آموزش مخصوصا آموزش‌های روز خبر نویسی یکی از دغدغه‌های حوزه خبرنگاران در استانها محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌شود دستور فرمایید مرکز مطالعات رسانه در این زمینه برنامه ریزی مستمری داشته تا دوره‌های آموزشی به صورت مستمر در تمامی نقط استانها برگزار شود و فقط ویژه چند استان و چند مرکز استان نباشد و ضمن اینکه دستور فرمایید کتب آموزشی به مقدار مناسب در اختیار خبرنگاران استانها به صورت مستمر قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور بیان داشت: بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های محلی که به عنوان سربازان خط مقدم حوزه رسانه محسوب می‌شوند نیاز مبرم به ارتقای تجهیزات خبرنگاری خود دارند که متاسفانه با مشکلات اقتصادی موجود فراهم کردن این امکانات و تجهیزات برای آنها سخت است که پیشنهاد می‌شود از دو مسیر کمک شود تا این اتفاق مثبت رقم بخورد؛ یک تخصیص بودجه مستقل از سرفصل ماده ۵ به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دستور دولت به سازمان برنامه و بودجه جهت تهیه تجهیزات و امکانات برای خبرنگاران فعال استانی و دوم، تخصیص تسهیلات ارزان قیمت (۴ درصدی) از سوی دولت برای خبرنگاران جهت دریافت تسهیلات خرید تجهیزات با یک سازکار مناسب و با برنامه ریزی مناسب انجام شود.
شیخی بیان داشت: اینترنت ویژه خبرنگاران اقدام خوبی در کمک حداقلی به خبرنگاران استانی بوده اما در این مرحله با جرات می‌توان گفت ۸۵ درصد از خبرنگاران استانی شامل حال این هدیه نشدند و از آنجایی که فقط ثبت نام در سامانه‌ «ای‌رسانه» مورد قبول نیست و باید به مرحله ارزیابی خبرنگاران بروند و مدت طولانی را سپری می‌کند پیشنهاد می‌دهیم از آنجایی که بیش از ۸۵ درصد خبرنگاران استانی عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور هستند همه اعضای این خانه که با تایید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو می‌شوند بسته هدیه اینترنت به آنها تعلق گیرد.
شیخی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم خبرنگاران رسانه‌های محلی در شهرستانها بحث ساماندهی و شناسنامه دار بودن خبرنگاران رسانه‌های مجوزدار در شهرستانها است لذا خواهشمند است در این راستا دستور فرمائید توسط معاونت مطبوعاتی برنامه ریزی صورت گیرد تا شاهد این نباشیم که هر فردی با درست کردن یک صفحه مجازی خود را رسانه و نسبت به معرفی ده‌ها خبرنگار اقدام کند لطفا با فوریت ضمن ساماندهی حوزه خبرنگاران در شهرستان جلوی این باج نیوزها، فیک نیوزها و در یک کلام شارلاتان نیوزها را بگیرید و در این راستا تشکیل کمیته ساماندهی خبرنگاران در سطح ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری خانه‌های مطبوعات ضروری است.
وی تصریح کرد: در همه قشرها و صنوف یک فستیوال ملی برای رقابت برگزار می‌شود که مدتهاست در حوزه رسانه مخصوصا رسانه‌های استانی چنین فستیوالی را مشاهده نمی‌کنیم لذا خواهشمندیم دستور فرمایید جشنواره رسانه‌ای استانها به صورت کشوری و با
ساز و کار استانی در دستور کار قرار گیرد و خبرنگاران رسانه‌های محلی بتوانند در یک فسیتوال ملی در حوزه‌های خبری به رقابت پرداخته و سالانه برترین‌های بخش‌های مختلف مشخص شوند که خانه مطبوعات کشور آمادگی برگزاری این جشنواره را دارد.
وی بیان داشت: خانه مطبوعات و رسانه‌ها تنها تشکل حوزه رسانه وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با نظارت معاونت مطبوعاتی در کشور و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها فعالیت می‌کند و به عنوان تنها تشکل فراگیر رسانه‌ای کشور هیات مدیره آن متشکل از همه رسته‌های حوزه رسانه است که خبرنگاران رسانه‌های محلی ۳ عضو هیات مدیره را تشکیل می‌دهند که نیاز است مشارکت خانه‌های مطبوعات در تصمیمات حوزه رسانه در کشور و استانها بیشتر شود.
وی گفت: امروز این تشکل می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای، برگزاری تورهای رسانه‌ای، ساماندهی حوزه خبرنگاران و مسایل دیگر کمک
حال باشد.
شیخی اذعان داشت: بر خود واجب می‌دانم به نمایندگی از خبرنگاران رسانه‌های محلی از اقدامات خوب معاونت مطبوعاتی و اداره کل مطبوعات داخلی در راستای تاکید بر کد کارگاه برای رسانه‌ها طبق قانون مطبوعات که خروجی آن بیمه شدن خبرنگاران رسانه‌های محلی بوده، ساماندهی حوزه آگهی‌ها که در استانهایی که ایجاد و ساماندهی شده موجب ارتقای سطح درآمد رسانه و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی خبرنگار آن رسانه بوده که امید در همه استانها انجام شود، ساماندهی حوزه خبرنگاران در سامانه «ای‌رسانه» و بروز رسانی پرونده که موجب شد تا خبرنگاران فعال رسانه‌های محلی شناسایی شوند؛ تقویت تشکل‌های رسانه‌ای که موجب می‌شود تا خانه‌های مطبوعات به عنوان صنف خبرنگاران رسانه‌های محلی به صورت منسجم پیگیر مطالبات خود شوند نهایت
تقدیر و تشکر را دارم.

 

نظر شما