شناسهٔ خبر: 55617245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعلام زمان آغاز دور برگشت نقل و انتقالات نیم فصل و ادوات ممنوعه لیگ برتر فوتسال

زمان آغاز نیم فصل اول لیگ برتر فوتسال مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست اعضای هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال کشور در دفتر دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار شد.

آرش جابری سرپرست سازمان لیگ فوتسال در خصوص نشست امروز اعضای هیات رییسه این سازمان با دبیرکل فدراسیون گفت:  امروز صبح جلسه بسیار مفیدی را با حضور همه اعضا و حسن کامرانی فر برگزار کردیم و تصمیمات مختلفی جهت برگزاری هرچه بهتر مسابقات لیگ‌های فوتسال اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در بخش لیگ برتر قرار شد یک هفته پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران از جام ملت های فوتسال آسیا به میزبانی کویت، هفته نهم مسابقات لیگ برتر در روزهای 24 و 25 مهرماه برگزار شود. هفته پایانی نیم فصل نخست مسابقات در روزهای 19 و 20 آبان پیگیری خواهد شد. زمان نقل و انتقالات نیم فصل مسابقات لیگ برتر از 21 آبان آغاز و تا پایان وقت اداری دوم آذر ادامه خواهد داشت. همچنین اولین هفته از دور برگشت مسابقات لیگ برتر نیز روزهای سوم و چهارم آذر آغاز خواهد شد.

جابری افزود: مسابقات لیگ دسته اول فوتسال کشور از بیست و ششم آبان آغاز خواهد شد که قرعه کشی این مسابقات نیز ساعت 11 صبح سوم آبان برگزار می‌شود. هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال با بررسی جمیع جهات به این جمع بندی رسید که استفاده از طبل به عنوان ابزار تشویقی مجاز و سایر ادوات صوتی از جمله بوق، شیپور و.. در کلیه مسابقات فوتسال کشور ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات مربوط به حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی تصریح کرد: با توجه به سپری شدن شش هفته از مسابقات لیگ برتر فوتسال کشور و مشکلات عدیده ای که به دلیل حضور تماشاگران بیش از سی درصد که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده ، مقرر شد مسئولیت حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی و عواقب ناشی از حضور بیشتر از سی درصد بر عهده باشگاه‌های میزبان باشد و کمیته انضباطی بر اساس گزارشات و تحقیقات میدانی،  تنبیهات انضباطی لازم را در صورت عدم رعایت موضوع درنظر بگیرد.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال ادامه داد: در دو بازی از هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر تیم‌های میهمان به جهت اعتراض به حضور تماشاگران بیش از سی درصد از شرکت در ادامه مسابقه خودداری کردند که به این منظور مقرر شد از لحظه صدور ابلاغیه هیچ تیمی به هر دلیلی نمی تواند حتی ثانیه‌ای در برگزاری بازی وقفه ایجاد کند. پس از اتمام مسابقه گزارش مربوطه جهت رسیدگی به دبیرکل فدراسیون و ارجاع به کمیته انضباطی و صدور رای متناسب ارسال خواهد شد.

جابری  عنوان کرد: ضمن اینکه هیات‌های فوتبال استانی باید جهت حضور حداکثر سی درصدی تماشاگران با هماهنگی نیروهای انتظامی و اداره کل ورزش و جوانان استان اقدامات لازم را انجام بدهند اما مسئولیت ناشی از حضور بیش از ظرفیت مورد اشاره تماشاگران بر عهده باشگاه میزبان خواهد بود که در مرحله اول جریمه مالی و در مرحله بعدی کسر امتیاز برای تیم های خاطی در نظر گرفته می‌شود.

 

نظر شما