شناسهٔ خبر: 55617005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای تازه آمریکا: مقامات روسی برای استفاده از پهپادها در ایران آموزش دیده‌اند

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مقامات واشنگتن ادعا کرده است که مقامات روسی در ایران به عنوان بخشی از قرارداد هواپیماهای بدون سرنشین، آموزش دیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت این روزنامه وابسته به سعودی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده است که مقامات روسی در هفته‌های اخیر به عنوان بخشی از توافقنامه انتقال هواپیماهای بدون سرنشین بین دو کشور در ایران آموزش دیده‌اند.

مقامات آمریکایی ماه گذشته مدعی شدند که واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد ایران در حال آماده شدن برای ارسال صدها پهپاد به روسیه است، از جمله برخی از آنها قابلیت تسلیحات دارند و مقامات روسی برای مشاهده هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمله (پهپاد) از ایران بازدید کرده اند.

در گزارش الشرق الاوسط آمده است که ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست تلفنی به خبرنگاران گفت که مقامات روسی «در چند هفته گذشته» آموزش‌هایی را درباره هواپیماهای بدون سرنشین در ایران انجام داده‌اند.

او گفت که ایالات متحده تحریم های خود را بر تجارت تسلیحات روسیه و ایران «به شدت اجرا خواهد کرد.»

پاتل گفت: "ما همچنان نگران استفاده ایران و تکثیر پهپادها هستیم. آنها برای حمله به نیروهای آمریکایی، شرکای ما در منطقه و نهادهای کشتیرانی بین المللی استفاده شده اند."

4949

نظر شما