شناسهٔ خبر: 55616505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نیویورک تایمز: یکی از وکلای ترامپ احتمالا درباره مدارک سری "دروغ" گفته است

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار منبع مطلع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داده که حداقل یکی از وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره تحویل مدارک سری به دولت دروغ گفته است. بر اساس این گزارش، یکی از وکلای ترامپ در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده که در آن نوشته شده تمامی مدارکی که مهر سری داشته‌اند به طور کامل به دولت ایالات متحده پس داده شده‌اند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: پلیس فدرال آمریکا تعداد زیادی مدارک فوق سری از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا کشف کرد. این در حالی است که وکلای او پیشتر گفته بودند تمامی مدارک به دولت آمریکا تحویل داده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از چهار منبع مطلع که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گزارش داده که حداقل یکی از وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا درباره تحویل مدارک سری به دولت دروغ گفته است.

بر اساس این گزارش، یکی از وکلای ترامپ در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده که در آن نوشته شده تمامی مدارکی که مهر سری داشته‌اند به طور کامل به دولت ایالات متحده پس داده شده‌اند. این اظهارنامه به وزارت دادگستری آمریکا تحویل داده شده است.

این در حالی است که در جریان تفتیش اقامتگاه ترامپ در فلوریدا-مارآلاگو- در روز دوشنبه ۸ اوت، پلیس فدرال آمریکا-اف‌بی‌آی- تعداد زیادی مدارک با مهر سری کشف کرد. به گزارش اف‌بی‌آی، ماموران پلیس همچنین مدارکی با مهر "فوق سری/SCI" که تنها نهادهای خاص دولتی مجاز به مشاهده آنها هستند نیز در خانه ترامپ در فلوریدا کشف کرده‌اند.

چهار مدرک از میان مدارک کشف‌شده، به عنوان "فوق سری" طبقه‌بندی شده‌اند و سه تای دیگر مهر "سری" دارند. سه مدرک دیگر نیز مهر "محرمانه" دارند. به گزارش واشنگتن پست، اف‌بی‌آی همچنین به دنبال مدارک سری درباره سلاح‌های اتمی بوده است.

بدین ترتیب دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا احتمالا قوانین زیادی را زیر پا گذاشته است.

در حکم بازرسی سه جرم کیفری به عنوان مبنای احتمالی برای مصادره مدارک ذکر شده است: جمع آوری، انتقال یا از بین بردن اطلاعات دفاعی، حذف یا از بین بردن اسناد رسمی و از بین بردن یا تغییر اسناد برای جلوگیری از تحقیقات.

مورد اول که زیر قوانین جاسوسی آمریکا قرار می‌گیرد در صورت اثبات می‌تواند تا ۱۰ سال زندان، اتهام دوم تا سه سال و سومین اتهام تا ۲۰ سال زندان در پی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما