شناسهٔ خبر: 55614515 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در اربیل انجام شد؛

رایزنی بارزانی و العامری درباره تحولات سیاسی عراق

رئیس ائتلاف فتح عراق و رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق و «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز یکشنبه در اربیل دیدار و درباره تحولات سیاسی عراق و بحران جاری این کشور رایزنی کردند.

در بیانیه ای که دفتر العامری صادر کرده، آمده است: طرفین در اربیل با هم نشستی را برگزار کردند و تحولات سیاسی و بحران فعلی عراق را بررسی کردند.

رئیس ائتلاف فتح عراق در رأس یک هیئت از چارچوب هماهنگی شیعی، به اربیل سفر کرده و قرار است در این دیدار ابتکار عملی سیاسی برای حل و فصل بحران عراق مطرح شود.

بر همین اساس، یک منبع آگاه سیاسی گفته است که هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و دبیر کل سازمان بدر، ابتکار عملی در راستای دعوت از همه طرف های سیاسی برای نشستن بر سر یک میز در جهت پشت سر گذاشتن بحران سیاسی، مطرح کرده است.

العامری روز گذشته نیز با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد و طرفین در مورد اوضاع سیاسی کشور رایزنی کردند.

همچنین رئیس ائتلاف فتح روز گذشته با گروه های سیاسی سنی نیز در بغداد نشست برگزار کرده و امروز نیز با گروه های سیاسی کردی در اربیل رایزنی می کند.

گفتنی است که عراق از بحران سیاسی رنج می برد و هنوز رئیس جمهور و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب نشده است.

نظر شما