شناسهٔ خبر: 55614129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناتوانی آتش‌نشانان فرانسه در مهار آتش سوزی جنگلی در جنوب فرانسه

منابع رسانه‌ای از ناتوانی آتش‌نشانان فرانسه در کنترل و مهار آتش در جنوب این کشور و سوختن هزار و دویست شصت هکتار جنگل خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات محلی روز یکشنبه اعلام کردند که آتش سوزی جنگلی در منطقه «آویرون» در جنوب فرانسه دوباره شعله ور شده و این  باعث تخلیه هزار نفر دیگر و سوختن مجموعاً ۱۲۶۰ هکتار شده است.

 به گزارش «خبرگزاری فرانسه» فرانسه تابستان امسال با خشکسالی تاریخی و همچنین موج‌های گرما به ویژه در جنوب غربی، مواجه شده است. فرمانداری آویرون گفت که آتش سوزی که از روز دوشنبه گذشته ادامه داشته و به نظر می‌رسید بعدازظهر شنبه تحت کنترل و خاموش شده ناگهان دوباره شعله ور شد و ۵۰۰ هکتار دیگررا سوزاند.

بر اساس این گزارش، دست کم ۱۰۰۰ نفر از روستای «مستوجولز» در نزدیکی شهر «میلو» و ۶ روستای مجاور تخلیه شدند. در شرق فرانسه، پلیس اعلام کرده که ورود به اکثر جنگل‌های منطقه «بارز راین» نزدیک مرز آلمان را ممنوع کرده تا خطر آتش‌سوزی را محدود کند.

 

اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، لهستان، اتریش و رومانی متعهد شده‌اند که در مجموع ۳۶۱ آتش نشان برای پیوستن به حدود ۱۱۰۰ آتش نشان فرانسوی در زمین، همراه با چندین هواپیمای آبپاش از ناوگان اتحادیه اروپا بپیوندد.

 

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه  در روزهای گذشته  در توییتی از پیوستن برخی کشورهای اروپایی برای کمک به مهار آتش خبر داد. وی اعلام کرد: «آلمان، یونان، لهستان و تا ساعاتی دیگر رومانی و اتریش، شرکای ما، در مواجهه با آتش‌سوزی‌ها به کمک فرانسه می‌آیند.»

وی در توییت دیگری افزود: «بیش از ۱۰ هزار آتش‌نشان و پرسنل امنیت مدنی از سراسر کشور علیه شعله‌های آتش بسیج شده‌اند و با شجاعت و عزم راسخ ادامه می‌دهند. »

فرانسه مانند سایر نقاط اروپا با موج گرمای پی در پی و بدترین خشکسالی تاریخ دست و پنجه نرم می‌کند و ده‌ها آتش‌سوزی در این کشور شعله‌ور شده‌ است. 

آتش‌سوزی جنگلی ژیروند یکی از آتش‌سوزی‌هایی است که تابستان امسال در سراسر اروپا در پی موج‌ گرمایی که قاره سبز را فراگرفته و باعث دمای بی‌سابقه‌ در برخی نقاط شده، ایجاد شده است. ژیروند در ماه ژوئیه در آتش‌سوزی‌های بزرگ جنگلی آسیب دید که  بیش از ۲۰۰۰۰ هکتار از جنگل را نابود و تقریباً ۴۰۰۰۰ نفر را به طور موقت مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

مقامات فرانسوی بر این باورند که جهنم اخیر در نتیجه آتش‌سوزی‌های قبلی بوده است. پرتغال، اسپانیا و یونان نیز در چند هفته گذشته مجبور به مقابله با آتش سوزی‌های متعدد شده‌اند.

انتهای پیام/م

نظر شما