شناسهٔ خبر: 55611627 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علی رمضانی دبیر سی‌‍‌امین دوره هفته کتاب ایران شد

تهران- ایرنا- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی «علی رمضانی» را به عنوان دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یاسر احمدوند طی حکمی علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران را به عنوان دبیر سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

در متن حکم معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: با استعانت از خداوند متعال؛ نظر به مراتب شایستگی‌ها، تعهد انقلابی و سوابق مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیر سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید. شایسته است با هم‌افزایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و تعاملی سازنده با صاحب‌نظران، نهادها و سازمان‌ها نسبت به ارتقاء کیفی و کمی فعالیت‌های مرتبط برنامه‌ریزی و اقدام نمایید.

۲۴ آبان ماه در تقویم رسمی کشور در سال ۷۲ شمسی به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شده و در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نامگذاری شد.

نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام مقام معظم رهبری، برگزار شد.

همزمان با هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی همراه با نشست های مختلف با موضوعات چاپ و نشر، کتاب و ترویج کتابخوانی با هدف افزایش میزان سرانه مطالعه برگزار می‌شود.

بر این اساس با مجموعه سیاست‌گذاری و برنامه ریزی های انجام گرفته، سعی شده تا ترویج فرهنگ مطالعه به خصوص بین نوجوانان، هدف و محور اصلی این برنامه‌ها باشد از این رو بزرگداشت روز کتاب، کتابدار و کتاب‌خوانی همه ساله در این ایام با شکوه هرچه تمام تر از سوی اهالی قلم، فرهیختگان، مسئولان و فعالان فرهنگی، اساتید، ‌دانشگاهیان، دانشجویان، دانش آموزان، اصحاب نشر و چاپ و کتاب برگزار می شود.

امسال نیز همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از سه شنبه ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما