شناسهٔ خبر: 55608985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

چگونه ویزای توریستی آلمان بگیریم؟

صاحب‌خبر -

در سال‌های اخیر درخواست برای انواع ویزای آلمان افزایش‌یافته است. همچنین جاذبه‌های گردشگری آلمان سبب شده ویزای توریستی آلمان یکی از رایج‌ترین این ویزاها باشد. اما همان‌طور که می‌دانید دریافت ویزای توریستی کشورهای حوزه شینگن که آلمان هم جزء آن است، کمی دشوار شده است. برای این منظور تیم پارسیس درمورد روش دریافت ویزای توریستی و مدارک و اقدامات لازم جهت اخذ ویزا برای کشور آلمان را بررسی کرده تا بتوانید مسیر اخذ ویزا را راحت‌تر طی کنید.

11

انواع ویزای توریستی آلمان

ویزای توریستی آلمان فقط برای گردش در آلمان نیست و برای امور دیگری هم باید ویزای توریستی گرفت و انواع مختلفی دارد. همچنین ویزای توریستی آلمان 3ماهه است و می‌توان آن را با مراجعه به سفارت تمدید کرد. اما بیایید ببینیم برای چه‌کارهایی در آلمان باید درخواست ویزای توریستی کنیم؟

ـ ویزا برای گردشگری: افرادی که قصد دارند به دیدن کشور آلمان و جاذبه‌های گردشگری آن مانند جنگل سیاه و یا رودخانه‌های زیبای راین و دانوب و... بروند، باید درخواست ویزای توریستی کنند.

ـ ویزا برای امور درمانی: یکی دیگر از مواردی که شامل ویزای توریستی می‌شود، برای امور درمانی است. اشخاصی که تمایل دارند از خدمات درمانی آلمان استفاده کنند باید درخواست ویزای توریستی کنند.

ـ ویزا برای امور تجاری: اگر برای امور کاری و مراودات با شرکت‌های دیگر قصد سفر به آلمان را داشت باشید، نیاز به دریافت ویزای توریستی دارید.

ـ ویزا برای دیدن خویشاوندان: اگر یکی از اعضای درجه 1 خانواده شما که این اعضا شامل: پدر،  مادر، خواهر، برادر، فرزند و همسر است، در آلمان باشد، شما می‌توانید با درخواست ویزای توریستی آلمان به دیدارشان بروید.

ـ ویزا برای شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها: اگر در یکی از جشنواره‌ها و یا مسابقات علمی، ورزشی، هنری و ... که در آلمان زیاد برگزار می‌شود و شما باید در آن شرکت کنید، نیازمند ویزای توریستی هستید.

ـ ویزا برای نمایشگاه‌ها: آلمان از جمله کشورهای پیشرو در صنعت و فناوری است و نمایشگاه‌های زیادی در این زمینه‌ها در آنجا برگزار می‌شود. اگر تجارت شما به‌گونه‌ای است که نیازمند حضور در نمایشگاه است، باید از طریق اخذ ویزای توریستی برای دریافت ویزا اقدام کنید.

ـ ویزا به‌عنوان مهمان علمی: اگر قرار است که به‌عنوان یک شخصیت علمی و آکادمیک در آلمان حضور داشته باشید، نیاز به دریافت ویزای توریستی دارید.

12

شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان

ازآنجایی‌که دریافت ویزای آلمان به‌خصوص در سال‌های اخیر که عده‌ای سودجو بعد از رسیدن به خاک آلمان درخواست پناهندگی می‌کنند، کار زیاد آسانی نیست، باید مدارک لازم برای دریافت ویزا به‌ طور کامل و دقیق باشد و اثبات کند که شما قرار است دوباره به کشور بازگردید. این مدارک شامل موارد زیر است:

ـ تکمیل فرم درخواست ویزا با یکی از زبان‌های آلمانی و یا انگلیسی

ـ فرم جهت ادعای اظهارات برای سفر به آلمان

ـ پاسپورت معتبر و دارای تاریخ اعتبار

ـ عکس پرسنلی

ـ گردش حساب بانکی سه‌ماهه

ـ نامه تمکن مالی و مدارک مالی معتبر و کافی

ـ بیمه شینگن

ـ مدارک رزرو بلیط

ـ مدرک جهت اسکان (می‌تواند مدارک رزرو هتل و یا دعوتنامه اقوام باشد)

ـ سند ازدواج در صورت تأهل

ـ مدارک برای اثبات بازگشت برای ایران (این مدارک می‌تواند فیش حقوقی، جواز کسب، اسناد ملکی و ... باشد)

شرایط، مدارک و هزینه های اخذ ویزای آلمان

وقت سفارت آلمان

پس از اینکه مدارک خود را به ‌طور کامل آماده کردید، باید برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنید و هزینه ویزای توریستی آلمان را پرداخت کنید. در این مرحله، نوبت وقت سفارت آلمان است. سفارت آلمان به‌خاطر تقاضای زیاد ویزای آلمان و رسیدگی به امور، برخی از کارهای خود را به شرکت‌ خدماتی ویزامتریک سپرده است.

وقت سفارت آلمان را باید به‌صورت آنلاین از ویزامتریک رزور کرده و در زمان تعیین شده به ویزامتریک رجوع کنید. مزیت وقت سفارت آلمان این است که مصاحبه ندارد و زمان وقت را خودتان در سایت ویزامتریک انتخاب می‌کنید که درگذشته این‌چنین نبود. اما دقت کنید که اگر قصد کنسل کردن وقت سفارت را دارید، باید تا 3 روز قبل از وقت، این وقت را کنسل کنید که مبلغ پرداختی نیز عودت می‌شود و یا زمان آن را تغییر دهید؛ اما در غیر این صورت و کنسلی بدون اطلاع، دریافت وقت آلمان برای بار دوم کار آسانی نیست.

از طرفی دریافت وقت سفارت آلمان در ایران کار دشواری است و باعث کند شدن روند سفر می‌شود. برای تسریع و راحتی در کار، می‌توانید از کشور ترکیه که به ایران هم نزدیک است درخواست ویزای شینگن کنید. شرایط اخذ ویزا و دریافت وقت از کشور ترکیه با سرعت بالایی انجام می‌شود و از لحاظ اقتصادی و صرفه‌جویی در زمان، برای ایرانیان باصرفه‌تر است. اما برای این کار هم مدارکی لازم است که شامل این موارد می‌شود:

ـ‌ فرم درخواست ویزا و وقت

ـ‌ دو قطعه عکس

ـ پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه زمان

ـ اخذ گواهی اقامت از ترکیه

ـ ترجمه مدارک شغلی و تحصیلی

ـ ارئه مدارک هویتی

ـ ارائه گواهی جهت عدم سوپیشینه کیفری

در نهایت با تأیید سفارت، شما می‌توانید در زمان مشخص شده و بدون هیچ مشکلی به سفر خود بپردازید.

سخن آخر

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که نمی‌توان به‌راحتی ویزای آن را دریافت کرد و پیچیدگی‌های زیادی دارد و بیش‌تر افراد در این مسیر نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند. اگر قصد دریافت ویزای توریستی دارید، تیم حرفه‌ای و متخصص پارسیس به شما کمک می‌کند تا دراسرع‌وقت و بدون پیش‌آمدن مشکلی، ویزای آلمان را دریافت کنید.

 

 

 

 

نظر شما