شناسهٔ خبر: 55605193 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

اوج نا به سامانی در ورزش خوزستان؛

استقلال ملاثانی یا پرسپولیس ؟

در حالی که همچنان دعوای حقوقی استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان هنوز ادامه دارد و معلوم نیست کدام تیم مجوز بازی در لیگ یک را بگیرد، تعلل فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در تعیین تکلیف این موضوع جای بسی تعجب است. در سال ۹۷ علیزاده مالک و صاحب امتیاز تیم فعلی استقلال ملاثانی […]

صاحب‌خبر -

در حالی که همچنان دعوای حقوقی استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان هنوز ادامه دارد و معلوم نیست کدام تیم مجوز بازی در لیگ یک را بگیرد، تعلل فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در تعیین تکلیف این موضوع جای بسی تعجب است.

در سال ۹۷ علیزاده مالک و صاحب امتیاز تیم فعلی استقلال ملاثانی که آن زمان نیز خودش در استقلال اهواز فوتبالیست بوده، باتوجه به وجود استعداهای ناب فوتبالی در این استان، تصمیم می‌گیرد امتیاز یک تیم فوتبال لیگ سه را خریداری کند و در استان خوزستان فعالیت داشته باشد. در آن زمان نیز امتیاز تیم شهید باقری شیراز در لیگ سه، خریداری به خوزستان منتقل می‌شود.
سپس با پیشنهاداتی که به مالک امتیاز تیم یعنی علیزاده داده می‌شود و بررسی‌هایی که از پیشینه فوتبال ملاثانی صورت می‌گیرد، این امتیاز تحت عنوان استقلال ملاثانی فعالیت خود را در لیگ سه آغاز می‌کند. این تیم با کسب نتایج خوب که منجر به صعود آن به لیگ دو می‌شود، پیشرفت را پیش‌روی خود می‌بیند و بعد هم در ادامه این مسیر به لیگ یک صعود می‌کند اما مالک و صاحب امتیاز باشگاه وقتی متوجه می‌شود نسبت به این‌که او مالک باشگاه بوده بی‌توجهی می‌شود، برای اثبات حقانیت خود در مالکیت باشگاه، شکایت می‌کند و در نهایت نیز دادگاه عمومی پرونده به دادگاه دیوان عالی کشور ارجاع داده شده و دیوان نیز پس از بررسی پرونده رای به این موضوع می‌دهد که پیش از این نیز پرونده به درستی در دادگاه عمومی مطرح شده بود و رای به اثبات مالکیت علیزاده نسبت به امتیاز تیم فوتبال بزرگسالان استقلال ملاثانی صادر شد.
اما استقلال ملاثانی؛ سال ۶۵ در منطقه ملاثانی یک تیم فوتبال محلات به نام «گُل سرخ» با پیشنهاد یک نوجوان حدود ۱۴ ساله شکل گرفت، تیمی که حضور و غیاب بازیکنانش در یک دفتر ۴۰ برگ انجام می‌شد و کار نوجوانان آن محله برای بازی فوتبال با دو گل کوچک شروع شد. بعد نیز نام تیم برای این که آن نوجوانان فوتبالیست، صاحب لباس‌های یک شکل شوند با پیشنهاد فردی که قرار بود برای بازیکنان تیم لباس تهیه کند به استقلال ملاثانی، تغییر پیدا کرد تا همین شروع رشد تیم فوتبال استقلال ملاثانی و در نهایت طی کردن پله‌های ترقی و رسیدن آن در قابلت همان خرید امتیاز تیم شیرازی به لیگ یک فوتبال کشور شد.اما دو سالی است که مالکیت دوگانه نماینده خوزستان در لیگ دسته یک فوتبال کشور، سر و صدا و حواشی بسیاری به پا کرده است و از طرفی نیز استقلال که آمال و آرزوی جوانان شهر محروم ملاثانی است، با همین فوتبال توانسته خیلی از کمبودها و مشکلات این شهر را پوشش دهد و امید در شهر ملاثانی پررنگ
و نمایان شود.
اما امسال قضیه این دعوای حقوی رنگ دیگری به خود گرفته است؛ علیزاده مالک و صاحب امتیاز این تیم، سهمیه تیم را به باشگاه پرسپولیس خوزستان واگذار کرده و مدیران این باشگاه نیز در حالی که استقلال ملاثانی در دومین اردوی پیش فصل به سر می‌برند و زیر نظر ابراهیم اشکش در حال تمرین هستند، دست به انتخاب سرمربی و حتی جذب بازیکن زده است تا خود را در آستانه آغاز لیگ یک برای این رقابت‌ها آماده کند. این یعنی یک سردرگمی عجیب برای فوتبال و ورزش خوزستان در اوج بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال.البته حمید بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان چند روز پیش برای پا درمیانی در حل این مشکل که به چالش عجیبی مواجه شده است، دو نامه به فدراسیون ارسال می‌کند؛ او در نامه نخست خطاب به میرشاد ماجدی، از سرپرست فدراسیون فوتبال درخواست می‌کند که رأی به ادامه فعالیت استقلال ملاثانی بدهد تا این تیم به‌جای پرسپولیس خوزستان در لیگ یک حاضر شود اما در نامه دوم خطاب به فدراسیون عنوان می‌کند که مجوز پرسپولیس خوزستان به موسسی فرجی‌فر تا ۱۴۰۳ دارای اعتبار است. نامه‌هایی که به گفته فوتبال دوستان خوزستانی برای آن‌ها دوگانگی ایجاد کرده و حتی حواشی بسیاری داشت.اما در این بین نیز صادق درودگر عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال عنوان کرد با توجه با رای دادگاه تیم فوتبال پرسپولیس خوزستان نماینده این استان در لیگ یک است اما این تیم بدهی دارد که باید آن را تسویه کند.تمام این‌ها کلاف سردرگمی برای فوتبال خوزستان ایجاد کرده است و گره بازکردن این مشکل هر روز کورتر شده و گویا کسی قدرت تصمیم‌گیری در این اوج نا به سامانی در فوتبال خوزستان را ندارد.
باید دید در نهایت استقلال ملاثانی نماینده خوزستان در لیگ دسته یک خواهد بود یا پرسپولیس خوزستان در اولین تجربه خود پا یه این رقابت‌ها گذاشت. هرچند که احتمال توافق طرفین نیز برای ادغام نام دو تیم برای حضور در لیگ یک وجود دارد اما مشخص نیست تکلیف این انتخاب‌ها و انتصابات در راس باشگاه‌ها، کادرفنی و یارگیری چه خواهد شد، موضوعی که اصلا برای مهد فوتبال ایران خوشایند نیست.

 

پایان ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک
۳۱ نفر نام‌نویسی کردند

فرایند ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات کمیته ملی المپیک از صبح روز چهارشنبه ۵مرداد آغاز شد و تا ۲۰ مرداد ماه ادامه داشت.
اسامی نفراتی که ثبت‌نام کرده‌اند به‌شرح زیر است:
۱- هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو (پست‌های ریاست و هیئت اجرایی)
۲- محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون (پست هیئت اجرایی)
۳- آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو (پست‌های ریاست و هیئت اجرایی)
۴- مهدی علی‌نژاد عضو هیئت رئیسه فدراسیون ووشو (پست ریاست)
۵- محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک (پست ریاست)
۶- غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان (پست هیئت اجرایی)
۷- مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز (پست هیئت اجرایی)
۸- عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی (پست هیئت اجرایی)
۹- فضل‌الله باقرزاده، سرپرست فدراسیون شمشیربازی و نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک (پست‌های ریاست و نایب‌رئیسی)
۱۰- غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی (پست نایب‌رئیسی)
۱۱- مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه‌گانه (پست هیئت اجرایی)
۱۲- علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال (پست هیئت اجرایی)
۱۳- علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی (پست هیئت اجرایی)
۱۴- مجید کیهانی خبره ورزشی (پست نایب‌رئیسی)
۱۵- محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال (پست هیئت اجرایی)
۱۶- مهین فرهادی‌زاد خبره ورزشی (پست نایب‌رئیسی)
۱۷- داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس (پست هیئت اجرایی)
۱۸- مجید شایسته خبره ورزشی (پست ریاست)
۱۹- بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی (پست‌های ریاست و هیئت اجرایی)
۲۰- مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت(پست هیئت اجرایی)
۲۱-عبدالمهدی نصیرزاده عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی(پست هیئت اجرایی)
۲۲-عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی(پست نایب رئیسی)
۲۳-مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی(پست هیئت اجرایی)
۲۴-محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو(پست هیئت اجرایی)
۲۵- حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف(پست هیئت اجرایی)
۲۶- جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال(پست هیئت اجرایی)
۲۷- حسن رنگرز نمایده باشگاه نساجی(پست نایب رئیسی)
۲۸-غلامعلی محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی(پست هیئت اجرایی)
۲۹-مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای(پست نایب رئیسی)
۳۰-کیکاووس سعیدی رئیس آکادمی ملی المپیک(پست ریاست و نایب رئیسی)
۳۱-هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس(پست نایب رئیسی)
به گزارش تسنیم، با پایان زمان ثبت‌نام حمید سجادی وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری در انتخابات ثبت‌نام نکردند.
اسامی کاندیداها به تفکیک پست‌ها به شرح زیر است:
ریاست
هادی ساعی، آرش میراسماعیلی، مهدی علی‌نژاد، محمود خسروی وفا، فضل‌الله باقرزاده، بهرام قدیمی، مجید شایسته، کیکاووس سعیدی
نایب رئیسی
فضل‌الله باقرزاده، غلامرضا نوروزی، مجید کیهانی، مهین فرهادی‌زاد، عباس اورسجی، حسن رنگرز، مهر علی باران چشمه، کیکاووس سعیدی، هاشم اسکندری
هیئت اجرایی
محمدرضا داورزنی، مجید هنرجو، داوود عزیزی، بهرام قدیمی، علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل، مهدی گودرزی، محمدرضا پوریا، آرش میراسماعیلی، غلامرضا شعبانی‌بهار، مهرداد علی‌قارداشی، عباس نظریان، عبدالمهدی نصیرزاده، محسن رضوانی، حمید عزیزی، جواد داوری، محمد علیپور، مرتضی قربانی.

 

 

اصفهانیان: آقای کارشناس! حقوقدانان حامی شکایت ما از ترامپ هستند
 تحریم‌ها عامل پرداخت نشدن پول ویلموتس بود

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اقدام ترامپ حقیقتا باعث شد امور روزمره فدراسیون فوتبال دچار مشکل شود و این یک ظلم آشکار به فوتبال ملی ایران بود.
فریدون اصفهانیان درباره موضوع شکایت اعضای سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از دونالد ترامپ و دولت آمریکا به دادگستری اظهار داشت:دولت ترامپ با اعمال تحریم های ظالمانه متاسفانه دچار خطای بزرگی در برابر عظمت ملت ایران شد.در حوزه فوتبال،با تحریم هایی که از بهار ۹۸ اعمال شد فدراسیون فوتبال حتی نتوانست منابع خود را از طریق فیفا به مربیان منتقل کند و این مشکلات مربوط به پرداخت به سرمربی سابق تیم ملی پدید آمد.
وی ادامه داد: افرادی که به علوم حقوق بین الملل مسلطند و وکلای برجسته جملگی اقدام هیات رئیسه سابق فدراسیون تایید کردند.وکلای مربوطه هم به زودی جزییات روند حقوقی شکایت را نزد افکار عمومی تشریح خواهند کرد.اقدام ترامپ حقیقتا باعث شد امور روزمره فدراسیون فوتبال دچار مشکل شود و این یک ظلم آشکار به فوتبال ملی ایران بود.در آن مقطع به گفته خزانه دار وقت فدراسیون فوتبال بیش از ۷ میلیون دلار در حساب ایران در نزد فیفا بود که با این اقدام ناجوانمردانه و رفتار غیرانسانی بلاک شد.
عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امروز همه دیگر به این باور رسیده اند که مشکل مربوط به مارک ویلموتس بحث عدم پرداخت ها به وی بود.یادم هست در مقطعی برخی اینطور وانمود می کردند که قرارداد مشکل دارد اما با اعلام دادگاه عالی ورزش مشخص شد که مشکل عدم پرداخت بوده که آن هم به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه بوده است.فدراسیون فوتبال در آن مقطع تمام تلاش و حسن نیت خود را انجام داده بود تا پول ویلموتس را بپردازد و این در رای دادگاه عالی ورزش هم آمده بود.
اصفهانیان درباره اظهارات اخیر یک پیشکسوت فوتبال در نقد اقدام هیات رئیسه سابق فدراسیون پیرامون شکایت به دادگستری عنوان کرد: برای او و کسوتش احترام قائلم اما بیان برخی جملات از سوی وی حقیقتا بعید است.باورم نمی شود یک فرد فوتبالی چنین حرف هایی را مطرح کند. آن هم در شرایطی که بسیاری از وکلا و حقوقدانان برجسته از این اقدام حمایت کرده اند و همه یک صدا ریشه ماجرا را که خباثت ترامپ بوده محکوم کرده اند.وی تاکید کرد: از این کارشناس انتظار می رود فوتبالی اظهارنظر کند. دادکان ها،مصطفوی ها و….در این مدت همگی تاکید داشته اند که ماجرای ویلموتس مربوط به عدم پرداخت بوده و من فکر می کنم به این پیشکسوت اطلاعات غلط می دهند. در دوره گذشته فدراسیون توفیقات‌ فراوانی کسب کرد که دوست و دشمن آن را تایید می کردند. امیدوارم نگاه همگان به فوتبال ملی بر اساس خیر و صلاح آن باشد و با دور شدن از فضای تخریب و شخصی به اعتلا مجموعه‌ فوتبال کشور فکر کنیم.

 

 

 

تغییر زمان افتتاحیه جام جهانی قطر
سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به‌صورت رسمی اعلام کرد که دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یک روز زودتر و با دیدار تیم ملی این کشور مقابل اکوادور آغاز می‌شود.
به این ترتیب، بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۹ آبان و در ورزشگاه البیت شروع خواهد شد و مراسم افتتاحیه جام نیز پیش از این مسابقه برگزار می‌شود.
دیدار تیم‌های ملی ایران و انگلیس، اولین بازی روز ۳۰ آبان است که از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد. سپس سنگال و هلند که قرار بود در دیدار افتتاحیه به مصاف هم بروند، از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند و تقابل آمریکا و ولز از ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود.

مشکل مشترک رضایی و محبی در استقلال
همان طور که از قرارداد رسمی و عکس کاوه رضایی با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال رونمایی رسمی نشد از انعقاد قرارداد رسمی محبی با مدیرعامل آبی پوشان عکسی در صفحات رسمی این باشگاه منتشر نشد. باشگاه استقلال فقط برای اطلاع رسانی بابت اینکه با رضایی و محبی به توافق رسیده اند از آنها عکسی برای خوشامدگویی منتشر کرد.
در واقع تا زمانی که باشگاه استقلال برای دو باشگاه شارلروای بلژیک تیم سابق کاوه رضایی و سانتاکلارای پرتغال تیم فصل گذشته محبی پول رضایتنامه را واریز نکند و این پول ها به حساب این دو باشگاه ننشیند آنها مجوز رسمی به استقلال برای استفاده از این دو بازیکن را نمی دهند.
در حال حاضر هر دو باشگاه فقط به آبی ها مجوز داده اند تا رضایی و محبی در تمرینات حاضر شوند. البته کاوه رضایی ضمن اینکه مجوز بازی در استقلال را فعلا ندارد از نظر بدنی هم آماده نیست.
باشگاه استقلال برای واریز پول رضایتنامه این دو بازیکن با مشکل تحریم هم روبرو است و باید دید این مشکل چه زمانی حل می شود و آیا این دو بازیکن جدید آبی ها به هفته دوم می رسند یا خیر.

ژائو لیما جانشین محمد محبی در سانتاکلارا شد
محمد محبی بعد از کشمکش های فراوان روز گذشته به صورت رسمی تا پایان فصل از سانتاکلارا پرتغال به صورت قرضی به استقلال منتقل شد.
نشریه «bolanarede» پرتغال در این زمینه خبر داد باشگاه سانتاکلارا بلافاصله بعد از انتقال قرضی محمد محبی مهاجم ایرانی اش به استقلال جانشین این بازیکن را معرفی کرد.
ژائو لیما مهاجم برزیلی الوحده امارات با قراردادی ۳ ساله به سانتاکلارا ملحق شد تا جانشین مهاجم ایرانی در ترکیب تیم شود.
محبی در فصل گذشته در ۱۸ بازی تنها دو گل برای سانتاکلارا به ثمر رسانده بود. مهاجم ۲۲ ساله برزیلی پس از جدایی از الوحده امارات به این تیم پرتغالی آمد.

افتتاح یکی از ورزشگاه های جام جهانی با درخشش مهاجم ایرانی
در آخرین مسابقه هفته دوم لیگ ستارگان قطر، تیم فوتبال العربی در حالی‌که مثل نخستین بازی فصل مهرداد محمدی را از ابتدا در ترکیب داشت، از ساعت ۲۱:۱۰ پنج‌شنبه شب در ورزشگاه لوسیل مقابل تیم بدون امتیاز الریان قرار گرفت.
این بازی در حالی آغاز شد که استادیوم لوسیل که پذیرای هشت مسابقه در جام جهانی قطر خواهد بود، برای نخستین بار یک دیدار فوتبال را میزبانی می‌کرد و افتتاحیه آن با درخشش مهاجم تند و تیزِ ایرانی العربی همراه شد.
مهرداد محمدی که در نخستین بازی فصل مقابل قطر اس. سی و در جریان برتری تیمش پرتلاش ظاهر شده بود و به رغم اینکه در حضور ۸۹ دقیقه‌ای نتوانست گلزنی کند، نمایش قابل قبولی ارائه کرد، در دومین مسابقه لیگ ستارگان قطر یک بازی درخشان برابر الریان بر جای گذاشت و بیشترین سهم را در برد تیمش داشت او موفق شد یک گل بزند و یک پاس گل هم ثبت کند.

شروط بلیط فروشی لیگ برتر
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با نحوه بلیت فروشی دیدارهای لیگ برتر بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش طرفداری، محسن فرهادی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، بلیت فروشی ورزشگاه‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود که البته تهیه بلیت نیز شرایطی دارد.
وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برای تهیه بلیت می‌بایست دوز یادآور واکسن کرونا تزریق شده باشد و فرد، علائم بیماری نداشته باشد.
فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش ظرفیت ورزشگاه‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: قرار شد فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش، در این خصوص به رسمی به ستاد ملی کرونا درخواست کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. اما، فعلاً بر اساس همان ۳۰ درصد ظرفیت، ورزشگاه‌ها اجازه بلیت فروشی دارند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که تعدادی از ورزشگاه‌ها به سامانه «ایران من» متصل هستند و سامانه هم به سایت وزارت بهداشت وصل است، افزود: بلیت فروشی ورزشگاه‌ها از طریق سایت انجام می‌شود و از همین طریق امکان کنترل افرادی که دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، وجود دارد. به طوری که فرد با وارد کردن کد ملی برای خرید بلیت، مجاز بودن او بر اساس تزریق دوز یادآور
امکان پذیر می‌شود.
فرهادی ادامه داد: دوز یادآور، یعنی ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا گذشته باشد و شامل دوز دوم یا سوم نمی‌شود.
وی گفت: ورزشگاه آزادی، یکی از ورزشگاه‌هایی است که به سامانه ایران من متصل است و افراد برای تهیه بلیت دیدارهای فوتبال، باید حتماً دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: کنترل فیزیکی تماشاگران، قدری سخت است و ما انتظار داریم مسئولان ورزشگاه‌ها نسبت به کنترل افراد برای ورود به ورزشگاه، حتماً پروتکل‌ها را رعایت کنند.
وی افزود: خرید بلیت فقط در صورتی برای افراد مجاز می‌شود که دوز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و همچنین علائم بیماری را نداشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما