شناسهٔ خبر: 55602635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست داخلی

سلمان رشدی دیگر زیر دستگاه تنفس مصنوعی نیست و «می‌تواند صحبت کند»/ ضارب اعلام بی‌گناهی کرد

ضارب سلمان رشدی در دادگاه اعلام بی‌گناهی کرد. این در حالی است که پلیس همچنان در پی یافتن انگیزه‌های پشت این حمله است. یکی از بازیکنان موفق والیبال تیم ملی ایران؛ ابوالفضل قلی پور است، این بازیکن جوان در سال ۱۴۰۰ وارد تیم ملی ایران شد و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از اعضا اعزام شد. در ادامه این مطلب سرپوش به بیوگرافی ابوالفضل قلی پور، این بازیکن موفق خواهیم پرداخت.

صاحب‌خبر -

یک نویسنده به همراه سخنگوی سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» روز شنبه ۲۲ مردادماه تایید کردند که سلمان رشدی دیگر احتیاجی به دستگاه تنفس مصنوعی ندارد و قادر به صحبت کردن است.

این در حالی است یک دادستان در ایالت نیویورک می‌گوید، فرد مهاجم ۱۰ ضربه چاقو به آقای رشدی زده است.

، ناتانیل بارونه، وکیل تسخیری "هادی مطر"، ضارب سلمان رشدی در دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام کرد که موکلش دادخواست بی‌گناهی را در دادگاه پر کرده است.

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این حمله با ادعای اینکه "سلمان رشدی و کارش نماد حقیقت، شجاعت و پایداری است"، حمله به رشدی را محکوم کرد.

بایدن گفت: توانایی اشتراک عقاید بدون ترس و هراس، پایه‌های ایجاد جامعه‌ای آزاد و باز هستند.

هم‌زمان پلیس اعلام کرد همچنان نمی‌تواند انگیزه‌ای را برای این حمله تایید کند.

هادی مطر، ضارب سلمان رشدی که او را با چاقو مورد حمله قرار داد، متولد کالیفرنیا بوده و اخیرا به نیوجرسی نقل مکان کرده بود.

حزب الله: هیچ اطلاعاتی درباره عامل حمله به رشدی نداریم 

حزب‌الله لبنان شنبه شب داشتن هرگونه اطلاعات درباره عامل حمله به سلمان رشدی را رد کرد. 

حمله به سلمان رشدی,ترور سلمان رشدی

به گزارش ایرنا از بخش عربی شبکه خبری سی ان ان، این مقام حزب الله که خواست نامش محفوظ بماند، در پاسخ به پرسش این شبکه آمریکایی درباره اینکه آیا حزب الله اطلاعاتی درباره عامل حمله به سلمان رشدی دارد یا خیر، گفت: درباره این موضوع غیر از آنچه در رسانه‌ها آمده چیزی نمی‌دانیم و درنتیجه نظری نداریم.

وی در اشاره به «هادی مطر» عامل حمله به سلمان رشدی که اصالتا شهروند لبنان است، گفت: چیزی درباره وی نمی‌دانیم.

اظهار بی اطلاعی حزب الله از عامل حمله به رشدی درحالی است که رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که مطر یک تبعه لبنانی است، هرچند سی ان ان اعلام کرد که به صورت مستقل نتوانسته است صحت این موضوع را تأیید کند و مشخص نیست مطر قبلاً به لبنان رفته است یا خیر.

نظر شما