شناسهٔ خبر: 55601967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده عراقی: حملات مکرر ترکیه به خاک عراق در راستای برنامه های آمریکا صورت می گیرد

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون صادقون در مجلس عراق شنبه شب گفت که حملات مکرر ترکیه به خاک کشورش باهدف  اجرای برنامه های خرابکارانه آمریکا در آن کشور صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی ترکی الجمالی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» افزود: اشغالگران ترکیه  اکنون چاره ای جز ترک عراق از راه صلح یا جنگ ندارند.

وی با اشاره به اینکه ترکیه به اقدامات تحریک آمیز خود در عراق به دلیل عدم پاسخگویی به آنها  از سوی بغداد ادامه می‌دهد، افزود: حملات مکرر ترکیه  به عراق برای اجرای اهداف خرابکارانه مشترک  با آمریکا صورت می گیرد.

الجمالی همچنین گفت : سکوت دولت آمریکا، اشغالگران ترکیه را وادار کرد تا بر جنایات خود که فراتر از همه ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی است، پافشاری کنند و شهروندان را در شهرها و روستاهای خود در عراق هدف قرار دهند.

این اظهارات به دنبال آن صورت می‌گیرد که ۲۹ تیرماه در حمله توپخانه‌ای ترکیه به یک مکان تفریحی - گردشگری در شهر زاخو واقع در استان دهوک عراق ۹ غیرنظامی کشته و ۲۲ نفر دیگر زخمی شدند.  

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در این باره اعلام کرد که هنگام این حمله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گردشگر که بیشتر آنها از ساکنان بغداد و استان های جنوبی عراق بودند در محل حضور داشتند.

هدف گرفتن این مرکز و در پی آن کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی عراقی، خشم و انزجار گسترده مردم و مقام های این کشور را برانگیخت و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر ۳۰ تیرماه را عزای عمومی اعلام کرد.

بر اساس برآورد برخی سایت ها و کانال های خبری عراقی مانند صابرین نیوز، دولت ترکیه در طول ۷ ماه گذشته ۲۸۱ حمله به استان های دهوک، اربیل، سلیمانیه و موصل در شمال عراق انجام داده است.

نظر شما