شناسهٔ خبر: 55601651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

سازمان ملل: ۲۵ میلیون افغانی در فقر زندگی می‌کنند
دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که در حال حاضر نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در افغانستان در فقر زندگی می‌کنند و ممکن است امسال ۹۰۰ هزار فرصت شغلی دیگر در بازار کار از بین برود.به گزارش ایرنا از تارنمای خبری طلوع نیور، این نهاد می‌افزاید که سطح نیازها در افغانستان بسیار فراتر از ظرفیت‌های پاسخ‌گو در اختیار فعالان بشردوستانه در این کشور است.رامز الاکبرف همانگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، گفت: «امروز واقعیت غم‌انگیز این است که سطح نیازها در افغانستان بسیار فراتر از ظرفیت پاسخگو فعالان بشردوستانه در افغانستان است و بدون احیای یک اقتصاد، سیستم بانکی کارآمد و یک تعامل طولانی مدت و باثبات‌تر که از نو شروع شود، این امر محقق نخواهد شد.»تحلیلگران مسایل اقتصادی نیز وضعیت کنونی افغانستان را پر چالش می‌دانند.

زلنسکی: اتحادیه اروپا صدور روادید برای اتباع روسیه را ممنوع کند
زلنسکی در اظهارات جمعه شب خود ادعا کرد: باید تضمین‌هایی وجود داشته باشد که قاتلان روس یا همدستان تروریسم دولتی از روادید شینگن اتحادیه اروپا استفاده نکنند.او ادامه داد: همچنین ما نباید ارزش‌های مشترک اروپایی را از بین ببریم بنابراین اروپا نباید به یک مرکز خرید تبدیل شود که در آن مهم نیست چه کسی وارد می‌شود و تنها پرداخت پول مهم است.به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که راه جلوگیری از الحاق قسمت بیشتری از خاک اوکراین توسط روسیه این است که کشورهای غربی تمام مردم روسیه را تحریم کنند.زلنسکی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: مهمترین تحریم‌ها بستن مرزها است، زیرا روس‌ها خاک کشورهای دیگر را اشغال می‌کنند.وی افزود که روس‌ها باید تا زمانی که روش خود را تغییر دهند در انزوا زندگی کنند.

اردوغان: مصمم به پیروزی 
در انتخابات ۲۰۲۳ هستیم
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در این کشور، ضمن اشاره به پیروزی‌های انتخاباتی‌اش از بدو تاسیس حزب تاکنون، تاکید کرد که آن‌ها مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳ هستند.اردوغان در پیام خود، از دستاوردهای دولت‌های تشکیل‌شده از حزب عدالت و توسعه در سال‌های گذشته و پیشرفت‌هایی که در زیرساخت‌ها، از آموزش تا سلامت، از امنیت تا عدالت، از حمل‌ونقل تا انرژی و از صنعت تا ورزش ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

عراق: برای افزایش واردات گاز، با ایران مذاکره می‌کنیم
احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور مذاکراتی با طرف ایرانی برای افزایش واردات گاز دارد. وی گفت: پس از پرداخت بدهی های گازی به ایران میزان واردات گاز به ۴۵ میلیون متر مکعب رسید اما نیاز فعلی ما به گاز ۵۰ تا ۵۵ میلیون متر مکعب است.به گزارش الفرات، احمد العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور درخصوص افزایش واردات گاز از ایران برای روشن کردن نیروگاه های برق با طرف ایرانی رایزنی می کند.وی گفت: پس از پرداخت بدهی های گازی به ایران میزان واردات گاز به ۴۵ میلیون متر مکعب رسید اما نیاز فعلی ما به گاز ۵۰ تا ۵۵ میلیون متر مکعب است.

هشدار مسکو به سنای آمریکا درباره قرار دادن نام روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریست
الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه جمعه شب گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است. دارچیف ادامه داد، اگر سنای آمریکا چنین لایحه‌ای را تصویب کند، این اقدام "جدی‌ترین آسیب به روابط دیپلماتیک دوجانبه، تا حد کاهش و حتی قطع آن‌ها را به همراه خواهد داشت. "

کشته شدن ۳ تن از اعضای حزب کارگران کردستان به دست ارتش ترکیه
به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن سه عضو حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق خبر داد. وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ترکیه ۳ عضو پ‌ک‌ک را در منطقه عملیاتی قفل پنجه در شمال عراق کشتند.وزارت دفاع ترکیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور قاطعانه به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهند.نیروهای مسلح ترکیه روز گذشته نیز ۳ عضو پ‌ک‌ک را در منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق کشتند.

تظاهرات حمایت از فلسطین در لندن
به گزارش ایلنا به نقل از جوروزالم پست، لندن شاهد تظاهراتی ضد صهیونیستی بود. در این تظاهرات که روز چهارشنبه برگزار شد شعارهایی چون «صهیونیست‌ها به خانه‌تان بازگردید» بر زبان آورده شد. یکی از تظاهرکنندگان در این تجمع شعار داد: «صهیونیست‌ها از یهودیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.»این تظاهرات با شعار «اعتراض برای فلسطین» برگزار شد و سازمان همبستگی با فلسطینیان سازمان‌دهنده آن بود.

برچسب‌ها:

نظر شما