شناسهٔ خبر: 55601552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد از واگذاری صدور مجوز «تشکل‌های جوانان» به وزارت کشور

مینا عبادی

دبیرکل مجمع ملی جوانان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ تشکل جوانان در کشور و در حوزه های مختلف در حال فعالیت‌اند، گفت: جوانان بسیاری نیز در صف تاسیس سازمان‌های مردم نهاد هستند که انتظار تسهیل فرآیند ثبت و صدور پروانه فعالیت سمن‌ها را به صورت تخصصی دارند.

صاحب‌خبر -

امیر کرمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش نویس  قانون "تشکل‌های اجتماعی"، اظهار کرد: بر اساس این پیشنویس وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه تخصصی حوزه جوانان از صدور مجوز تاسیس تشکل منع و تمامی مجوزها توسط وزارت کشور صادر خواهد شد که این امر موجب سخت‌تر شدن فرآیند تاسیس سازمان مردم نهاد و کمرنگ شدن نقش متولی اصلی جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان مدیران آینده کشور هستند و انجام فعالیت‌های اجتماعی علاوه بر خدمت به مردم، موجب تجربه اندوزی آنان و تمرین برای اداره امور کشور در سال‌های آینده خواهد شد، تصریح کرد: با اطمینان می توان عنوان کرد که یکی از حوزه‌های مدیرپروری در کنار کسب تجربه و خدمت به مردم، تشکل‌های جوانان هستند که در صورت تصویب پیش‌نویس قانون مذکور، این راه کسب تجربه و فرصت انجام خدمت داوطلبانه از دست خواهد رفت.

به گفته دبیر کل مجمع ملی جوانان، در سال‌های اخیر، تشکل ها و سمن‌ها از سراسر کشور، از روستاهای محروم و دور افتاده، از مناطق مرزی تا پایتخت، کارهای شایان و قابل توجهی انجام داده‌اند که به صورت ویژه می‌توان این فعالیت‌ها را در اقدامات تشکل ها و سمن‌های جوانان دید.

کرمیان در عین حال افزود: حلقه مفقوده این جریان، عدم اطلاع رسانی فعالیت‌های جوانان و حتی معرفی این افراد به عنوان جوانان شاخص و فعال اجتماعی از کانال صدا و سیما و رسانه ملی است. این خلاء به شدت احساس می شود و مدیران مربوطه باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند و برنامه‌هایی را در جهت معرفی این تلاشگران گمنام، تولید و به جامعه منعکس کنند.

وی با اشاره به رویکرد دولت در جهت استفاده از ظرفیت جوانان به عنوان دستیاران و مشاوران جوان وزراء و نیز روسای سازمان‌های دولتی و استانداران، خطاب به مدیران ارشد در سطح کشور توصیه کرد: توصیه می‌کنیم مدیران ارشد در سطح کشور و استان‌ها از توان و پتانسیل ویژه‌ جوانان فعال در حوزه مشارکت‌های اجتماعی که از نزدیک با مشکلات مردم آشنایی دارند و در عین حال از تحصیلات و تخصص لازم نیز برخوردار هستند، استفاده کنند. در این مسیر مجمع ملی جوانان آمادگی خود را برای معرفی جوانان شاخص به مدیران اجرایی در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای در جهت استفاده از پتانسیل آنان به عنوان دستیاران و مشاوران جوان اعلام می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما