شناسهٔ خبر: 55601459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقبال بیشتر «لیز تراس» برای نخست‌وزیری انگلیس

طبق نظرسنجی‌های جدید وزیر خارجه انگلیس ۲۲ درصد از رقیب خود برای تصدی نخست‌وزیری این کشور در انتخابات آتی جلوتر است.

صاحب‌خبر -

نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه «اُپینیوم ریسرچ» (Opinium Research) از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس در روز شنبه نشان داد که «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس در رقابت برای تصدی پست نخست‌وزیری، ۲۲ درصد از رقیب خود «ریشی سوناک» جلوتر است.

به گزارش رویترز، اُپینیوم اعلام کرد در میان نمونه‌ای از ۴۵۰ عضو حزب که تصمیم گرفته بودند در انتخابات رهبری در حال انجام چگونه رأی دهند، «لیز تراس» که سایر نظرسنجی‌ها نیز به صورت محسوس پیشتاز است، با ۶۱ درصد و «ریشی سوناک» وزیر دارایی سابق با ۳۹ درصد قرار دارند.

حدود ۲۰۰ هزار عضو محافظه‌کار حاکم در حال رأی‌گیری برای تصمیم در مورد جایگزینی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هستند که پس از یک سری رسوایی‌ها و اعتراضات پارلمانی در ماه ژوئیه اعلام کرد زمانی که حزب جایگزینی را انتخاب کند، از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

در این نظرسنجی ۵۷۰ نفر گفتند که ترجیح می‌دهند رأی ندهند؛ ۲۹ درصد (کمتر از یک سوم) گفتند که قبلاً رأی داده‌اند و ۴۷ درصد دیگر گفته‌اند که تصمیم خود را گرفته‌اند. تنها ۱۹ درصد گفتند که هنوز ممکن است نظر خود را تغییر دهند.

رأی‌گیری از طریق پست انجام می‌شود و برنده آن در ۵ سپتامبر اعلام می‌شود. این نظرسنجی بین ۸ تا ۱۲ آگوست (۱۷ تا ۲۱ مرداد) انجام شد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳ دلیل اصلی برای حمایت از تراس از این قرار است، بیزاری از سوناک، این تصور که او قابل اعتمادتر است و این‌که لیز تراس به جانسون وفادار مانده اما استعفای سوناک به سقوط جانسون کمک کرد.

طرفداران سوناک گفتند که او در زمینه اقتصادی بهتر عمل می‌کند و از بین این دو نامزد باهوش‌ترین است.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند جانسون در سمت خود باقی بماند تا تراس انتخاب شود؛ همچنین ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان ترجیح بر باقی بودن جانسون در قدرت می‌دهند تا انتخاب سوناک.

نظر شما