شناسهٔ خبر: 55601452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نتایج روز نهم بازی های کشورهای اسلامی

صاحب‌خبر -
شنا
۲۰۰ متر کرال پشت: هومر عباسی و ابوالفضل سام دو شناگر ملی‌پوش ایران راهی فینال شدند. ابوالفضل سام با ثبت حد نصاب ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه رکود جدیدی را در شنا ۲۰۰ متر کرال پشت ایران ثبت کرد و با کسب جایگاه دوم مجموع راهی فینال شد.
۱۰۰ متر پروانه: مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه با کسب جایگاه اول گروه خود و عنوان دوم مجموع شناگران حاضر در این ماده راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیرضا یاوری دیگر شناگر این ماده به دلیل گرفتگی عضلات از ادامه مسابقه بازماند و حذف شد.
۵۰ متر قورباغه: مهران قاسم‌زاده با ثبت زمان ۲۹ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.
۴ در ۱۰۰ متر آزاد: سینا غلامپور، متین سهران، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه رکورد جدیدی را برای این ماده در ایران ثبت کردند.
ژیمناستیک
علی خلیلی خضرآباد در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئول، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۳۰۰ر۱۷ به فینال صعود کرد. ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۷۵۰ر۱۷و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد.
پاراتیروکمان
هادی نوری در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد. فرزانه عسگری نیز در همین ماده به مدال نقره رسید. علی سینا منشازاده در رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید. مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.
پاراپینگ پنگ
در کلاس ۹ سمیه مصطفوی در برابر حریف تاجیکستانی با نتیجه ۳-. نتیجه را واگذار کرد و پگاه کلهرودی با نتیجه مشابه ۳-. در همین کلاس مغلوب حریف ترک شد. در کلاس ۱۰ فاطمه محمدی حریف آذربایجانی را ۳-۰ برد و فاطمه اعتصامی نیا نتیجه را ۳-۰ به بازیکن ترکیه ای باخت.
دوچرخه سواری
محمد گنج خانلو رکابزن ایران در بخش استقامت جاده (۱۳۰ کیلومتر) بازی های کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید. در بخش استقامت زنان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.
تیراندازی
تراپ میکس: ایران با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و بابک یگانه در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد. ایران برای صعود به فینال برابر آذربایجان قرار گرفت و با شکست برابر این تیم از صعود به جمع چهار تیم پایانی و کسب مدال باز ماند.
بسکتبال ۳ نفره زنان
تیم ملی ۳×۳ بانوان کشورمان علی رغم بازی خوب نتیجه را به سنگال واگذار کرد. این بازی ۱۳-۱۳ مساوی شده بود اما در وقت اضافه ایران گل دریافت کرد و بازی را باخت.
هندبال: تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید و به فینال مسابقات راه یافت.
وزنه برداری: میر مصطفی جوادی ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری موفق شد نخستین مدال طلا وزنه‌برداری ایران را در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را ضرب کند. در همین دسته حسین سلطلانی مدال برنز کسب کرد.
در بخش بانوان شینا امانی در پایان رقابت‌های دسته ۶۴ کیلوگرم به عنوان پنجم و فروغ یونسی به عنوان ششم رسید.

نظر شما