شناسهٔ خبر: 55600246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش دبیرکل کمیته ملی المپیک به شائبه‌های ثبت‌نامش در انتخابات/ سعیدی: مطمئنا کار خلاف قانون انجام نمی‌دهم

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به حواشی اخیر پیرامون نحوه ثبت‌نامش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: حکم سرپرست دبیرکلی برایم صادر شد و از ریاست ستاد برگزاری انصراف دادم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرآیند ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک درحالی ۲۰ مردادماه به پایان رسید که کیکاوس سعیدی برای دو پست ریاست و نایب‌رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرد.

این درحالی است که سعیدی به‌عنوان دبیرکل مجاز به کاندیداتوری نبود اما وی که همزمان سرپرستی آکادمی ملی المپیک را بر عهده داشت، تاکید کرد به واسطه سمتش در آکادمی وارد گود رقابت شده، حال آن‌که او تیرماه امسال به‌عنوان سرپرست انتخاب شد و از آن تاریخ تاکنون خبر رسمی درخصوص صدور حکم ریاستش بر آکادمی، منتشر نشده است.

نکته سوال برانگیز دیگر در ماجرای ثبت‌نام او برای انتخابات پیش‌روی کمیته این بود که سعیدی به‌عنوان دبیرکل، ریاست «ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات» را بر عهده دارد و طبیق تبصره ۳ دستورالعمل اجرایی انتخابات کمیته، هیچ‌یک از اعضای ستاد نباید نامزد انتخابات هیئت اجرایی باشند.

این اشکالات در حالی قانونی بودن ثبت‌نام سعیدی در انتخابات کمیته ملی المپیک را زیر سوال برد که دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به حواشی پیش آمده گفت: برابر مصوبه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اخیرا  به‌عنوان رئیس آکادمی ملی منصوب شدم اما به‌دلیل تصدی در دو پست و مغایرت قانونی، هم‌زمان حکم سرپرستی دبیرکلی برایم صادر شد و بر همین مبنا توانستم برابر اساسنامه مصوب کاندیدا شوم.

وی افزود: به محض ثبت‌نام و کاندیداتوری در انتخابات، از ستاد برگزاری استعفا کرده و انصراف خود را اعلام کردم و کلیه مکاتبات نیز با عنوان سرپرست دبیرکلی صورت می‌پذیرد.

سعیدی پیش‌تر در گفت‌وگویی کوتاه با ایرنا ضمن تشریح شرایط حضورش در انتخابات چنین گفته بود: مطمئن باشید کار خلاف قانون انجام نمی‌دهم.

نظر شما