شناسهٔ خبر: 55600026 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پرکاس: ما دفاعی بازی نکردیم، تفکراتمان این بود

پرکاس: ما دفاعی بازی نکردیم، تفکراتمان این بود

سرمربی صنعت نفت آبادان می‌گوید همانطور که حریفان ما متفاوت هستند، آرایش و نحوه بازی ما نیز قطعا فرق خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رضا پرکاس، سرمربی صنعت نفت پس از تساوی برابر فولاد در نشست خبری بعد از این مسابقه گفت: به اهدافی که می خواستیم، رسیدیم. ما به دنبال بستن فضاهای تیم حریف و عدم اجازه برای ارسال مناسب بودیم. شاید آنها ارسال هایی را انجام داده باشند ولی ارسال ها موقعی خوب است که با کیفیت باشند. در طول 90 دقیقه هم چند ارسال انجام شد که دیگر نمی شد جلوی آن را گرفت. در تیممان، معذوریت هایی داشتیم ولی با تفکراتی که کادرفنی داشتند و بچه ها دوندگی زیادی کردند، توانستیم نواقصی که می توانستیم در ترکیب داشته باشیم را رفع کنیم.

وی درباره اینکه صنعت نفت موقعیت گلزنی چندانی نداشت و این مسئله در آینده نگران کننده نخواهد بود، گفت: در 15 دقیقه نیمه نخست، یکی دو موقعیت داشتیم ولی باید این را در نظر بگیرید که ما مهمان هستیم و فولاد بازی را خوب به گردش در می آورد. هدف ما این بود که راه های حریف برای رسیدن به گل را ببندیم ولی نه با دفاع مطلق.

او ادامه داد: ما دفاع مطلقی انجام ندادیم، بلکه از نیمه خودمان کار کردیم که آن نیز با توجه به بضاعت بازیکنانمان بود. یک سری از بچه های ما مصدومیت داشتند و یکی دو نفر نیز اصلا به بازی نرسیدند. ما می بایست این تاکتیک را اتخاذ می کردیم. 

پرکاس درباره اینکه در انتهای بازی برای عرض خسته نباشید به سمت نیمکت فولاد رفت اما مهدی هاشمی نسب استقبال خوبی از او نکرد، گفت: به هر حال ایشان مختار است. به عنوان یک مربی، وظیفه من است که وقتی بازی با هر نتیجه ای به پایان می رسد، این کار را انجام دهم. شما خواهید دید برای من فرقی ندارد که بعد از سوت بازی، قطعا به تمام کادرفنی خسته نباشید می گویم حتی داورها. حالا اگر کادرفنی پذیرا باشد یا نه، مهم نیست. مهم این است که من به عنوان یک سرمربی حرفه ای کاری را که باید انجام می دادم؛ انجام دادم. من جوابگوی کار کس دیگری نیستم.

سرمربی صنعت نفت درباره اینکه آیا تیم او در خانه با شکل متفاوتی بازی خواهد کرد، گفت: قطعا. همانطور که حریفان ما متفاوت هستند، آرایش و نحوه بازی ما نیز قطعا فرق خواهد کرد. برای هفته آینده، یکی دو نفر از بازیکنان به ما اضافه می شوند و به فرم ایده آل تری تبدیل خواهند شد. ما تیمی نیستیم که بسته بازی کنیم. با توجه به بضاعت بازیکنان در هر وضعیتی، باید بهترین تاکتیک را انتخاب کنیم. حالا تاکتیک می تواند سیستم یا شعاع حرکتی بازیکنان باشد یا بگوییم اجازه دهید حریف توپ را در زمین خودش به گردش بیاورد و ما فقط شیفت می شویم.

پرکاس صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: این به حریف ما بستگی دارد و احتمال دارد ما در بازی بعدی با دو مهاجم بازی کنیم. امروز ما مانند فولاد با یک مهاجم بازی کردیم ولی آنها از جناحین بیشتر اضافه می شدند. به نظر من سیستم ها جوابگو نیستند و این شعاع حرکتی بازیکن است که تاکتیک ها را تعیین می کند.

وی درباره اینکه قاسمپور اجازه دارد مستقیم با بازیکنان صحبت کند یا نه، گفت: من چیزی نشنیدم. من لب خط بودم و صدای ایشان را نشنیدم و بعید می دانم بازیکنان نیز شنیده باشند. ایشان مدیرفنی تیم است و نقطه نظراتی که دارند، قطعا فوتبالی است و اگر خوب باشد، حتما به کار خواهیم گرفت. ولی زمانیکه من لب خط دستورات ایشان را نشنیده ام، بعید می دانم بازیکن در لب خط شنیده باشند.

پرکاس درباره عصبانیتش از داور مسابقه نیز توضیح داد: من از داور عصبانی نشدم فقط در یک صحنه من گفتم یکی از اعضای نیمکت حریف به ما توهین کرد. توهین در فوتبال یعنی کارت. ولی داوری عالی بود و وظیفه اش را انجام داد. هیچ گاه بعد از سوت پایان بازی، هیچ نظری درباره داور نمی دهم چون بازی تمام شده است. من خودم در آلمان داور بوده ام و می دانم که داور تمام تلاشش را می کند تا بهترین قضاوت را انجام دهد. ما مربیان باید به داوران کمک کنیم چه در برد، چه در باخت و چه در تساوی.

نظر شما