شناسهٔ خبر: 55596155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بهترین گلزنان خارجی تاریخ پرسپولیس چه کسانی هستند؟

باشگاه پرسپولیس موفق شد یک مهاجم رزومه دار به خدمت بگیرد.

صاحب‌خبر -

بعد از ۲ ماه مذاکره با گزینه‌های مختلف، باشگاه پرسپولیس بالاخره موفق شد از گزینه خارجی خود رونمایی کند و یورگن لوکادیا مهاجم مطرح هلندی را با قراردادی یکساله به خدمت بگیرد.

مهاجم مطرحی که رزومه پرباری دارد، در تیم‌های مطرحی بازی کرده و جزو بهترین خریدهای خارجی فوتبال ایران به حساب می‌آید.

پرسپولیس طی سال‌های اخیر خارجی‌های مختلفی داشته ولی اکثر این بازیکنان به جز چند مورد خاص، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. بهانه پیوستن ستاره هلندی به پرسپولیس می‌خواهیم ۶ گلزن برتر خارجی تاریخ پرسپولیس را در این گزارش بررسی کنیم.

آلن ویتل

قبل از انقلاب پرسپولیس مهاجمی به نام آلن ویتل را داشت که در تیم‌های مطرحی مثل اورتون و کریستال پالاس بازی می‌کرد. ویتل یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که به فوتبال ایران آمد و کیفیت بسیار بالایی داشت. گفتنی است ویتل با ۱۶ گل بهترین گازن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شود.

گادوین منشا

دومین گلزن برتر خارجی پرسپولیس در تاریخ یک بازیکن سیه چرده است که همین حالا هم در فوتبال ایران حضور دارد. مهاجم اهل نیجریه که در پیکان مطرح شد، در پرسپولیس برانکو هم عملکرد بدی نداشت. منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید و به همراه این تیم یکبار فینال این تورنمنت را تجربه کرد. گادوین که عضوی از مس رفسنجان است و فصل قبل آقای گل لیگ برتر شد،  در ۶۲ بازی موفق شد ۱۴ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. همچین منشا یکی از خارجی‌هایی است که در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده است.گفتنی است منشا بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

ابراهیم توره

بدون شک یکی از بهترین خارجی‌هایی بود که به پرسپولیس و کلا فوتبال ما آمد. توره در لیگ هشتم در تیم پرستاره پرسپولیس حضور داشت و در ۳۱ بازی موفق شد ۱۳ گل به ثمر برساند. توره بعد از یک فصل حضوردر پرسپولیس راهی سپاهان شد و در آن تیم هم کاملا موفق بود.

ایمون زاید

 به اعتقاد  خیلی‌ها ایمون زاید  محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید. اوج کار زاید در دربی بهمن ماه سال ۹۰ بود که به عنوان یار تعویضی وارد بازی شد و با زدن ۳ گل در ۱۰ دقیقه باعث شد پرسپولیس بازی ۲ بر صفر باخته را با برد ۳ بر ۲ عوض کند. ایمون زاید در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۱۲ گل به ثمر رساند و از هواداران پرسپولیس لقب آقای هت تریک گرفت.

اشپیتیم آرفی

مهاجم آلبانیایی – کوزوویی در پیام مشهد چهره شد و در ابتدای لیگ نهم به پرسپولیس آمد. اشپیتیم در ۳۲ بازی که برای پرسپولیس انجام داد ۹ گل زد. گفتنی است آرفی بعد از پایان فوتبالش هم تصمیم گرفت در ایران زندگی کند..

جری بنگستون

مهاجم هندوراسی که در لیگ پانزدهم توسط برانکو خریداری شد بیشتر به عنوان بازیکن جانشین به بازی می‌آمد. با این حال این مهاجم بلند قامت موفق شد در ۲۱ بازی برای پرسپولیس ۷ گل نیز به ثمر برساند. گفتنی است مهم ترین گل بنگستون برای پرسپولیس در دربی به ثمر رسید. گلی کاملا اتفاقی ولی بسیار مهم که از باخت پرسپولیس جلوگیری کرد.

مهاجمان ناموفق

به غیر از مهاجمانی که اسامی‌شان را در بالا دیدید، یکسری مهاجم ناکارآمد هم در این سال‌ها به پرسپولیس آمدند ولی اصلا موفق نبودند.

کریستوفر ره، سامبوجوچی، رافائل، صلاح حسن، زیاد شعبو، ماته دراگه چوویچ ،دی کارمو، وسلی برازیلیا، هروه اوساله، ژوزه تادئو، ولادیمیر پریموف، ماریو بودیمیر، جونیور براندائو، کریستین اوساگونا،  آنتونی استوکس و شیرزد تمیروف  هم مهاجمان خارجی بودند که طی سال‌های اخیر به ایران و باشگاه پرسپولیس آمدند ولی اصلا  جواب ندادند.

نظر شما