شناسهٔ خبر: 55595807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سقوط آزاد محبوبیت ابراهیم رئیسی!

محبوبیت سیدابراهیم رئیسی یک سال پس از انتخابات به سرعت در حال کاهش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از منیبان، شاید این کاهش محبوبیت را بتوان در کف جامعه دید اما نظرسنجی های علمی هم نشان می دهد محبوبیت رئیس جمهور آنهم یک سال پس از انتخابات به سرعت در حال کاهش است و این کاهش در هیچ دولتی در این مقطع زمانی (یک سالگی) تا حالا سابقه نداشته است.

منیبان در چندماه گذشته نظرسنجی های آنلاین مختلفی را برگزار کرده است، اگرچه شاید به لحاظ علمی نتوان آن را دقیق دانست و ضریب خطای آنهم می تواند از نظرسنجی آفلاین موسسات مختلف بیشتر باشد اما می تواند برآیندی کلی از جامعه در اختیار ما قرار دهد.

طی ۱۰ روز گذشته منیبان نظرسنجی برگزار کرد در خصوص میزان رضایت مردم از عملکرد دولت سیزدهم و در آن از مخاطبانش پرسیده بود: آیا سیدابراهیم رئیسی در یک سال ریاست جمهوری انتظارات شما را برآورده کرده است؟

در این نظرسنجی ۳۵۳۷ نفر مشارکت کردند که از این تعداد؛ ۳۱۱۵ نفر معادل ۸۸.۰۷ درصد گفته بودند خیر و ۴۲۲ نفر معادل ۱۱.۹۳ درصد از عملکرد دولت ابراز رضایت کرده اند.

محبوبیت رئیسی

اما نکته ای که می تواند وضعیت دولت را بیشتر مشخص کند، مقایسه این آمار با آمار نظرسنجی منیبان در اسفندماه سال ۱۴۰۰ است. در آن نظر سنجی منیبان از مخاطبانش پرسیده بود:

در نظر شما کدام یک از این شخصیت و چهره ها در سال ۱۴۰۰ محبوب شده اند؟

در آن نظر سنجی میزان محبوبیت سیدابراهیم رئیسی بیش از ۴۴ درصد بود و اگر مجموع محبوبیت وزرا، همفکران و نزدیکان رئیس جمهور را هم محاسبه می کردیم میزان محبوبیت به بیش از ۵۵ درصد می رسید. (عکس پایین)

محبوبیت رئیسی

منیبان به زودی با حضور کارشناسان علل کاهش محبوبیت رئیسی را بررسی خواهد کرد و امیدوار است عملکرد دولت به گونه ای باشد که در ماه های آینده میزان رضایت مردم از دولت افزایش یابد.

نظر شما