شناسهٔ خبر: 55591630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلط ارتش روسیه بر یک منطقه دیگر در دونتسک

وزارت دفاع روسیه از تسلط ارتش این کشور بر یک روستای دیگر در استان دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور موفق شده یک شهرک دیگر در دونتسک را تحت کنترل کامل خود در بیاورد.

براساس گزارش الجزیره، نظامیان روس موفق شدند بر شهرک پیسکی در منطقه پوکروفسک در دونتسک مسلط شوند. 

خبرگزاری رویترز اما می‌گوید که شبه نظامیان جدایی طلب و ارتش روسیه یک هفته پیش نیز از تسلط بر پیسکی خبر داده بودند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یک سامانه موشکی هیمارس آمریکایی و یک انبار مهمات مربوط به این سامانه راکت انداز را در نزدیکی شهر کراماتورسک در استان دونتسک منهدم کرده است.

نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین در حال حاضر در شرق و جنوب شرقی اوکراین و بر استان دونتسک متمرکز است.

پیش از این شبکه راشا تودی در گزارشی نوشته بود، بررسی‌های انجام شده روی موشک‌های ضد تانک آمریکایی در اوکراین نشانگر عملکرد بسیار ضعیف آن در میدان جنگ است.

اسناد منتشر شده توسط این شبکه روسی حاکی از این است که از هر ۱۱ موشک جاولین شلیک شده، فقط ۳ مورد به هدف برخورد کرده و در ۸ مورد به خطا رفته است.

راشا تودی در گزارش خود آورده است، رایتیون در تبلیغات خود، بُرد این موشک‌ها را حدود پنج کیلومتر اعلام کرده ولی برُد موشک‌های جاولین در واقع نصف این عدد است.

ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارید زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

انتهای پیام/م

 

نظر شما