شناسهٔ خبر: 55591449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توصیه به بایدن برای اعلام نامزدی زودهنگام

مشاوران سیاسی جو بایدن از وی خواسته‌اند که زودتر از موعد و پس از انتخابات میان دوره‌ای آبان ماه نامزدی خود را برای چهار سال بعدی اعلام کند.

صاحب‌خبر -

چندین مشاور سیاسی «جو بایدن» معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا باید برای انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری ، نامزدی خود را زودتر از حد معمول و بلافاصله پس از انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر اعلام کند تا به گمانه زنی ها در مورد برنامه دموکرات ها پایان دهد.

بایدن که اندکی پس از انتخابات میان دوره ای ۸ نوامبر (۱۷ آبان) ۸۰ ساله می شود، برغم اینکه از مدت ها پیش اعلام کرده برای دور دوم ریاست جمهوری هم نامزد می شود، با تردیدهای فزاینده ای بر سر آینده سیاسی خود روبرو است. وی در حال حاضر مسن ترین رئیس جمهوری آمریکا است و از «رونالد ریگان» که دو دوره ریاستش را در سن ۷۷ سالگی به پایان رساند، پیرتر است.

لذا پرسش های بسیاری در مورد توانایی وی برای تحمل سختی‌های مبارزات انتخاباتی و مدیریت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان مطرح شده است. هرچند «دونالد ترامپ» رقیب بالقوه جمهوریخواه وی نیز در پایان دوره ریاست جمهوری ۲۰۲۴، هشتاد ساله خواهد بود.

اما ناظران بر این باور هستند که خیز زودهنگام وی برای اعلام حضور در انتخابات ۲۰۲۴ پیش از رقیب جمهوری خواه، می تواند رقابتی سرسخت را نزدیک به دو سال پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به راه اندازد.

از سوی دیگر، مشاورانی که در برنامه ریزی مبارزات انتخاباتی بایدن شرکت دارند به رویترز گفتند که اعلام زودهنگام نامزدی، گامی هوشمندانه از سوی بایدن است و این پیام را به خیران سیاسی، رقبای احتمالی داخل و خارج از حزب و همچنین عموم مردم می رساند که بایدن یک سیاستمدار رو به زوال نیست و دموکرات ها پشت او ایستاده اند.

هرچند یکی از افراد نزدیک به رئیس جمهوری گفت: بایدن در جریان دیدارها با مشاوران سیاسی خود مدام تاکید می کند که تمرکز اصلی در حال حاضر باید بر روی انتخابات میان دوره ای باشد.

در این میان، جمهوری خواهان که به دلیل بروز تورم بی سابقه و بحران انرژی امیدوارند در انتخابات میان دوره ای دست بالا را داشته باشند، با بررسی های اخیر کمیته تحقیق شورش ۶ ژانویه و چالش های پیش آمده برای ترامپ با مشکلاتی روبرو شده اند.

اما بایدن با ایجاد برخی تغییرات، از جمله لغو تصمیم حقوق سقط جنین و امضای قانون کاهش تورم، دموکرات ها را نسبت به شانس بیشتر در انتخابات میان‌دوره‌ای امیدوار کرده و چشم انداز پیروزی خود را در انتخابات ۲۰۲۴ بهبود بخشیده است.

توصیه به بایدن برای اعلام نامزدی زودهنگام

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه شنبه هفته گذشته منتشر شد، میزان رضایت عمومی از بایدن به بالاترین سطح خود از اوایل ژوئن (اواخر اردیبهشت) رسیده است. نظرسنجی ملی دو روزه هم نشان داد که ۴۰ درصد آمریکایی ها عملکرد شغلی بایدن را تایید می کنند.

 

نظر شما