شناسهٔ خبر: 55591326 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۹۵ پرونده قاچاق کالا در تیرماه به مراجع قضایی معرفی شد

تهران- ایرنا- مدیر کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طی بیش از سه هزار گشت بازرسی قاچاق صورت گرفته با متخلفان برخورد شد و پس از تشکیل پرونده برای ۴۹۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «علیرضا رستمی» در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید اظهار داشت: طی تیرماه سال جاری سه هزار و ۶۶۹ مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سراسر کشور انجام شده است. 

وی در ادامه افزود: در نتیجه این بازرسی ها، ۴۹۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۸۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است. 

مدیر کل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت با اشاره به این که همه پرونده های تخلف در این حوزه جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است، تصریح کرد: بیشتر گشت های مشترک قاچاق کالا، در حوزه کالاهای مصرفی شهروندان بوده و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته رستمی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، سوخت ها، روغن ها و حامل های انرژی، کاغذ یا مقوا و انواع وسایل نقلیه و لوازم یدکی و مصرفی بوده است .

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح های نظارتی بازرسی و کشف کالای قاچاق در راستای دفاع و حفظ حقوق شهروندان، کنترل ورود کالاهای قاچاق و کمک شایان به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در راستای منویات رهبری است.

نظر شما