شناسهٔ خبر: 55591181 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قادری مطرح کرد

حمایت کمیسیون جهش تولید مجلس از جوانان برای تسهیل در دسترسی به تسهیلات تولید و کارآفرینی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در کمیسیون جهش تولید طرح تامین مالی تولید و زیر‌ساخت‌ها را داریم که مشکل جوانان را در دسترسی به تسهیلات تولید و کارآفرینی حل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در برنامه «جوان ایرانی سلام» از رادیو جوان گفت: بنده در کمیسیون برنامه و بودجه تلاش کرده‌ام که خلاهای قانونی جوانان را برطرف کنم. طرح‌هایی را به مجلس ارائه کردم، به خصوص طرحی که برای حمایت از ورزش و ورزشکاران است که در کمیسیون فرهنگی مجلس در دست بررسی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش شده که از منابع و اعتبارات بودجه‌ای برای امکانات ورزشی به کار گرفته شود و با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای که وجود دارد، بخشی از نیازها و زیر‌ساخت‌های ورزشی جوانان حل شود. در زمینه اشتغال هم تلاش شده که زیر‌ساخت‌ها و فعالیت‌های صنعتی در حوزه‌های انتخابیه سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که مهمترین مشکل جوانان اشتغال است، ادامه داد: ما اگر بتوانیم اشتغال جوانان را حل کنیم، در کنار آن تفریح، ازدواج و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی موضوعیت پیدا می‌کند. بنابراین تمام توجه‌مان را روی پروژه‌های زیر‌بنایی، صنعتی و خدماتی گذاشتیم تا این پروژه‌ها را در استان و  شیراز فعال کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس تصریح کرد: در بحث انتقال آب، زیر‌ساخت‌هایی مثل خودرو تریلی، خطوط جاده‌ای و شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه تلاش‌هایی صورت گرفته است و پیگیری کردیم که هرچه زودتر این شهرک‌ها مستقر شوند. در زمینه پارک‌های علم و فناوری هم اعتقادمان بر این است که بهترین بستر برای جذب جوانان شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند جوانان تحصیلکرده دانشگاهی را جذب کنند، افزود: در این چند روز گذشته با حضور نمایندگان وزارت نفت و معاون پژوهشی وزارت نفت جلسه‌ای گذاشتیم و تلاشمان این است که بتوانیم شعبه‌ای از پارک علم و فناوری را در شیراز مستقر کنیم. همانطور که وزارت دفاع، پارک علم و فناوری مختص به خود را دارد و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند؛ وزارت نفت هم چنین فرصتی را در شیراز مهیا کند. وزارت علوم هم از پارک‌های علم و فناوری حمایت می‌کند. باید گفت که حداقل حدود ۴۰۰ هکتار در دو پارک علم و فناوری وابسته به وزارت دفاع در استان داریم.

قادری با بیان اینکه تلاشمان این است که ظرفیت‌های آموزشی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های انتخابیه توسعه دهیم، گفت: از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت انتظار به حمایت‌ داریم که بتوانیم در محل زندگی جوانان فرصت ادامه تحصیل را فراهم کنیم. در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هم تلاش کردیم در نشست‌های پرسش و پاسخ‌ با جوانان، نگاهشان را نسبت به موضوعات روشن کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس در پایان گفت‌و‌گویش با رادیوجوان گفت: در کمیسیون جهش تولید، طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها را داریم که بتوانیم مشکل جوانان را در دسترسی به تسهیلات تولید و کارآفرینی حل کنیم.

جوان ایرانی سلام، برنامه صبحگاهی رادیو جوان است که هر روز در گفتگو با یکی از مسئولین از آنها در مورد اقداماتشان برای جوانان ایرانی پرسش میکند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 روی آنتن زنده رادیو جوان می‌رود./

پایان پیام

نظر شما