شناسهٔ خبر: 55590614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حزب‌الله: وجود ما برای استیفای حقوق مردم لبنان است

صاحب‌خبر -

شفقنا- شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که این جنبش نیروی پشتیبانی برای احیای حقوق لبنان در موضوعاتی چون ترسیم مرز، حفاری و استحراج سرمایه‌های نفتی و گازی است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ شیخ نعیم قاسم افزود که شرایط داخلی اسرائیل و انتخاباتی که به زودی در اراضی اشغالی انجام می‌شود، برای ما اهمیتی ندارد و تنها می‌خواهیم زمانی که قرار است مردم لبنان به حقوق خود برسند، مشخص شود.

در همین خصوص نیز شیخ «علی دعموش» از دیگر مقامات ارشد حزب‌الله، مقاومت را عنصر اصلی برای احقاق حقوق لبنان در دریای مدیترانه معرفی کرد و تأکید کرد که آمریکا اکنون در سراشیبی مسیر خود قرار دارد و قدرتش روز به روز در منطقه و جهان در حال کاهش است زیرا تاکنون قدرتی نبوده که تا ابد بتواند بر دنیا مسلط باقی بماند.

وی افزود که آمریکا در تمامی طرح‌های خود علیه حزب‌الله و مردم لبنان شکست خورد و تلاش‌هایش برای تضعیف مقاومت به دلیل پایداری، هوشیاری و استقامت نیروهای لبنانی، به جای نرسید و اکنون لبنان به لطف مقاومت دیگر ضعیف نیست و می‌تواند با پشتیبانی و برگ برنده‌ای به نام مقاومت برای بازپس‌گیری حقوق دریایی خود اقدام کند.

دعموش همچنین تأکید کرد که هدف حزب‌الله تبدیل لبنان به یک کشور قوی است که بتواند حاکمیت ملی و ثروت‌های طبیعی خود را حفظ کند.

این خبر را در وبگاه العهد ببینید

نظر شما