شناسهٔ خبر: 55590347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

برنامه‌ریزی غیر اصولی فدراسیون بسکتبال!

فدراسیون بسکتبال ایران در اقدامی عجیب در حالی که بازی حساسی مقابل ژاپن در انتخابی جام جهانی دارد؛ با این تیم بازی تدارکاتی هم برگزار می کند!

صاحب‌خبر -

جی پلاس، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی که در پنجره چهارم انتخاب جام جهانی 2023 با ژاپن بازی حساسی پیش رو دارد؛ در دیداری تدارکاتی نیز قرار است به مصاف این تیم برود و مشخص نیست فدراسیون ایران با چه تدبیری، چنین برنامه‌ریزی برای ملی پوشان انجام داده است.

نخستین بازی تدارکاتی شاگردان ارمغانی مقابل ژاپن امروز (شنبه) 22 مرداد برگزار شد که ایران با نتیجه 82 - 77 برابر میزبان خود تن به شکست دادند. بازی دوم دو تیم نیز احتمالا با یک روز استراحت برگزار می‌شود تا هر دو تیم آماده پنجره چهارم انتخابی‌ها شوند.

شاید این سوال پیش بیاید که اگر بازی دوستانه با ژاپن بد بود، چرا آن‌ها هم تصمیم به برگزاری بازی دوستانه با ایران گرفته‌اند؟ در این میان شرایط دو تیم برای حضور در جام جهانی کاملا متفاوت است، چرا که حضور سامورایی‌ها در جام جهانی 2023 به دلیل میزبان بودن حتمی است و شرایط ایران بسیار سخت‌تر و متفاوت‌تر است.

تیم ملی ایران در گروه F پنجره چهارم انتخابی جام جهانی با تیم‌های استرالیا، ژاپن، بحرین، قزاقستان و چین همگروه است. با توجه به دو باختی که ایران در پنجره سوم مقابل قزاقستان متحمل شد، نیاز است که شاگردان ارمغانی حداقل در سه بازی‌ خانگی پنجره چهارم مقابل حریفانی چون ژاپن، استرالیا و چین به پیروزی دست پیدا کنند که کار چندان راحتی نیست.

هیچ کجای دنیا وقتی دو تیم قرار است در یک بازی رسمی به مصاف یکدیگر بروند، با هم بازی تدارکاتی برگزار نمی‌کنند خصوصا وقتی شرایط یکی از این دو تیم مانند ایران در این پنجره انتخابی جام جهانی حساس باشد. در چنین شرایطی بهتر است تیم با ترکیبی ناشناخته به مصاف حریف خود برود تا شانس بردش را افزایش دهد.

اکنون که ایران در چنین شرایط حساسی دو بازی دوستانه را با ژاپنی‌ها برگزار می‌کند،‌ مشخص نیست فدراسیون بسکتبال با چه تدبیری تصمیم به چنین کاری گرفته است! البته شاید به اعتقاد فدراسیون این اردو برای محک زدن جوانان تیم ایران نوین (تیم ملی ب) باشد، اما در ترکیب اعزامی تقریبا تمامی بازیکنان ترکیب اصلی بزرگسالان اعم از بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و سجاد پذیرفته حضور دارند که این موضوع جای سوال دارد!

نظر شما