شناسهٔ خبر: 55590346 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم

این‌که چقدر برای اخذ ویزای ایتالیا شانس دارید به پرونده شما بستگی دارد. هر چه پرونده ویزای شما قوی‌تر باشد افسر سفارت بیشتر مطمئن می‌شود که شما یک توریست واقعی هستید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ویزالند، هدف اصلی از ارائه مدارک تکمیلی برای اخذ ویزای ایتالیا این است که به افسر سفارت اثبات کنید که شما قصد دارید پس از پایان یافتن ویزا به کشور خود باز خواهید گشت. اما چگونه؟

شغل شما روی شانس اخذ ویزا تأثیرگذار است

سفارت تنها زمانی شما را شاغل در نظر می‌گیرد که مجوز کار و بیمه مرتبط با شغل خود داشته باشید. کسی که سابقه بیمه داشته باشد یا کارفرمایی که تعداد بیمه‌شونده زیادی دارد، وابستگی بیشتری از نظر سفارت به کشور خود دارند. به طور مثال کسی که 17 یا 18 سال سابقه بیمه در ایران دارد می‌تواند خیلی راحت‌تر از افراد کم سن سال و بدون سابقه بیمه ویزای ایتالیا اخذ کند. توجه کنید که سفارت‌ ایتالیا از شما مصاحبه نمی‌گیرد به همین دلیل باید به‌وسیله توضیحات موجود در فرم درخواست و مدارک شغلی خود به سفارت اثبات کنید که شاغل هستید.

چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم

تمکن مالی خوب، اعتماد سفارت را جلب می‌کند!

اگر تمکن مالی خوبی ندارید سعی کنید 5 یا 6 ماه قبل از درخواست برای ویزای ایتالیا با وارد و خارج‌کردن مبالغ نه‌چندان زیادی در هفته و ماه گردش حساب خود را قوی کنید. اشتباه نکنید، تمکن مالی تنها مبلغ موجود در حساب شما نیست بلکه میزان تراکنش‌های حساب شما در طول 3 ماه اخیر نیز توسط سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد. توجه کنید که حتماً گواهی از شعب ارزی به‌صورت لاتین با مهر شعبه تهیه شود. هیچ‌گاه تلاش نکنید گواهی جعلی به سفارت بدهید زیرا عواقب بسیار بدی برای شما دارد. سعی کنید فاصله اخذ گواهی تمکن مالی تا روز انگشت‌نگاری و ارائه مدارک زیر 7 روز باشد. هیچ‌وقت سعی نکنید مبلغ را به‌صورت یکجا و شک برانگیز در یک تاریخ به‌حساب خود واریز کنید زیرا افسر سفارت حتماً به این موضوع شک خواهد کرد!

با مدارک ملکی کافی، شانس خوبی برای اخذ ویزا دارید!

مهم‌ترین دلیل اکثر پرونده‌هایی که ریجکت می‌شوند قانع نشدن افسر سفارت از بازگشت مسافر است. اسناد ملکی یکی از مهم‌ترین مدارک جانبی است که این امر را می‌تواند به افسر سفارت اثبات کند. این اسناد می‌توانند هم در تورهای گروهای و هم درخواست انفرادی بر روی پرونده شما تأثیر مثبت داشته باشد و کمک کنند که پرونده خیلی راحت ویزا شود. توجه کنید سندی که به سفارت ارائه می‌دهید می‌تواند قولنامه‌ای باشد و نیازی به سند رسمی نیست!

مدارک مالی ایتالیا با کانادا تفاوت دارد!

برخلاف ویزای کانادا که بهتر است تمامی اسناد ملکی و بانکی برای سفارت ترجمه شود، در حوزه شینگن یک سند ملکی و مدارک بانکی می‌تواند برای پرونده ویزای توریستی ایتالیا کفایت کند و تأثیر مثبت خود را روی پرونده بگذارد.

دعوت‌نامه یکی از بهترین مدارک افزایش شانس اخذ ویزا است

دعوت‌نامه برای سفارت هدف از سفر به ایتالیا و محل اقامت شما در طول سفر را مشخص می‌کند. زمانی یک دعوت‌نامه می‌تواند تأثیر مثبتی روی پرونده داشته باشد که از طرف شخصی ارسال شود که در درجه اول اقامت دائم یا موقت آن کشور را داشته باشد! همچنین دعوت‌نامه باید از طرف شهرداری محل زندگی شخص ارسال‌کننده صادر شده باشد. دقت کنید که سفارت به‌تمامی اطلاعات فرد دعوت‌کننده دسترسی دارد پس هر چه سطح اجتماعی و وضعیت مالی بهتری داشته باشد دعوت‌نامه شما اعتبار بیشتری پیدا می‌کند. حتماً دقت کنید که تاریخ نگارش نامه، نام سفارتی که از آن قصد درخواست دارید و نوع رابطه خویشاوندی در دعوت‌نامه ذکر شده باشد.

با این توصیه‌ها توریست بودن خود را ثابت کنید!

  • تراول هیستوری، اعتبار شغلی و دارایی مالی سه مدرک مهمی هستند که به سفارت اثبات می‌کنند شما یک توریست واقعی هستید و بعد از اتمام مدت زمان اقامت به کشور خود باز خواهید گشت.
  • اگر کم‌سن‌وسال هستید بهتر است با خانواده خود به این سفر بروید. این موضوع افسر سفارت را قانع می‌کند شما به کشور خود باز خواهید گشت.
  • زوج‌هایی که فرزند دارند بهتر است بدون فرزند خود به ایتالیا سفر کنند. این موضوع افسر سفارت را قانع می‌کند شما به کشور خود باز خواهید گشت.
  • وقت سفارت ایتالیا مصاحبه ندارد ولی افسر سفارت این اختیار را دارد که از شما سؤال بپرسد. پس تا جایی که می‌توانید آرام باشید و با خونسردی به تمام سؤالات پاسخ دهید.

به اعتبار دیگران ویزای ایتالیا بگیرید!

در  صورتی‌که شرایط اخذ ویزای ایتالیا به‌صورت انفرادی را ندارید، بهتر است در قالب تور گروهی به این کشور سفر کنید. در تور گروهی پرونده شما از طرف شرکت توریستی به سفارت ارسال می‌شود و در اصل شرکت اعتبار خود را برای شما هزینه می‌کند. به همین دلیل شانس خیلی بیشتری برای اخذ ویزای ایتالیا خواهید داشت. البته شرکت‌های توریستی مبالغی را به‌صورت چک تضمین شده یا وجه نقد بابت ضمانت بازگشت به کشور از شما دریافت می‌کنند.

چگونه برای اخذ ویزای ایتالیا پرونده خود را قوی کنیم

برای اخذ ویزای ایتالیا به این نکات توجه کنید!

  • اینکه سند ملکی شما مربوط به تهران یا یک روستا است، تأثیری در اعطا یا عدم اعطای ویزای ایتالیا ندارد. مهم ترجمه رسمی این سند در مدارک شما است.
  • اگر خودتان بیمه پرداخت می‌کنید باید مدارک اثبات پرداخت این بیمه را به سفارت ارائه بدهید.
  • اگر برای اولین‌بار به ایتالیا سفر می‌کنید بیشتر از 1 تا 2 هفته از سفارت درخواست اقامت نکنید.
  • حتما شرکت مسافرتی را انتخاب کنید که سابقه زیادی در حوزه اخذ ویزای ایتالیا داشته باشد.

ویزالند بزرگ‌ترین مرجع تخصصی ویزا در ایران با بهترین و مجرب‌ترین کادر در این زمینه، می‌تواند به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن برای شما ویزای ایتالیا اخذ کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب‌ها:

نظر شما