شناسهٔ خبر: 55589949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

انتقال ۵۰ داعشی از سوریه به عراق

ستاد اطلاع‌رسانی ارتش عراق از انتقال حدود ۵۰ عضو گروه تروریستی داعش از اردوگاه الهول سوریه به استان نینوای عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، در بیانیه مطبوعاتی ستاد اطلاع‌رسانی ارتش عراق آمده است که فرماندهی عملیات مشترک ارتش، ۵۰ تروریست داعشی را که تابعیت عراقی دارند پس از دستگیری در داخل خاک سوریه، تحویل گرفته است.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی آمده است: طرف سوری این تروریست‌ها را از طریق گذرگاه مرزی «رابعه» تحویل عراق داد تا سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق مراحل لازم جهت تکمیل تحقیقات مربوط به آنان را انجام دهد.

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در این بیانیه تأکید کرد که به پیگیری عناصر تروریستی شکست خورده در داخل و خارج از کشور برای محاکمه عادلانه آنها ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراق دیشب از انتقال ۱۵۰ خانواده داعش (شامل ۶۲۰ نفر) از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه عراق خبر داد.

این منبع امنیتی تأکید کرد که این خانواده‌ها که اکثر آنها زن و کودک هستند، به اردوگاه الجدعه عراق منتقل شدند.

سال گذشته نیز دولت عراق به رغم مخالفت مقامات محلی و ساکنان استان نینوا در چند نوبت ده‌ها خانواده عراقی را که مردانشان از عناصر داعش هستند، از اردوگاه الهول در سوریه به اردوگاه الجدعه در نینوا منتقل کرده بود.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار تن در اردوگاه الهول به سر می‌برند؛ اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» یاد می‌شود، جایی در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق است.

اداره این اردوگاه را نیروهای دمکراتیک کُرد موسوم به «قسد» بر عهده دارند. این اردوگاه همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای خارجی داعش را در خود جای داده است.

از دیگر ساکنان این اردوگاه، خانواده آواره‌های سوری و عراقی است که برخی از آنان همچنان با گروهک تروریستی داعش ارتباط دارند.

نظر شما