شناسهٔ خبر: 55589765 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با بیان اینکه "بی‌توجهی‌ها ورزشکاران را فراری داد"

بریمانلو: فقط برای المپیک به تیم ملی جودو بازمی‌گردم

وحید رجبی

شاخص‌ترین چهره حال حاضر جودوی ایران با بیان اینکه علی‌رغم اصرار فدراسیون و کادر فنی تیم ملی حاضر نشده در بازی‌های کشورهای اسلامی به میدان برود، گفت: فقط در صورتی به تیم ملی بازمی‌گردم که بخواهم برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنم.

صاحب‌خبر -

محمد محمدی بریمانلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت غیبتش در تیم اعزامی جودو به بازی‌های کشورهای اسلامی، اظهار کرد: در حال حاضر فقط برای سلامتی خودم تمرین جودو دارم و چه مسابقه بدهم یا ندهم به هر حال عاشق جودو هستم و این رشته جزئی از زندگی من است. فعلا فقط تمرین می‌کنم اما قصدی برای بازگشت به تیم ملی ندارم. ۲۹ سالم است و شغل مناسبی ندارم. البته کارمند هستم اما شغلی که انتظار داشتم از طریق سال‌ها حضور در تیم ملی و تحمل سختی‌های این رشته بدست بیاورم، نصیبم نشد.

دارنده مدال برنز جهان افزود: دوست دارم در شرایط فعلی به عنوان مربی در جودو فعالیت کنم و زمانی به تیم ملی بازمی‌گردم که بخواهم برای المپیک تلاش کنم. حضور در اردوی تیم ملی برای مسابقاتی مثل بازی‌های کشورهای اسلامی چیزی نیست که انتظارات من را بعد از ۳ سال محرومیت جودو و سال ها تلاش در تیم ملی برآورده کند. فعلا شرایط برای بازگشت من به تیم ملی جودو مهیا نیست و فعلا به دنبال این هستم که در بجنورد خودم یک آکادمی مجهز و کامل جودو تاسیس کنم تا بتوانم تجربیاتم را در اختیار نوجوانان و جوانان بگذارم. به همین دلیل ترجیح می دهم برای مسابقاتی غیر از گرنداسلم‌ها برای کسب سهمیه المپیک، وقتم را در اردوهای تیم ملی صرف نکنم.

وی با بیان اینکه وضعیت جودوی ایران نامشخص است، گفت: این مسابقات تاثیری در زندگی من نداشت. خواسته من حضور در رقابت‌های گرنداسلم و مسابقات جهانی است تا برای حضور در المپیک تلاش کنم. برای حضور در بازی‌های اسلامی ، فدراسیون و کادر فنی تیم ملی چند مرتبه با من تماس گرفتند و حتی تا روز پایانی برای ارسال لیست هم به من گفتند اگر فکر می‌کنی از تصمیمت پشیمان می شوی، اسم تو را وارد لیست کنیم که قبول نکردم. اتفاقا شرایط بدنی خوبی هم دارم اما همانطور که گفتم اینگونه مسابقات انتظارات من برای حضور در اردوی تیم ملی را برآورده نمی‌کند. وقتی به تیم ملی بازمی‌گردم که بخواهم فقط برای المپیک تلاش کنم. البته نمی‌خواهم ارزش بازی‌های کشورهای اسلامی را پایین بیاورم اما ترجیح می‌دهم فقط برای المپیک در تیم ملی باشم. بازی‌های کشورهای اسلامی هم تمام می‌شود و من حتی اگر طلا هم بگیرم باز اتفاق خاصی در زندگی من رخ نمی‌دهد.

محمدی بریمانلو، درباره ارتباطش با فدراسیون جودو، خاطرنشان کرد: رابطه‌ام با فدراسیون و کادر فنی تیم ملی خوب است و چند روز یکبار هم صحبت می‌کنیم. حتی به میراسماعیلی هم گفتم من خصومتی با فدراسیون ندارم و قصدم این نیست که با غیبتم در این مسابقات به فدراسیون ضربه بزنم اما فعلا قصدی برای بازگشت به تیم ملی ندارم.

دارنده مدال‌های برنز جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، درباره تعلیق جودوی ایران که باعث شد وی در بهترین دوران خود از فعالیت در جودو دور بماند، گفت: فکر می‌کنم قصه هیچ جودوکاری به اندازه من از اتفاقی که افتاد، تلخ نباشد. من در بهترین دورانی که می‌توانستم مزد سال‌ها زحمتم را بگیرم از جودو دور ماندم و در ۲۵ سالگی مجبور شدم جودو را رها کنم. بهترین زمانی که یک ورزشکار می‌تواند نتایج سال‌ها زحمت خود را برداشت کند در همین سن و سال است اما متاسفانه بخاطر تعلیق جودو ۳ سال کنار ماندم و عمرم به هدر رفت. من بیشترین ضربه را از این اتفاق خوردم. دیگر نفراتی که مثل من شانس مدال داشتند از ایران رفتند اما من ماندم، سعیدملایی به آلمان رفت و جواد محجوب هم راهی کانادا شد اما من همین جا ماندم و بیشترین ضربه را من خوردم.

وی افزود: زمان برداشت من بود اما بخاطر یکسری اتفاقات جودو تعلیق شد و من فرصت حضور در المپیک را از دست دادم. من نمی‌خواهم باز هم یک مسیر اشتباه را دنبال کنم و برای هر رویدادی به دنبال حضور در تیم ملی باشم. فقط تلاش برای المپیک می‌تواند زندگی من را تغییر بدهد.

محمدی بریمانلو در پاسخ به این سوال که آیا از سعید ملایی به خاطر اتفاقاتی که رخ داد، گلایه‌ای دارد یا خیر، گفت: ملایی ورزشکاری بود که ۴ یا ۵ مرتبه از رویارویی با ورزشکاران اسراییل خودداری کرد اما، وقتی به ایران بازگشت توجهی به او نشد. همین بی توجهی‌ها باعث شد بسیاری از ورزشکاران به کشورهای دیگر بروند. 

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم تیم ملی جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی بهترین نمایش را داشته باشد و همه بچه‌ها با دست پر به ایران بازگردند.

انتهای پیام

نظر شما