شناسهٔ خبر: 55589636 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش مصرف برق طی امروز و روز‌های آتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نسبت به افزایش مصرف برق طی امروز (۲۲ مرداد) و روز‌های آتی در کرمانشاه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به روز‌های گرم پیش رو در کشور و احتمال افزایش مصرف برق، گفت : در کرمانشاه این احتمال وجود دارد که با افزایش مصرف و ثبت پیک جدید مواجه شویم.

وی از همه مشترکین خواست، امروز و روز‌های آینده مدیریت مصرف برق را خصوصا در ساعت اوج بار یعنی از ساعت یازده تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ حتما مد نظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به ثبت پیک ۸۱۴ مگاواتی از ابتدای تابستان امسال که در ۲۶ تیرماه رقم خورد، تاکید کرد: همچنان تا پایان روز‌های گرم پیش رو احتمال ثبت پیک جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تابستان امسال را تاکنون بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: برای پایدار ماندن شبکه برق تا پایان فصل گرما به همکاری مشترکین نیاز داریم.

مرادی قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند، تنظیم دمای کولر گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه و عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند لباسشویی و اتو در ساعت اوج بار را از جمله مواردی دانست که با رعایت آن‌ها می‌توان مصرف برق را در ساعات اوج مصرف مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از اقداماتی که برای پایدار ماندن شبکه برق بخش انجام شده نیز یاد کرد و ادامه داد: در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای مشترکین بخش صنعت و کشاورزی، تغییر ساعت کاری ادارات و دستگاه‌ها و ... از جمله این راهکار‌ها بود.

مرادی از رصد مستمر مصرف برق دستگاه‌ها نیز یاد کرد و ادامه داد: تاکنون به بیش از ۸۰ دستگاه در سطح استان اخطار دادیم و برق ۵۰ دستگاه پرمصرف قطع شده است .

نظر شما