شناسهٔ خبر: 55589270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد انجام شد؛

برگزاری همایش تجلیل از برترین خیران، مراکز نیکوکاری و عاملین زکات در استان اصفهان

موج نیوز

مراسم تجلیل از خیران، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه، مودیان و عاملین زکات استان اصفهان با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حبیب‌الله آسوده، در مراسم تجلیل از خیران، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه استان اصفهان که در آستانه هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد،  با اشاره به کمک‌های خیران به جامعه هدف کمیته امداد، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی، کالا و خدمات مردم نیکوکار کشور جمع‌آوری و در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های خیران در طرح اکرام ایتام و محسنین مستقیما به حساب این فرزندان واریز می‌شود، افزود: یک میلیون و ۱۹۰ هزار نیکوکار در سطح کشور، ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و نیازمند را تحت حمایت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار نفر از این فرزندان درحال حاضر در سطوح مختلف نخبگی فرهنگی، علمی، ورزشی و ... قرار دارند.

آسوده با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۲۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد، ادامه داد: ۸۰ درصد زکات برای رفع نیازهای محرومان و ۲۰ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه مناطق محروم مصرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: از میزان ۴۸۸ میلیارد تومان صدقه جمع‌آوری شده در سال گذشته ۵۰ درصد آن از صندوق‌های کوچک خانگی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت خیران و نیکوکاران، اظهار کرد: اگر مشارکت و همکاری اقشار مختلف جامعه در بیش از چهار دهه فعالیت کمیته امداد نبود، خدمت‌رسانی مطلوب به محرومان جامعه محقق نمی‌شد.

کریم زارع در پایان افزود: خیران استان اصفهان در امور خیر و در عرصه‌های رفع فقر در کشور پیشتاز هستند.

 

نظر شما