شناسهٔ خبر: 55589231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد؛

آغاز انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به نفتکش ایرانی

خبرگزاری ایرنا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی «لانا» تحت پرچم جمهوری اسلامی در یونان از شب گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ‌بنادر و دریانوردی، «علی‌اکبر صفایی» با بیان اینکه کشتی «لانا» تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران نفت متعلق به یک شرکت خصوصی جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: این کشتی که دچار نقص فنی شده بود در سواحل یونان متوقف و بار آن به درخواست دادگاه آمریکایی، توسط دولت یونان توقیف شد.

به گفته وی، پس از انجام اقدامات لازم توسط جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته توسط تمام ارگان‌های مرتبط کشور، دادگاه یونانی نسبت به صدور حکم، جهت بازگرداندن نفت به مالک ایرانی، اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در نهایت پس از انجام اقدامات فنی صورت گرفته در مورد کشتی لانا و انجام تعمیرات مربوطه از شب گذشته عملیات بازگرداندن بخشی از بار کشتی آغاز شد، افزود: بازگرداندن این بخش از بار کشتی که به تانکری در اجاره آمریکایی‌ها منتقل شده بود، آغاز شده است.

گفتنی است، دولت یونان ۲۵ ماه مه سال جاری به درخواست یک دادگاه آمریکایی، محموله نفتکش لانا را توقیف کرد و تانکر مذکور را که به دلیل نقص فنی به سواحل یونان منتقل شده بود ، متوقف کرد و دولت یونان اذعان کرد که این محموله نفتی را به درخواست وزارت دارایی آمریکا توقیف کرده است!

برچسب‌ها:

نظر شما