شناسهٔ خبر: 55582976 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فصل پرچالش تاتنهام کونته!

لیگ برتر انگلیس روزهای اخیر رسماً شروع شد و شاگردان کونته، فصل پرچالشی را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، از جمعه هفته گذشته با بازی کریستال‌پالاس-آرسنال، لیگ برتر جزیره رسماً شروع به کار می‌کند. براساس گزارش قبلی درخصوص وضعیت تیم آرسنال، امروز هم به سراغ دیگر تیم شمال لندنی یعنی تاتنهام رفتیم تا همزمان با شروع فصل بیشتر با تاتنهام مدل ۲۲-۲۳ آنتونیو کونته آشنا شویم.

فصل گذشته اسپرزها شروع خوبی با نونو اسپریتوسانتو پرتغالی داشتند و در گام اول موفق به شکست منچسترسیتی شدند اما رفته‌رفته نتایج ضعیف گریبان این تیم لندنی را گرفت و سران تاتنهام تصمیم به برکناری مربی سابق ولورهمتون گرفتند. فابیو پاراتیچی مدیر ورزشی تاتنهام که در سابقا در یوونتوس سابقه همکاری با آنتونیوکونته را داشت با استفاده از این اهرم کونته را در رقابت با منچستریونایتد به استخدام تیم تاتنهام درآورد.

شروع کونته نیز با افت‌وخیز زیادی همراه بود؛ اما رفته‌رفته این مربی ایتالیایی توانست دستورات تاکتیکی خود را به شاگردانش چیره کند؛ از اینجا به بعد بود که تاتنهام هفته به هفته نتایجش بهتر می‌شد و در نهایت آن‌ها توانستند از نتایج ضعیف آرسنال در انتهای فصل نهایت استفاده را ببرند و به رتبه چهارم دست پیدا کنند تا پس از دوری دو ساله از چمپیوزلیگ بار دیگر به این رقابت مهم اروپایی راه پیدا کنند.

اما خروس‌ها در فصل قبل چه ضعف‌هایی داشتند؟

اولین ضعف به نبود یک جایگزین مناسب برای هوگو لوریس دروازبان کهنه کار فرانسوی باز می‌گشت. با آنکه اسپرزها در فصل گذشته پیرلوئیجی گولینی را به عنوان دروازه‌بان ذخیره در اختیار داشتند اما این گلر ایتالیایی نتوانست در اندک مسابقاتی که به میدان رفت نظر تاتنهامی‌ها را جلب کند تا انتهای فصل و با اتمام قرارداد قرضی‌اش به آتالانتا بازگردد. به همین‌خاطر پارتیچی و کونته در فصل نقل‌وانتقلات به سراغ فریزر فورستر رفتند تا با داشتن دو دروازبان کهنه‌کار خیال راحتی در این بخش داشته باشند.

ضعف بعدی تاتنهامی‌ها مربوط به پست فولبک راست باز می‌گشت. با آنکه آن‌ها در فصل گذشته «امرسون‌رویال» را از بارسلونا به خدمت گرفتند اما او هیچ‌گاه نتوانست به عنوان یک فولبک مطمئن عمل کند و عملکردش با فراز و نشیب زیادی همراه بود. اسپرزها شاید هنوز هم حسرت نخریدن «تومهیاسو» فولبک سابق بولونیا و فعلی آرسنال را بخورند؛ اما با خریدی که این فصل در این پست انجام دادند احتمالاً دیگر تیم‌ها را بابت نخریدن جد اسپنس ۲۱ ساله به حسرت بیندازند.

جد اسپنس آخرین خرید فعلی تاتنهام در فصل نقل‌و انتقلات است که از تیم میدلزبرو به این تیم ملحق شده است. دفاع وسط دیگر پستی بود که آنتونیوکونته در آن نیاز به خرید جدید داشت که کلمنت لنگت از بارسلونا برای برطرف کردن کونته در این پست به اسپرزها ملحق شد. عملکرد بد سرخیورگیلون و بازی‌های پرنوسان سسنیون، کونته را بر آن داشت تا در پست فولبک چپ هم دست به خرید بزند و ایوان پرشیچ باتجربه را که در آستانه تمدید قرارداد با اینتر بود؛ بار دیگر شاگرد خود کند.

با توجه به سیستم ۳-۴-۳ اسپرز نیاز به هافبک رونده داشتند. اولیور اسکیپ و پیرامیل‌هویبیرگ بیشتر هافبک‌های ایستا و تدافعی هستند تا هافبک رونده. تنها گزینه تاتنهام در این بخش بنتانکور اروگوئه‌ای بود که مصدومیت‌های گاه و بی‌گاهش می‌توانست تاتنهام را در این بخش با مشکل مواجه کند. بنابراین ایوبیسومایی که هر ساله به تیم‌های لندنی لینک می‌شد در نهایت با توجه به نیاز کونته به یک هافبک روان و دونده، به این تیم پیوست.

در نهایت مهم‌ترین بخشی که تاتنهامی‌ها نیاز داشتند که خود را تقویت کنند، جذب بازیکن در پست فوروارد به عنوان جایگزینی برای هری کینی بود که در مسابقات سال گذشته به طور فرسایشی از او استفاده شد. خرید پاراتیچی برای کونته در این پست خرید ستاره درخشان و چند پسته فصل گذشته اورتون ریچارلیسون بود.

این طور که به نظر می‌رسد نقل‌وانتقالات این تیم هنوز به پایان نرسیده است و اسامی بازیکنانی مثل ممفیس‌دپای، نیکولوزانیولو، واودوگوی مدافع چپ‌پای اودینزه حوالی این تیم شنیده می‌شود.

بررسی چند شاخص در تیم تاتنهام

پدیده فصل

با توجه به اسکواد فعلی این تیم می‌توان خرید این فصل تیم، یعنی جد اسپنس را به عنوان پدیده احتمالی فصل پیش رو تاتنهام نام برد. اسپنس که از تیم میدلزبروو به اسپرز پیوسته است، فصل گذشته را به صورت قرضی در ناتینگهام فارست سپری کرد. عملکرد خوب این فولبک ۲۱ ساله که از عوامل اصلی صعود ناتینگهام فارست پس از سال‌ها به لیگ‌برتر بود باعث شد توجه تیم‌های زیادی به این بازیکن جلب شود. اما تاتنهام در رقابت با تیم‌هایی مثل آرسنال و بایرن‌مونیخ موفق به جذب این بازیکن شدند.

فصل پرچالش تاتنهام کونته!

جداسپنس در رقابت‌های فصل گذشته چمپیونشیب موفق به زدن دو گل و ارسال چهار پاس گل شد. از ویژگی‌های این بازیکن سرعتی حضور به موقع در محوطه جریمه حریفان، ایجاد موقعیت‌گل و کسب‌پنالتی است.

با توجه به این خصوصیات، خروس‌ها که از زمان جدایی تریپیر از نداشتن یک فولبک مطمئن در سمت راست آزار می‌دیدند امیدوارند با اضافه شدن این بازیکن جوان انگلیسی به ترکیب خود، این پست از زمین برای آنها تبدیل به یک نقطه تبدیل شود. علاوه بر اسپنس، از هاروی‌وایت نیز می‌توان در این بخش نام برد.

خرید فصل

تا این لحظه ریچارلیسون و ایو بیسوما می‌توان کاندید بهترین خرید این فصل تاتنهامی‌ها نام برد. اما به نظر می‌رسد از بیسوما بتوان به عنوان بهترین خرید این تیم یاد کرد. بازیکن اهل مالی که در فصول اخیر همواره از بهترین بازیکنان تیم برایتون بوده است در نهایت پس از آنکه هر ساله به تیم‌های آرسنال و تاتنهام لینک می‌شد در نهایت این فصل به جمع شاگردان کونته اضافه شد.

فصل پرچالش تاتنهام کونته!

از قابلیت‌های این بازیکن می‌توان به حمل توپ بالا در پرسینگ سنگین حریف اشاره کرد. علاوه بر آن می‌توان از شوت‌زنی با مهارت بالا، قطع توپ و فرماندهی وسط زمین نام برد. بیسوما علاوه بر آنکه یک هافبک رونده و باکس تو باکسی است به خوبی می‌تواند وظایف یک هافبک دفاعی خشن و سختگیر را ایفا کند.

ستاره فصل

با وجود بازیکنانی مثل هری‌کین وسون‌هیونگ‌مین پیش‌بینی اینکه کدام بازیکن می‌تواند ستاره فصل اسپرز باشد، دشوار است.

با احترام به سون، انتخاب این بخش ما، از آن هری کین است. فوق‌ستاره ۲۹ ساله که همچنان در حسرت به دست آوردن یک جام با تاتنهام است، امیدوار است که این فصل با درخشش خود زمینه‌ساز کسب حداقل یک جام برای تاتنهامی باشد. با توجه به اسکواد فعلی این تیم هواداران خروس‌ها بیش از بیش امیدوار به کسب جام هستند. از طرفی دیگر با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی، هری کین امیدوار است با درخشش در ترکیب تاتنهام با نهایت آمادگی پا به رقابت‌های جام جهانی قطر بگذارد.

ستاره غیرمنتظره

اولیور اسکیپ ۲۱ ساله و محصول آکادمی تاتنهام را می‌توان غافل‌گیری این فصل اسپرز نام برد. این هافبک تدافعی و جنگنده بعد از یک دوره قرضی که در نوریچ سیتی سپری کرد فصل گذشته به جمع خروس‌ها بازگشت اما مصدمیت های بدموقع باعث شد نتواند آن‌طورکه شاید و باید خود را نشان دهد. اما نمایش‌های پیش فصل این بازیکن هوادران تاتنهام را بیش از بیش به داشتن یک فوق‌ستاره در خط میانی امیدوار کرده است.

فصل پرچالش تاتنهام کونته!

کاپیتان و رتبه احتمالی تیم

طبق روال چندساله گذشته، امسال هم دروازه‌بان کهنه کار و باسابقه فرانسوی، هوگولوریس ۳۵ ساله مسئولیت رهبری این تیم را برعهده دارد. با توجه به سبک مربیگری آنتونیو کونته و همچنین اسکواد فعلی می‌توان این تیم را یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر دانست. هر چند به نظر می‌رسد این باشگاه در رقابت‌های دیگر نیز مدعی کسب جام از جمله لیگ قهرمانان باشد.

نظر شما