شناسهٔ خبر: 55582947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار مبتلایان روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی همچنان بالای ۲۰۰ نفر است

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۲۴۶ نفر رسید که نشان می‌دهد تعداد مبتلایان روزانه همچنان بالای ۲۰۰ نفر است.

صاحب‌خبر -

محمدامین ولی‌زاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه روز گذشته شاهد ابتلای ۷۳۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که این امر نشان دهنده ابتلای روزانه به طور متوسط ۲۴۵ نفر به این بیماری است.

وی اضافه کرد: با افزایش مبتلایان، تعداد بستری شدگان با ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان نیز طی سه روز گذشته از ۱۲۷ به ۱۶۹ نفر رسیده است.

ولی زاد ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۳ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به فوت چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: با اضافه شدن این تعداد که ۲ نفر از آنها مربوط به ارومیه، یک نفر مربوط به خوی و یک نفر مربوط به میاندوآب بود، کل فوتی های بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۳۶۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۱۰ درصد مردم استان را شامل می‌شود.

از کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی، حدود ۲.۱ درصد جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲ نفر در هر یک هزار نفر جمعیت استان را شامل می‌شود.

نظر شما