شناسهٔ خبر: 55581617 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشف اسناد «فوق‌محرمانه» در خانه ترامپ

مأموران اف‌بی‌آی در بازرسی از خانه ترامپ اسناد «کاملاً محرمانه» کشف و ضبط کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در بازرسی پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از خانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور ۱۱ مجموعه اسناد کشف و ضبط شد که برخی از آن‌ها «کاملاً محرمانه» هستند.

به گزارش رویترز، قاضی فدرال آمریکا دستور بازرسی از خانه ترامپ در فلوریدا را صادر کرد.

رویترز نوشت مأموران اف‌بی‌آی بیش از ۳۰ قلم جنس شامل بیش از ۲۰ جعبه، آلبوم‌های عکس، اسناد مکتوب و حکم عفو برای «راجر استون» یکی از مشاوران قدیمی ترامپ را در بازرسی از خانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا کشف کرده‌اند. یکی از اسناد حاوی اطلاعاتی درباره رئیس‌جمهور فرانسه بوده است.

پولیتیکو گزارش داد حکم بازرسی از اقامتگاه ترامپ در فلوریدا تحقیقاتی را نشان می‌دهد که در آن ترامپ احتمالاً قانون «جاسوسی» و «ممانعت از عدالت» را نقض کرده است.

«قانون جاسوسی» در آمریکا بیان می‌کند که خارج کردن بدون مجوز یا نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده یا مطالب محرمانه ممنوع است.

روزنامه واشنگتن پست پیش‌تر اعلام کرده است پلیس فدرال آمریکا به دنبال یافتن اسناد مربوط به سلاح‌های هسته‌ای وارد خانه ترامپ در فلوریدا شده است.

در همین رابطه دونالد ترامپ برای پاسخگویی درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک احضار شد اما از پاسخ دادن به سوالات خودداری کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا صبح روز سه‌شنبه اعلام کرد مأموران اف‌بی‌آی بدون هیچ‌گونه مجوزی وارد خانه او در «مار ئه لاگو» شدند، به گاوصندوق‌های وی دسترسی پیدا کردند و برخی اسناد و مدارک را با خود به همراه برده‌اند.

نظر شما