شناسهٔ خبر: 55580061 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ترکیه

صاحب‌خبر -

 

* در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های کشورهای اسلامی احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن پنجم شد!در مرحله نهایی پرتاب دیسک احسان حدادی در حالی که بشدت از سوی ورزشکاران کشورمان در رشته وزنه‌برداری مورد حمایت و تشویق قرار گرفته بود، نتوانست حریفان خود را پشت سر بگذارد و با پرتاب ۵۹.۴۶ متر به مقام پنجم دست یافت.در این ماده ورزشکار قطری به مدال طلا رسید.همچنین رضا مقدم در پرتاب چکش، هر سه پرتاب خود را خطا کرد و از دریافت مدال بازماند. در این ماده حریف ترکیه‌ای با پرتاب ۷۱.۷۸ متر به مقام اول رسید.حسین رسولی دیگر نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک با ثبت حد نصاب ۵۴.۸۳ به فینال نرسید و به کار خود در این مسابقات پایان داد.در فینال دوی ۲۰۰ متر محمد حسین ابارقی با ثبت زمان ۲۰.۹۳ ثانیه به‌عنوان پنجم شد و به کار خود پایان داد.
*تیم ملی والیبال ب مردان ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های کشورهای اسلامی به مصاف پاکستان رفت و به پیروزی رسید. تیم ایران با نتیجه سه بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۸ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۱۸) پیروز شد و با کسب دو برد صدرنشین گروه ب شد. با این حساب صعود تیم ملی به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها قطعی شد. ‌ تیم ایران در اولین مسابقه مقابل قطر به پیروزی رسید و در آخرین مسابقه دور گروهی امروز(شنبه) به مصاف ترکیه می‌رود.
*در ادامه رقابت‌های پاراتیروکمان بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه ترکیه در حال برگزاری است، کمانداران کشورمان دیروز در فینال رقابت‌های تیمی به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب ۳ مدال طلا شدند.در این رقابت‌ها و در بخش تیمی کامپوند مردان؛ تیم ایران با ترکیب علی سینا منشازاده و‌هادی نوری برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۵ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.در تیمی کامپوند بانوان نیز تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در دیدار فینال به مصاف تیم ترکیه رفت و با برتری ۱۵۴ بر ۱۴۹ به مدال طلا رسید.تیم میکس کامپوند نیز با ترکیب علی سینا منشازاده و مریم یاورپور برای کسب مدال طلا به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ به پیروزی رسید و سومین مدال طلا تیمی کسب شد.
*تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران قهرمان بازی‌های کشورهای اسلامی شد.تیم ایران با ترکیب نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و افشین نوروزی در این بازی‌ها شرکت کرد و در فینال با پیروزی سه بر صفر برابر عربستان مدال طلای تیمی را به دست آورد.ایران در بخش انفرادی مردان هم توسط هدایی و نیما عالمیان صاحب مدال طلا و نقره شده بود.
*رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشورهای اسلامی در ترکیه با کسب ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز برای نمایندگان ایران به پایان رسید. * وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مومنی (حذف)* وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان(برنز)* وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی (برنز)* وزن ۷۰ کیلوگرم حسین ابوذری(نقره)*وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور(نقره)*وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی(طلا)*وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی(طلا)*وزن ۹۲ کیلوگرم احمد بذری(طلا)*وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج(طلا)* وزن ۱۲۵ کیلوگرم سید مهدی‌هاشمی(طلا).
*نمایندگان ژیمناستیک هنری ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی بدون مدال به کار خود پایان دادند. در جریان مسابقات ژیمناستیک هنری کشورهای اسلامی مهدی احمد کهنی در مرحله فینال با امتیاز ۱۰.۲۵۰ در رتبه هشتم قرار گرفت.همچنین مهدی احمد کهنی و محمدرضا خسرونژاد در فینال دارحلقه به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم قرار گرفتند.به این ترتیب کار ژیمناست‌های ایران در مسابقات کشورهای اسلامی بدون مدال در بخش انفرادی و تیمی به پایان رسید.
*در آخرین روز از رقابت‌های پاراشنا بازی‌های کشورهای اسلامی ودر ماده ۱۵۰ متر مختلط انفرادی محمد کریم‌زاده با ثبت زمان ۳:۵۶:۹۸ موفق به کسب مدال طلا شد.سینا ضیغمی‌نژاد در ماده ۱۰۰ متر آزاد با ثبت زمان ۵۷:۶۳ به مدال نقره دست یافت و شاهین ایزدیار دیگر نماینده کشورمان در این ماده با ثبت زمان ۵۸:۴۵ به مدال برنز رسید.تیم ملی کشورمان با پنج ملی‌پوش شامل شاهین ایزدیار، سینا ضیغمی‌نژاد، محمد کریم‌زاده، علی امینی، ابوالفضل ظریف با سرمربیگری علیرضا ایزدی و حمید حسنی سعدی به عنوان مربی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشت که موفق به کسب ۱۵ مدال (۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز) شد.
*در رقابت دسته ۵۵ وزنه‌برداری زنان بازی‌های کشورهای اسلامی پوپک بسامی با رکورد ۷۱ یک ضرب، ۹۴دوضرب و مجموع ۱۶۵ کیلوگرم ۳ مدال برنز یک ضرب، دوضرب و مجموع را کسب کرد.وزنه‌برداری زنان ایران برای اولین مرتبه در بازی‌های کشورهای اسلامی به روی تخته می‌روند.

نظر شما