شناسهٔ خبر: 55580045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فتاحی: با این وضعیت رنگ فینال آسیا را هم نمی‌بینیم/ حق فوتبال را چه کسی می‌گیرد؟

تهران- ایرنا- معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: اکنون سهمیه بازیکنان خارجی در آسیا ۶ نفر شده و با این وضعیت معلوم است که ما دیگر نمی‌توانیم رنگ فینال آسیا را ببینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید فتاحی معاون ورزشی استقلال در حاشیه دیدار این تیم مقابل سپاهان در مورد این اظهارنظر که با شرایط کنونی، فوتبال ایران چند سال آینده آماتور خواهد شد، گفت:‌ دقیقا همین‌طور است. در آسیا باید با کره جنوبی، چین، ژاپن، عربستان و امارات مبارزه کنیم. اکنون سهمیه بازیکنان خارجی در آسیا ۶ نفر شده و با این وضعیت ما دیگر نمی‌توانیم رنگ فینال آسیا را ببینیم. پس باید چه کاری انجام بدهیم، حق فوتبال را چه کسی می‌گیرد؟

فتاحی ‌درباره اینکه AFC نیز روی صیانت باشگاه‌ها از حق بخش زنده تاکید زیادی کرده است، توضیح داد: یکی از مواردی که AFC خیلی روی آن تاکید کرده، همین حق پخش است. مدام به ظاهر بگوییم حق پخش انجام می‌شود اما کجا چنین کاری انجام می‌شود؟ مدام می‌گویند درباره این بحث صحبت نکنید اما چه کسی باید آن را بگوید؟

وی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال تاکنون پولی از صدا و سیما گرفته است یا خیر، گفت:‌ حدود ۹-۸ سال قبل آخرین قرارداد سازمان صدا و سیما با سازمان لیگ به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته شد. این قرارداد از طرف فدراسیون فوتبال با ریاست وقت علی کفاشیان امضا شد اما صدا و سیما آن را امضا نکرد. بعد از آن هم هیچ پولی پرداخت نشد. دوستان مصاحبه کرده و گفته‌اند پولی پرداخت کردیم.

معاون باشگاه استقلال در مورد اینکه مبلغی برای پخش محتوای بازی‌های استقلال از طریق برنامه‌های تولیدی مدنظر این باشگاه است، عنوان کرد: صددرصد. باید مانند همه جای دنیا بیایند و مذاکره کنند. مگر زمانی که می‌خواهیم به جام جهانی برویم حق پخش نمی‌دهیم؟ به صدا و سیما نامه زدیم و خواهش کردیم. گفتیم به احترام هواداران و مردم خوب ایران کاری به پخش زنده نداریم، اما در مورد برنامه‌های تولیدی درخواست بدهند و مذاکره کنند. مگر می‌شود بازی تیم من را پخش کنید و پول زیرنویس، تبلیغات قبل و بعد از بازی را صدا و سیما بگیرد؟ در این حالت باشگاه‌ها ورشکسته می‌شوند.

فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل ورود تماشاگران برای بازی بعدی استقلال حل خواهد شد، گفت: مشکل تماشاگران بحث دیگری است. سازمان لیگ اعلام کرده تماشاگران به دلیل مشکل گیت‌ها نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند. ان‌شاءالله کمک کنند این مشکل حل شود. می‌بینید که امروز افتتاحیه لیگ چقدر سوت و کور برگزار می‌شود. باید برای بازی استقلال و سپاهان، ورزشگاه پر شود.

وی در مورد اینکه چرا باشگاه استقلال پس از اعلام اینکه فقط ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار باشگاه قرار گرفته، اعتراضی به این موضوع نکرده است، افزود: ما نباید جنگ را فقط در مطبوعات انجام بدهیم. صددرصد به این موضوع اعتراض کرده‌ایم اما گفتند به این دلیل که مصوبه قبلی روی ۳۰درصد بوده است. باید جلسه بگذارند تا بحث استفاده از ظرفیت ورزشگاه به صددرصد برسد. در حالی که ما می‌توانیم مانند بازی آخر فصل گذشته برای صددرصد هم مجوز بگیریم، اما اکنون همان ۳۰ درصد هم انجام نشده است.

معاون باشگاه استقلال در خصوص ممانعت از ورود دوربین‌های باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی، گفت: متاسفانه دوربین‌های شبکه باشگاه استقلال را به ورزشگاه راه ندادند، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. واقعا خنده‌دار است. بازی استقلال است و ما اجاره ورزشگاه را می‌دهیم، اما دوربین‌هایمان را راه نمی‌دهند! از دوستان تشکر می‌کنم که کمک کردند تا دست‌کم دوربین‌های باشگاه وارد استادیوم شوند اما دوربین‌های شبکه استقلال را راه ندادند. دلیلش هم بحث صدا و سیما بود. به این دلیل که ما می‌خواستیم دوربین‌های تولیدی صدا و سیما را راه‌ ندهیم، آنها هم چنین کاری کردند.

فتاحی درباره اینکه این تیم از چه زمانی تمرینات خود را در کمپ ناصر حجازی برگزار می‌کند، توضیح داد: روز گذشته‌ همه وضعیت کمپ را دیدند. از ۲۰ روز تا یک ماه دیگر کمپ آماده می‌شود. امیدواریم هر دو هفته یا ۱۰ روز نیز رسانه‌ها به کمپ حجازی بیایند و روند کار را ببینند. چمن این کمپ آماده است.

وی در خصوص اضافه شدن مهدی قابدی به استقلال گفت: خدا را شکر، فکر می‌کنم دیگر هواداران از بابت نقل و انتقالات نگرانی نداشته باشند.

معاون باشگاه استقلال در خصوص میزان امیدواری‌شان برای دریافت مجوز بازی «محمد محبی» توضیح داد: زمانی که ITC صادر و پول رد و بدل شود، مدتی زمان می‌برد. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دیدار هفته دوم استقلال برسد.

فتاحی درباره اینکه آیا قرار است باشگاه استقلال اقدامات حقوقی را برای دریافت مبلغ رضایت‌نامه امیرحسین حسین‌زاده انجام بدهد، گفت: در چند وقت اخیر درگیر بحث شروع بازی‌ها و تجهیز کمپ بودم و خیلی در جریان این موضوع نیستم که کارها چگونه انجام می‌شود اما ان‌شاءالله به زودی همه کارها انجام خواهد شد.

مسئول سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص ارزیابی‌اش از انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ان‌شاءالله هر که صلاحیت دارد و می‌تواند فوتبال را اداره کند به فدراسیون بیاید.

نظر شما