شناسهٔ خبر: 55579060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات خبر داد

آزمایش ماهواره‌ بر جدید ایران تا ۳ هفته آینده ؛ خیام ۲، ۳و ۴ هم ساخته می شود.

صاحب‌خبر -
 

کرمان – خبرنگار اطلاعات: ۱۱ نفر از وزرای دولت سیزدهم در جریان سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهوری، به عنوان نمایندگان ویژه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به مناطق مختلف کرمان اعزام شدند و به برسی مشکلات مردم دیار کریمان پرداختند.
وزرای آموزش و پرورش، نیرو، اقتصاد، ارشاد، ورزش و جوانان، کشور، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، صمت ، جهاد کشاورزی و ارتباطات با حضور در مناطق مختلف ، ضمن بازدید و افتتاح پروژه های مختلف عمرانی ،بهداشتی و ورزشی، به احصا و بررسی مشکلات مردم این استان پرداختند.
تست ماهواره‌بر جدید ایران در آینده نزدیک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری شهرستان راور با بیان این که در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دولت افتاده است، اظهار داشت: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰کیلومتری می‌توانیم ماهواره زیر ۵۰کیلوگرم را در مدار قرار دهیم که طی دو، سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰و ۶۰۰کیلوگرم خواهیم
رسید.
عیسی زارع‌ پور با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام گفت: این که توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم. چرخه فضایی ایران قابل تحسین است به نحوی که در سفر اخیرم به روسیه ، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.
وی همچنین با بیان این که در دولت فعلی بیش از ۲۰۰۰روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است افزود:اکنون۴۵۰۰روستا در کشور هیچ نوع ارتباطی ندارند اما میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰درصد است و در شهرستان راور ۳۰درصد است که قول می‌دهم تا پایان سال حداقل به ۹۰درصد در شهرستان راور برسانیم.
وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری منازل اظهار داشت: با اجرای این طرح سرعت اینترنت و شبکه طی ۳ سال آینده چند ده برابر خواهد شد.
وزیر ارتباطات با بیان این که پنجره ملی خدمات ماه آینده توسط رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد افزود: با افتتاح این پنجره خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
بهره برداری از ۴ ابر پروژه‌ فولادی شرکت گهر زمین
آیین بهره برداری از ۴ ابر پروژه‌ فولادی شرکت گهر زمین در بردسیر کرمان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزارشد.
۲واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت ۳ر۴میلیون تن در سال ، کارخانه ذوب و ریخته گری به ظرفیت ۳میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۸۵۰نفر و غیرمستقیم ۲۲۹۵نفر، کارخانه نورد گرم (فولاد آلیاژی) به ظرفیت ۳میلیون تن در سال با اشتغال مستقیم ۶۰۰نفر و غیر مستقیم ۱۵۶۰نفر و همچنین ۲واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت هر کدام ۵۰۰مگاوات که برای ۵۰۰نفر به صورت مستقیم و برای ۱۲۰۰نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، ۴ ابر پروژه مورد نظر است که توسط احسان خاندوزی به بهره برداری رسیدند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که رفع محرومیت زدایی و کسب درآمدهای پایدار برای گروه‌های مختلف از تولید، درآمد و اشتغالزایی می گذرد، افزود: با خلق ارزش افزوده، می توانیم مناطق را از محرومیت نجات
دهیم. وی به ۴ ابر پروژه یاد شده اشاره کرد و گفت: با همت خوبی که بازیگران بزرگ اقتصاد داخلی دارند و پیگیری خوبی که مسئولان منطقه‌ای و محلی انجام دادند، این پروژه‌ها آغاز به کار کردند.
وزیر امور اقتصاد با تاکید بر این که مسأله خام فروشی و مسائل و مشکلات آن در اقتصاد و اشتغال باید مورد توجه جدی قرار گیرد اظهار داشت: این پروژه ها نمادی از حرکت به سمت خلق ارزش افزوده و تبدیل مواد خام به محصولات فرآوری است که امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم و شروع به فعالیت اجرایی شاهد به ثمر نشستن در ایام پیش رو باشیم و ثمرات آن منجر به افزایش رفاه و بهبود توسعه اقتصادی و رفع محرومیت از شهرستان بردسیر و حوزه استان کرمان شود.
وی با بیان این که برای فعالیت اقتصادی متاسفانه در عمل هنوز بخش‌هایی از دستگاه‌های اجرایی یا نهادهای استانی و شهرستانی همکاری لازم را ندارند و سنگ‌اندازیی‌هایی می‌کنند تاکید کرد: کرمان یکی از استان های موفق در توسعه اقتصادی ،صنعتی، معدنی است که جایگاه خوبی برای سایر استان‌های کشور دارد.همچنین به گزارش خبرنگار ما از سیرجان، وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در سفر به این شهرستان سیرجان و بازدید از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ، عریض ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح
کرد.
این پروژه ریلی ۷۲کیلومتری، دارای ۲۹خط مبادله ای است که ۶ خط آن ورودی و خروجی و ۲۳خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شده است . به گفته مدیر عامل شرکت گل گهر سیرجان، این پروژه به طور کامل بومی و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.
وزیر اقتصاد همچنین در سفر به سیرجان از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بازدید کرد. وی ، از صنایع گلدیران تولید کننده لوازم خانگی، برد الکترونیکی، ساخت تلویزیون و یخچال ،کارخانه کفش ایمن گارد تولید کننده کفش ایمنی و پوتین های نظامی در جنوب شرق، کارخانه یاس سنگ پاریز تولیدکننده کاشی و سرامیک، کارخانه تولید و بسته بندی مواد غذایی رزسرد در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان دیدن کرد.
۸۰۶هزار فرهنگی مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تائید آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: ۸۰۶هزار فرهنگی در سطح کشور مشمول این قانون هستند که به طور جهادی و انقلابی رتبه‌بندی می شوند.
یوسف نوری در نشست شورای اداری شهرستان فاریاب با اشاره به آغاز اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقا جایگاه معلم، صلاحیت معلمی و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می شود.
وی با اشاره به این که حفظ شان و منزلت معلمان اولویت اصلی ماست ،افزود: انجام نقل و انتقالات بیش از ۱۰۰۰ فرهنگی در استان کرمان در جهت احترام به معلمان و رسیدگی مطالبات آن هاست.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های شرقی استان کرمان شامل بم، نرماشیر، فهرج و ریگان درباره چگونگی حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا،گفت: تعطیلی مدارس بزرگترین اشتباه است زیرا مدارس آخرین مکانی هستند که به دلیل این بیماری باید تعطیل شوند، بنابراین در سال تحصیلی جدید مدارس با حفظ و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به طور حضوری خواهند بود.
گزارش جدید وزیر بهداشت از آمار واکسیناسیون
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان انار با اشاره به این که ایران در حوزه مبارزه با ویروس کرونا موفق عمل کرده است، افزود: تاکنون ۹۶درصد ایرانیان واکسن نوبت اول و ۸۶درصد نوبت دوم را تزریق
کرده اند.
بهرام عین‌الهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای بخش سلامت اظهار داشت: ۴۳ سال است که ایران در مقاومت به سر می برد و روز به روز این مقاومت در حال افزایش است.کشورمان در حوزه‌های نظامی، پزشکی و سلامت در بهترین موقعیت منطقه قرار دارد که این قدرت در سایه ایثارگری شهدا و مقاومت به دست آمده است.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که کشت حلزون شنوایی یکی از اولویت‌های است ،افزود: کشت حلزون شنوایی هزینه بالایی دارد اما برای بچه‌های زیر ۴ سال رایگان انجام می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان هم در شورای اداری شهرستان ریگان با بیان این که بالاترین مصوبات ورزشی استان،مربوط به ریگان است، افزود: بیش از ۵هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که نیازمند منابع مالی است.
سید حمید سجادی از پیگیر بودن، اقدام جهادی داشتن دقت نظر به عنوان مهمترین ویژگی‌های دولت انقلابی، عدالت محور و مردمی رئیسی یاد کرد و اظهار داشت: یکی از محاسن این سفرها، رصد کردن مشکلات از نزدیک و شنیدن صدای مردم
است.
آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی
در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، ساخت ۱۵هزار و ۲۵۷واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان آغاز
شد.
در مراسمی با حضور رستم قاسمی ساخت ۱۵ هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان آغاز شد که تعداد ۹۲۸۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا
می‌شود.در این آیین علی‌اکبر سلطانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، محمدی، مدیرکل طرح‌های ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علی حاجی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، شیخ شعاعی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استان حضور داشتند.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه بازدید از پروژه در دست اجرای تالار مرکزی کرمان گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه را در آبان‌‌ماه با برگزاری یک جشنواره افتتاح کنیم تا در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان قرار بگیرد.
همچنین احمد وحیدی وزیر کشور با بیان این که طرح ساماندهی شهرک شهید همت به‌سرعت اجرا شود، افزود: سفر رئیس‌جمهوری به کرمان با هدف استفاده از منابع ملی جهت رفع برخی مشکلات شهر انجام شده است.

نظر شما