شناسهٔ خبر: 55574171 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش سرسام آور مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف برق از مرز ۵۲۰ مگاوات در استان گذشت.

صاحب‌خبر -
جمال معتمدی زاده از افزایش مصرف برق در ساعات پیک بار (۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۴) اظهار نگرانی کرد.
 
او می گوید: متاسفانه برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق  کهگیلویه و بویراحمد شاهد افزایش سرسام آور مصرف برق و عبور آن از مرز ۵۲۰ مگاوات با رشد بیشتر از ۲۰ درصد در مدت مشابه پارسال این استان هستیم.
 
معتمدی زاده با بیان اینکه مصرف برق در شهرستان گچساران از مرز ۱۸۶ مگاوات در ساعات پیک بار با افزایش ۲۰ مگاوات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد مصرف را نشان می‌دهد، گفت: وزش باد‌های سهمیگن و طوفان‌های سیل آسا در ساعاتی پیش نیز باعث قطع برق از ایستگاه‌های فوق توزیع ساران و جهاد در این شهرستان شده است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر وضعیت نگران کننده مصرف برق از سوی مشترکان در این استان، می گوید: مصرف برق در شهرستان چُرام به ۳۲ مگاوات با افزایش شش مگاوات نسبت به پارسال رسیده که به دلیل همین افزایش مصرف، کابل برق خروجی ایستگاه چُرام باعث قطع فیدر‌های کلایه، سرفاریاب و خود شهر چرام شده است.
 
معتمدی زاده از تلاش گسترده گروه‌های تخصصی صنعت برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین برق پایدار در مناطقی که با مشکل قطعی برق مواجه شده اند خبرداد و گفت: پیش‌تر و در اخبار مختلف از مشترکان خواسته بودیم مصرف برق خود را مدیریت کرده تا شاهد چنین روز‌هایی نباشیم.
 
او با بیان اینکه شدت گرما در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۵۰ درجه گذشته است می گوید: متاسفانه الگوی مصرف از سوی اغلب مشترکان به وسایل پرمصرف برقی رعایت نشده که ما انتظار داریم این دسته از مشترکان در مدیریت مصرف برق خود نهایت همکاری را با شرکت توزیع نیروی برق استان داشته باشند.
 
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، فیدر‌های قطع شده ایستگاه توزیع شهرستان چُرام برقرار شد و هم اکنون پنج گروه عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق برای تامین برق پایدار شهرستان گچساران که گرفتار باد‌های طوفان زا و سیل شده درحال تلاش هستند و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن، برق بخشی از این شهرستان که بدلیل سیل و طوفان قطع شده وارد مدار شود.

معتمدی زاده می گوید: رعد و برق‌های شدید کار را برای سیمبانان و پرسنل عملیاتی و اتفاقاتی شهرستان گچساران در این ساعات سخت نموده و درصورت نیاز از شهرستان‌های چُرام، باشت، کهگیلویه و بویراحمد نیز به این شهرستان، نیرو اعزام می‌کنیم.
 
او از مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد خواست در مدیریت مصرف برق خود نهایت همکاری را با این شرکت داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما