شناسهٔ خبر: 55568768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فلج اطفال بعد از یک دهه به آمریکا بازگشت

خبرگزاری ایرنا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا از شناسایی یک مورد فلج اطفال در نیویورک که اولین مورد در یک دهه گذشته است، خبر داد و اعلام کرد که شمار مبتلایان می‌تواند بیشتر از این موارد باشد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

خوزه رومرو مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا به سی ان ان گفت که یک مورد شناسایی شده در ماه گذشته می تواند "فقط نوک کوه یخ" باشد.

رومرو افزود: تعدادی از افراد در جامعه هستند که به ویروس فلج اطفال مبتلا شده اند و در حال دفع ویروس هستند با این وجود گسترش بیماری همیشه یک احتمال است، زیرا گسترش خاموش خواهد بود.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، یک مورد فلج اطفال که ماه گذشته در نیویورک شناسایی شد، اولین مورد تایید شده در ایالات متحده در نزدیک به یک دهه است که به خوبی می تواند نشانه ای از چند صد مورد در میان جامعه باشد.

در اواخر ژوئیه (تیر)، یک مرد ۲۰ ساله از شهر راکلند نیویورک مشخص شد که علائم فلج اطفال را داشته است، این مرد واکسینه نشده بود.

اکثر افرادی که به ویروس فلج اطفال آلوده می شوند علائمی را نشان نمی دهند، اگرچه هنوز هم می توانند افرادی را که آسیب پذیر هستند، مانند افراد دارای نقص ایمنی و واکسینه نشده، به خطر بیندازند.

برچسب‌ها:

نظر شما