شناسهٔ خبر: 55568568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ادعای بولتون: ایران به دنبال دزدیدن یا ترور من بود

خبرگزاری فارس

بولتون در واکنش به این ادعاها گفت: «این مسئله به من کمک می‌کند درک بیشتری به دست بیاورم که رژیم مستقر در تهران قادر به انجام چه کارهایی است.»

صاحب‌خبر -

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفته که آمریکا «عملاً در وین»، در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای برجام به زانو درآمده است.

به گزارش فارس، بولتون در مصاحبه با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی درباره تلاش دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام گفت: «من فکر می‌کنم بازگشت به این توافق امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد.»

بولتون درباره سناریوسازی جدید دولت بایدن در بحبوحه مذاکرات برجام هم اظهارنظر کرد.عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

بولتون در واکنش به این ادعاها گفت: «این مسئله به من کمک می‌کند درک بیشتری به دست بیاورم که رژیم مستقر در تهران قادر به انجام چه کارهایی است.»

ادعای وزارت دادگستری آمریکا در شرایطی مطرح شده که طرف‌های غربی بعد از ترک مذاکرات وین ادعا کردند که اتحادیه اروپا یک «متن نهایی» در اختیار طرف‌ها قرار داده و گفته لازم است ایران «هر چه سریعتر» در خصوص آن تصمیم بگیرد. بر خلاف ادعای طرف‌های غربی، مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند که ایده‌های ارائه‌شده از سوی طرف اروپایی به هیچ عنوان متن نهایی نیست و قرار است در پایتخت‌ها در خصوص آن تصمیم‌های لازم گرفته شود.

نظر شما