شناسهٔ خبر: 55568537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رییسی: آنچه وعده دادیم محقق شد

رییسی رییس جمهوری در سفر به کرمان گفت: در مدت فعالیت دولت، تمامی تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم بوده است؛ تمام تلاش آن است که بدهی هایی که از قبل برای دولت ایجاد شده است پرداخت شود. آمار نشان می دهد از ابتدای کار دولت تا امروز آنچه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری گفت: با راه اندازی سفرهای استانی در دولت، برخی ملامت کردند چون معنای حضور مردم را درست درک نکردند.

وی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان در محل مصلای این شهر افزود: این افراد لذت با مردم بودن، در میان مردم بودن، به استان ها رفتن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را خیلی عنایت نکردند، گاهی ملامت کردند و گاهی زخم زبان زدند.

میدان را ترک نکردیم و درگیر حاشیه نشدیم

به نوشته ایرنا، رییسی گفت: اما ما میدان را ترک نکردیم چون در میان مردم بودن را باور داریم و برای خود نعمت الهی می دانیم؛ لذت با مردم بودن را با چیزی عوض نمی کنیم و معتقدیم دولت باید مردمی، از مردم، در مردم و با مردم باشد.

وی تاکید کرد: به مدیران هم گفته ام به هیچ عنوان گرفتار حاشیه ها نشوند، به متن بپردازند که همان خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از زندگی مردم است.

رییس جمهور کاهش بیکاری، راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را متن دانست و اظهارداشت: اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند.

خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برملا می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را برای بشریت و نقاب را از چهره نفاق بر ملا می کند اظهار داشت: مکتب حاج قاسم در تداوم مکتب رهبری معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و نیز مکتب ثارالله است.

رییسی افزود: تردید نداریم خون مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم همواره در ایران اسلامی و جهان اسلام منشا آثار و برکات خواهد بود.

وی کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان و حکیمان خواند و اظهارداشت: با وجود تلاش ها شاهد برخی محرومیت ها در کرمان هستیم که با مشارکت مردم و گروه های جهادی بویژه جوانان مجاهد طی کمک و حمایت دولت از چهره زیبای استان فقر و محرومیت زدوده شود.

دور دوم سفرهای استانی شروع می شود

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دور اول سفرها در استان کرمان تمام می شود اظهارداشت: بعد از مدت کوتاهی دور دوم سفرها برای پیگیری مصوبات قبلی و اجرایی شدن آنها با اتکا به تجربه های گذشته شروع می شود تا تغییر و تحول را به نام مردم در جهت رفع مشکلات مردم رقم بزند.

آنچه وعده دادیم محقق شد

رییسی تصریح کرد: در مدت فعالیت دولت، تمامی تلاش ما کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم بوده است؛ تمام تلاش آن است که بدهی هایی که از قبل برای دولت ایجاد شده است پرداخت شود.

رییسی با بیان اینکه متوسط در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را پرداخت می کنیم اظهارکرد: فاکتورهایی که دیگران هزینه کردند را ما باید پرداخت کنیم؛ ما داریم کسری وجوهی که از بانک مرکزی استقراض شده را تسویه می کنیم.

به گفته وی، ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شد.

رییس جمهور با بیان اینکه ارتباط با همسایگان و تعامل تجاری با آنها را به چند برابر افزایش دادیم، تاکید کرد: معتقدیم ظرفیت برای افزایش بیشتر این تعامل تجاری وجود دارد.

رییسی با بیان اینکه مصمم به رفع بیکاری هستیم گفت: آمار نشان می دهد از ابتدای کار دولت تا امروز آنچه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.

عقب ماندگی ها جبران می شود

وی تصریح کرد: نسبت به ایجاد مسکن کار در تمامی نقاط کشور رقم خورده و امروز یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در حال ساخت و ساز است که اولین بخش آن طی چندماه آینده بهره برداری خواهد شد و روند افتتاح ها ادامه می یابد.

رییسی گفت: کشور ظرفیت دارد، حکم قانون و نیاز کشور است که یک میلیون مسکن در سال که نیاز جدی کشور هم است احداث شود؛ سال های گذشته ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسکن در سال ایجاد شده است.

وی افزود: ما هر سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب ماندگی داریم که این عقب ماندگی ها البته در حوزه های مختلف نیز بوده است.

عدالت اجتماعی، مهمترین عقب ماندگی

رییسی افزود: مهم ترین حوزه عقب ماندگی در بخش عدالت اجتماعی است که به حکم وظیفه قانونی و الهی در دولت مصمم هستیم اجرای عدالت را با قوت دنبال کنیم.

۳۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه در بخش اصلاحات اقتصادی که از آن ما سخن گفتیم به یک اقدام بسنده نمی شود، اظهارداشت: سرمایه گذاری از مسائلی است که در کشور باید انجام شود؛ سرمایه گذاری داخلی و خارجی را آغاز کردیم و برای افزایش تولید گام های بسیاری برداشتیم.

رییسی افزود: شرکت های بزرگ را به عنوان پیشران اقتصاد فعال کردیم و یکسال ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری این شرکت های داخلی مانند مس، گل گهر و دیگر شرکت ها بوده که با هم برای سرمایه گذاری بزرگ هم پیمان شدند.

وی با بیان اینکه بانک ها نیز که همیشه نگران ایجاد نقدیندگی بودیم مدیریت می شوند که نقدینگی به سمت تولید برود، اظهارداشت: کارهای بزرگ در پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها با سرمایه گذاری بزرگ بانک ها و شرکت های خصوصی انجام می شود که میزان سرمایه گذاری آنها به حدود ۱۹ میلیارد دلار می رسد.

به گفته رییسی، در بخش سرمایه گذاری خارجی هم امروز رقم های قابل توجهی در کشور دنبال می شود و با کمک مردم و فرهیختگان، آینده بسیار درخشان در انتظار ملت ایران است.

بسترهای فسادزا را نشانه رفتیم

رییس جمهور همچنین گفت: درباره موضوع مبارزه با فساد نیز از روز اول شروع به کار در دولت به دنبال اصلاح بسترهای فسادزا در همه نظام های اقتصادی بودیم تا زمینه فساد را از بین ببریم.

وی در ادامه نیز با بیان اینکه اینک مهمترین چیز امید دادن به جامعه است اظهارداشت: هرکس به دنبال ایجاد ناامیدی در مردم باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما