شناسهٔ خبر: 55568287 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فاز دوم موزه صنعتی کرمان به زودی تکمیل می‌شود

اسماعیلی گفت: فاز دوم موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان در آینده ای نزدیک تکمیل و تجهیز می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کرمان در بازدید از بخش‌های مختلف موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان، گفت: موزه هنر‌های معاصر کرمان، جزو موزه‌های فاخر کشور است.

او افزود: آثار خوب و ارزشمندی در این موزه وجود دارد و فضای تاریخی و میراثی موزه بر قابلیت‌های آن افزوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از ظرفیت‌های این موزه برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استان را قابل توجه خواند.

او گفت: فاز دوم موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان به زودی تکمیل و تجهیز می‌شود.

ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سردار دل‌ها

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در گلزار شهدای کرمان به سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

او در حاشیه حضور در گلزار شهدا با بیان اینکه حاج قاسم اسطوره همه آزادگان و مسلمانان در تمام نقاط جهان است، گفت: همه آرزوی زیارت مزار این شهید بزرگوار را دارند و قدردان زحمات و اقدامات بی‌نظیر و ارزشمند ایشان هستند.

ادای احترام وزیر ارشاد به حاج قاسم

اسماعیلی با ابراز خرسندی از حضور در گلزار شهدای کرمان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی هر ساله تعهداتی را می‌پذیرد تا بتواند در این راه خدمت‌گزاری کند؛ زیرا حاج قاسم یک چهره بین‌المللی است و همه با افتخار در این راه برای او خدمت می‌کنند.

هنرمندان پیشکسوت، مایه دلگرمی جوانان هستند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با یکی از هنرمندان برجسته هنر‌های تجسمی و تذهیب در کرمان گفت: کار در عرصه هنر و انجام اقدامات هنری بسیار ارزشمند است.

او به جایگاه هنر تذهیب در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استان پ، حمایت‌های بیشتری برای دیده شدن این گونه هنر‌ها در استان داشته باشند و با اقداماتی از جمله برپایی نمایشگاه به رشد هنر کمک کنند.

وزیر ارشاد در منزل هنرمند کرمانی

اسماعیلی وجود پیشکسوتان هنری را مایه دلگرمی جوانان برای ادامه راه دانست و گفت: پیشکسوتان هنر با خلاقیت و تلاش خود الگویی برای جوانان هستند.

او روحیه هنری خانم قربانی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: هنر و استعداد، ۲ ویژگی این هنرمند است که توانسته با تلاش آثار ارزشمندی را خلق کند و ضرورت دارد چنین هنرمندانی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

در پایان این دیدار از اقدامات هنرمندانه خانم قربانی قدردانی شد.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید آتشی‌پور

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با خانواده شهید غلامرضا آتشی‌پور، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و قدردانی از خانواده شهید گفت: خانواده شهدا، جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و با گذشتن از عزیزان خود فداکاری بزرگی انجام دادند.

دیدار وزیر ارشاد با خانواده شهدا

او حضور در خانواده شهید که در صدا و سیمای استان فعالیت داشتند و تقارن آن با گرامیداشت هفته خبرنگار را ارزشمند دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و شرمنده شهدا نباشیم.

فاز دوم موزه صنعتی کرمان به زودی تکمیل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سید ابراهیم یزدی نژاد از فعالان رسانه در زمان جنگ دیدار کرد.

فاز دوم موزه صنعتی کرمان به زودی تکمیل می‌شود

ضرورت فراهم کردن امکانات ویژه در کتابخانه مرکزی کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه ملی کرمان بیان کرد: باید اقداماتی جهت بهره‌مندی بهتر نخبگان و فرهیختگان از ظرفیت‌های کتابخانه ملی فراهم شود.

 محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه ملی کرمان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات ویژه‌ای باید در کتابخانه در نظر گرفته شود، گفت: باید اقداماتی جهت بهره‌مندی بهتر نخبگان و فرهیختگان در این زمینه انجام شود و ارگان‌های مرتبط از جمله استانداری و شهرداری کرمان نیز باید در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد سالن آمفی‌تئاتر در کتابخانه کرمان، گفت: بخش‌های دفاع مقدس و بخش نابینایان کتابخانه نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

نظر شما