شناسهٔ خبر: 55568238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازی‌های کشورهای اسلامی؛

درخشش پنجمین طلای کشتی آزاد بر سینه هاشمی

تهران- ایرنا- سیدمهدی هاشمی در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های کشور اسلامی با پیروزی مقتدرانه برابر حریفی از ترکیه مدال طلا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد در بازیهای کشورهای اسلامی از روز گذشته (چهارشنبه) در قونیه ترکیه آغاز و امروز (پنجشنبه) به کار خود پایان داد.

دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه آغاز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که مسابقات با حضور ۷ کشتی‌گیر و در دو گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شد، سیدمهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر راحید حمیدلی از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید. هاشمی در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۴ رحمان بک حسن بای از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. 

آزادکار جویباری تیم ملی به مصاف سلیم ارجان از ترکیه رفت و حریف خود را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و پنجمین طلای کشتی آزاد را در این بازی‌ها کسب کرد.

دقایقی پیش نیز علی سوادکوهی و احمد بذری در وزن‌های ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم طلا کسب کرد و حسین ابوذری در وزن ۷۰ کیلوگرم مدال نقره و مجید داستان در ۶۱ کیلوگرم مدال برنز گرفتند.

روز گذشته و در پنج وزن نخست ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط آزادکاران بدست آمد.

نظر شما