شناسهٔ خبر: 55567753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛

ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سراغ مسئولان فرهنگی می رود

علی خانی گفت: نگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که سراغ مسئولین فرهنگی برویم و به جای مردم، مسئولین فرهنگی را ببریم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خان محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: گشت‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی که در سطح شهر‌ها وجود دارند با مجموعه انتظامی هستند که آن چه طبق قانون بر آن تأکید شده این است اگر ضابطین قضایی در انظار عمومی کشف حجابی دیدند، موظف هستند به عنوان جرم مشهود با آن برخورد کنند و با توجه به این که وظیفه بر عهده نیروی انتظامی است، اقدامات خود را برای این موضوع انجام می‌دهد.

به گفته سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، این که تا چه اندازه، اقدامات موفق آمیز بوده یا نبوده اند مورد نقد ستاد امر به معروف است؛ به طوری که ستاد به این شیوه از برخورد‌ها نقد دارد چراکه ما اعتقاد داریم باید بی قانونی در کشور صورت نگیرد. از اینرو، هر جا دیده شده است که دو قطبی و دو دسته‌ای وجود دارد یا به خاطر بی قانونی و یا به دلیل خلأ قانون است.

علی خانی می‌گوید: حجاب در کشور ما قانون است و اگر کسی در عموم مردم، کشف حجاب کند، نیروی انتظامی موظف است به عنوان جرم مشهود، اقدامات لازم را انجام دهد. اما این که گشت‌ها تا چه اندازه موفق بوده و یا نبوده اند؟ قطعاً باید در حوزه آموزش وارد عمل شوند و نگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که سراغ مسئولین فرهنگی برویم و به جای مردم، مسئولین فرهنگی را ببریم و اقدامات مربوطه انجام شود.

او می‌گوید: ما در جلسه‌ای که با ریاست جمهوری داشتیم، چون رویکرد دولت سیزدهم، مبارزه با فساد است. یکی از صحبت‌های انجام شده در جلسه، گشت ارشاد مسئولین بود و دوم، برخی از دستگاه‌ها را به عنوان دستگاه‌های ضعیف معرفی کردیم که از آن جمله می‌توان به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد که از نظر حوزه نظارتی ستاد، مجموعه بسیار ضعیفی است، وزارت ارشاد واقعاً باید درمورد سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهوری که در حال هنجارشکنی هستند نیز پاسخگو باشد.

علی خانی می‌گوید: متولی عفاف و حجاب در کشور به صورت قانونی، وزارت کشور است و وزارت صمت، یکی از وزارتخانه‌هایی است که در تعامل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ضعیف عمل کرده است.امر به معروف و نهی از منکر صرفاً در یک حوزه و مربوط به عفاف و حجاب نیست و طرح ما در این حوزه مشخص است، ولی این موضوع را باور کنیم که جریان‌های مختلفی دارند بحث خانواده را مورد هجمه جدی قرار می‌دهند و اغلب خانواده‌ها درگیر معضل طلاق هستند و محدود به خانواده خاصی نمی‌شود و عفاف و حجاب هم به خانواده برمی گردد. بنابراین، ستاد برای این منظور برنامه داشته است تا صیانت از خانواده انجام شود که یکی از آن‌ها فرهنگ سازی است.

به گفته او، گشت ارشاد باید از دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی شروع شود. از اینرو، طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر، خدمت خواص، نخبگان، حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولین و... ارسال شده است و چارچوب قانون بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید: متأسفانه، در حوزه تبیینی ضعیف هستیم و عده ای، در خصوص عفاف و حجاب خانواده، مسائل زیادی را به وجود می‌آورند؛ به طوری که برخی می‌گویند الان ضرورت ندارد و عده‌ای دیگر بر این باور هستند که آسیب خانواده جدی است و در حال حاضر، هم سویی ایجاد شده و دولت برای سیاست گذاری اش پای کار آمده و وزارت کشور نیز قرارگاهی برای این منظور به وجود آورده است و روی آن کار می‌شود. بنابراین، اگر مردم آسیب‌هایی در حوزه خانواده و جوانان را مشاهده می کنند، مطمئن باشند امر به معروف و نهی از منکر باعث ارتقاء جامعه می‌شود تا جایی که در بحث صیانت از خانواده، اقدامات جدی صورت می گیرد.

نظر شما