شناسهٔ خبر: 55567493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سه هزار و نود و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

صولت مرتضوی، معاون رئیسی: کشور از شش ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی می‌رسد/رستم قاسمی: تا پایان شهریور سهم زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف می‌کنیم/محمدرضا صباغیان، نماینده مجلس: خیلی از مردم اعتماد خود را به واکسیناسیون از دست داده‌اند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش شهرداری به نامه میرحسین موسوی/ از امروز هیچ کارتخوانی بدون پرونده مالیاتی وجود ندارد/ کنایه مدیرعامل شرکت دخانیات به موسوی و شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی/رستم قاسمی: تا پایان شهریور سهم زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف می‌کنیم و ... را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

گلایه عبدالله گنجی از رهبر انقلاب در ماجرای میرحسین موسوی
عبدااله گنجی در یادداشتی نوشت: از قوه قضاییه و حتی مقام معظم رهبری باید گلایه کرد که تساهل و گذشت شما به خاطر سوابق و زحمات این افراد در انقلاب، نه تنها آنان را در فکر فرو نبرد و متنبه نشدند که روی صندلی طلبکار نشسته‌اند و از جنایتی که با تهیه‌کنندگی شاخه سیاسی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین اجرا کردند نه تنها پشیمان نیستند که افتخار هم می‌کنند؛ محاکمه کسی که بدون شمارش یک صندوق «برنده قطعی انتخابات با فاصله بسیار است» امری نبود که آزادگان و آزاداندیشان را گرفتار نفس لوامه کند.

واکنش شهرداری به نامه میرحسین موسوی
سازمان زیباسازی شهر تهران چندین بیلبورد با عنوان «سردار با عزت و پر افتخار» در پایتخت نصب کرد.
گلایه عبدالله گنجی از رهبر انقلاب در ماجرای میرحسین موسوی/توانگر، نماینده تهران: مدیران صداوسیما و طراحان طرح صیانت، حرمت حکم رهبری را نگه نداشتند/نماینده مجلس: مردم نگران اینکه وضعیت از این که هست، بدتر شود، نباشند

توانگر، نماینده مجلس: مدیران صداوسیما و طراحان طرح صیانت، حرمت حکم رهبری را نگه نداشتند
توانگر، نماینده مجلس: متاسفانه طراحان طرح صیانت، حرمت حکم رهبری درخصوص فضای مجازی را نگه نداشتند. مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تعیین سیاست‌گذاری در فضای مجازی را به شورای عالی فضای مجازی تفویض کردند. صریحا در حکم تشکیل این شورا آمده است: وظیفه اصلی این تشکیلات، سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در این عرصه است. لذا باید چارچوب هرگونه قانون‌گذاری در فضای مجازی، در شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد که مورد بی‌توجهی طراحان طرح صیانت قرار گرفت و موجب شد یک متن پر از اشکال ارائه شود و مورد اعتراض عموم مردم و کسب و کارهای مجازی قرار گرفت.

نماینده مجلس: مردم نگران اینکه وضعیت از این که هست، بدتر شود، نباشند
شهباز حسن پور گفت: هیچ کس انتظار ندارد قیمت‌ها به شهریور سال گذشته برگردد و بعضی افزایش قیمت‌ها به دلیل اتفاقاتی است که در منطقه روی داده. شهباز حسن پور بیگلری، نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت موظف بود قبل از هر گونه افزایش قیمت، کالابرگ را در اختیار مردم قرار بدهد و این تخلفی است که از سوی دولت صورت گرفته و باعث نگرانی مردم شده است. حسن پور افزود: نمایندگان به دلیل وضعیت معیشت مردم از دولت گلایه مند هستند و نارضایتی خود را در جلسات مختلف اعلام کرد‌ه‌اند. نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نشست‌هایی که با کشورهای منطقه داشتیم، نوید می‌دهد که در آینده وضعیت بازارها بیشتر تحت کنترل قرار گیرد تا مردم نگران اینکه وضعیت از اینی که هست، بدتر شود، نباشند.

معاون رئیسی: کشور از شش ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی می‌رسد
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تلاش و اقدامات دولت برای کاهش نگرانی مردم در حوزه اقتصادی، ابراز امیدواری کرد از ۶ ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی و اوایل سال آینده به رونق اقتصادی دست یابیم. «سید صولت مرتضوی» درباره موعد ثبات اقتصادی در کشور این اظهارات را بیان کرد و توضیح داد: ارزیابی من این است که حدود ۴۰ روز است به یک ثبات رسیده‌ایم؛ یعنی نوساناتی که در بازار بوده فروکش کرده است و امیدواریم از شش ماهه دوم امسال به ثبات اقتصادی و از اوایل سال آینده به رونق اقتصادی برسیم. معاون اجرایی رئیس جمهور سپس درباره مهمترین اقدامات دولت در یک سال اخیر به ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت گفت: در این مدت اقدامات خوبی در سیاست خارجی و داخلی انجام شد که از مهمترین آن تقویت روابط با کشورهای جهان به ویژه منطقه و افزایش و توسعه روابط ایران با آنهاست و دولت سیزدهم ثابت کرد، همواره هوادار و خواهان توسعه و ارتقای سطح روابط با کشورهای خارجی از جمله همسایگان هستند و در این مدت تعاملات بسیار مطلوبی با سایر کشورها حاصل شد.

از امروز هیچ کارتخوانی بدون پرونده مالیاتی وجود ندارد
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از اتصال تمامی کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال در شبکه پرداخت کشور به پرونده مالیاتی خبر داد.  مهران محرمیان گفت: هم اکنون ۸ میلیون ابزار پرداخت در کشور فعال است که همگی به پرونده مالیاتی متصل هستند و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام خواهد داد.

یارانه مرداد هم نقدی پرداخت می‌شود
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۳۸ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت است؛ بنابراین، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. گفتنی است، در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام نموده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

کنایه مدیرعامل شرکت دخانیات  به موسوی و شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی 
محمد شیخان، مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، با اشاره به بیانیه نفاق گونه میرحسین موسوی در توئیتی با کنایه جالبی به موسوی و شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی نوشت: «بیانیه وقیحانه یکی از سران فتنه بلافاصله بعد از عاشورای حسینی و اهانت به مدافعان حرم، وظیفه ما سبز پوشان را در هر سنگری یادآوری می‌کند که یزیدیان همچنان فعالند؛ فتنه‌گران آمریکایی - انگلیسی به زباله دان تاریخ می‌روند، نبرد تا ظهور آقا امام زمان (عج) ادامه دارد.» شیخان همچنین گفته است: مبارزه با مافیای تولید سیگار و دو شرکت خارجی چند ملیتی JTI و BAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی در اولویت برنامه‌های شرکت دخانیات ایران است. /فارس

قیمت دلار توافقی در کانال ۲۹ هزار تومان ماند
ایرنا: قیمت توافقی دلار در ساعات پایانی معاملات امروز در بازار ارز (پنجشنبه، ۲۰ مردادماه) در کانال ۲۹ هزار تومان ثابت ماند. اواخر خردادماه بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد. امروز (پنجشنبه، ۱۹مردادماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان و با حجم ۲۰ هزار معامله شد.

درخواست رئیس سازمان خصوصی‌سازی به هفت شرکت باشگاه‌دار
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به هفت شرکت باشگاه‌دار فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر، ایران‌خودرو، صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، آلومینیوم ایران و ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: با توجه به بورسی شدن باشگاه‌های فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال و برای ارتقای انضباط مالی و شفافیت در این باشگاه‌ها، مقتضی است به منظور تحقق عدالت رقابت عادلانه در نظام حرفه‌ای باشگاه‌داری، مجموع ارقام قرارداد‌های منعقد شده با بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال زیرمجموعه آن شرکت در سال جاری جداگانه در سامانه کدال افشا کنند.

رستم قاسمی: تا پایان شهریور سهم زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف می‌کنیم
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهر‌هایی که زمین داریم، زمین را ویلایی به مردم واگذار می‌کنیم یعنی قطعه ۲۰۰ متری به مردم واگذار می‌کنیم، وام و ساخت خانه از سوی متقاضی آغاز می‌شود. در این روش با متقاضی قرارداد داریم تا در یک سال و نیم مسکن ساخته شود. وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: تا پایان شهریور ماه امسال مساله زمین را در کشور حل می‌کنیم و یک و نیم میلیون واحد هم اکنون در تمام شهر‌های کوچک و بزرگ در دست اجراست.  از مهر گذشته مرحله شناسایی نیازمندی‌های ساخت مسکن آغاز شد و امروز یک و نیم میلیون واحد نهضت ملی مسکن در مراحل خاک برداری تا نازک کاری در دست اجراست. برنامه ما بر اساس دستور رئیس جمهور این است که تا پایان شهریور سهم زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم.

 

اعتماد مردم به واکسیناسیون کمرنگ شده است
محمدرضا صباغیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، بیان کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد ستاد ملی مقابله با کرونا به تصمیمات مصلحتی روی آورده است و آن طور که باید نقش خود را ایفا نمی‌کند. ما در ایام ماه محرم دیدیم که تصمیمات جدی برای رعایت پروتکل های بهداشتی گرفته نشد. به نظر می رسد عملکرد این ستاد تضعیف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر متاسفانه خیلی از مردم اعتماد خود را به بحث واکسیناسیون از دست داده‌اند و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در سطح جامعه کم رنگ شده است. باید از بعد فرهنگی و آموزشی در این حوزه گام برداشته شود تا مردم مجددا به این دو مولفه کلیدی برای پیشگیری از این بیماری توجه داشته باشند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر بنده باید از نو مبنای جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا پیش گرفته شود.

نظر شما